Han fick ett vanligt inlägg på Instagram istället, andas i en papperspåse så klarar du sig ur stressen.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
In Wikegård we trust!
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Klocka inför korttidslån vore trollning på hög nivå 
Hade varit episkt
Hade varit episkt
Silly Season 2025/26
Härenstam skulle kanske vara en målvakt att satsa på i framtiden istället för Hävelid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Lindström - börjar lukta flopp
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
Börjar lukta rätt risigt facit för Wikegård. Uteslutit värvningarna som spelat för få matcher och kom sent under säsongen. Josefson gör det rätt bra sett till förväntningarna förvisso, glömde honom.
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
Börjar lukta rätt risigt facit för Wikegård. Uteslutit värvningarna som spelat för få matcher och kom sent under säsongen. Josefson gör det rätt bra sett till förväntningarna förvisso, glömde honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
antondahlback
Silly Season 2025/26
Tycker det är jäkligt svårt att bedöma just sportchefsjobbet än så länge. Begränsat med urval av spelare så sent på fönstret vilket. Att lyckas hugga Snively, Hudon och LaLeggia tycker jag är klockrent. Att man sedan ser att backsidan inte håller och nånstans måste "chansa" lite på Holm är vad det är. Sen tycker jag ändå att Rensfeldt nog är fin att ha kvar när inte Thoressen fortsatte. Att vi skulle få kämpa i år var det ingen som tvivlade på, att ha starka ledare i omklädningsrummet när laget går igenom tuffa perioder tror jag inte vi kan sätta ett pris på.
Undviker man kval så tycker jag säsongen är godkänd. Blir lättare att bedöma sportchefsjobbet under nästa säsong beroende på hur det ser ut då.
Undviker man kval så tycker jag säsongen är godkänd. Blir lättare att bedöma sportchefsjobbet under nästa säsong beroende på hur det ser ut då.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Säg det till Brynäs förra säsongen. Går nog att göra ett bättre jobb än såhär oavsett när vi anländer till marknaden.antondahlback skrev: ↑2026-01-06 20:54:46 Tycker det är jäkligt svårt att bedöma just sportchefsjobbet än så länge. Begränsat med urval av spelare så sent på fönstret vilket. Att lyckas hugga Snively, Hudon och LaLeggia tycker jag är klockrent. Att man sedan ser att backsidan inte håller och nånstans måste "chansa" lite på Holm är vad det är. Sen tycker jag ändå att Rensfeldt nog är fin att ha kvar när inte Thoressen fortsatte. Att vi skulle få kämpa i år var det ingen som tvivlade på, att ha starka ledare i omklädningsrummet när laget går igenom tuffa perioder tror jag inte vi kan sätta ett pris på.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Vad är kriterierna för att få vara med på listan?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 20:39:44 Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Nytt kontrakt inför säsongen. Har säkert glömt någon, Blixt va?Knickedick skrev: ↑2026-01-06 21:04:12Vad är kriterierna för att få vara med på listan?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 20:39:44 Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
Senast redigerad av Jim Morrison den 2026-01-06 21:07:30, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Flopp är att inte leva upp till förväntningarna. Salsten, JP och Holm kan man knappast kalla floppar. Holm är ju i princip enda backen som skapat offensivt senaste matcherna, sedan har han alltid varit ojämn i sitt spel. Det är Holm liksom. Salsten ÄR ett längre projekt, snarare en positiv överraskning, där tålamod kan löna sig och JP är JP. ME Pettersen gör inte nog med poäng, fine, men ingår just nu i den enda kedja som kan skapa något i offensiv zon öht. Ylönen gör det okej, bitvis.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 20:39:44 Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
Lindström är för mig den egentliga floppen då han inte levt upp till hälften av vad han har betalt för. Han har den lön en toppback borde ha gått till.
First things first. Det är breddspelarna som måste bytas ut. Rensfeldt, Brodin, Costmar, Berg och Grewe ut först.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-01-06 21:12:21, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Ylönen och Pettersen får jäkligt bra betalt dom med. Vi är bland dom lagen som betalar mest för sitt lag. Ska man utgå ifrån lön är det inte många som lever upp till förväntningarna öht.DIF_Soldier skrev: ↑2026-01-06 21:07:28 Flopp är att inte leva upp till förväntningarna. Salsten, JP och Holm kan man knappast kalla floppar. Holm är ju i princip enda backen som skapat offensivt senaste matcherna, sedan har han alltid varit ojämn i sitt spel. Det är Holm liksom. Salsten ÄR ett längre projekt där tålamod kan löna sig och JP är JP. ME Pettersen gör inte nog med poäng, fine, men ingår just nu i den enda kedja som kan skapa något i offensiv zon öht. Ylönen gör det okej, bitvis.
Lindström är för mig den egentliga floppen då han inte levt upp till hälften av vad han har betalt för. Han har den lön en toppback borde ha gått till.
Silly Season 2025/26
Inte ens en kedja med Ovechkin-McDavid-P.Kane hade gjort succé med denna sopa till tränare! Kimby klarar inte av att träna ett lag på SHL nivå, kan folk bara inse det? Andersson och Micce har inte heller något i SHL och göra.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 21:07:15Nytt kontrakt inför säsongen. Har säkert glömt någon, Blixt va?Knickedick skrev: ↑2026-01-06 21:04:12Vad är kriterierna för att få vara med på listan?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 20:39:44 Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Du får se till omgivningen också. Ylönen spelar med Blomgren och Krüger som i det närmaste är 100% defensiva spelare, hur ska han kunna skapa något? Krüger har en edge i tekningscirkeln och framför mål i PP, i övrigt har åldern filat ned hans offensiv totalt. Tycker inte Ylönen fått tillräckligt med skills runt sig för att uträtta något.Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 21:09:22Ylönen och Pettersen får jäkligt bra betalt dom med. Vi är bland dom lagen som betalar mest för sitt lag. Ska man utgå ifrån lön är det inte många som lever upp till förväntningarna öht.DIF_Soldier skrev: ↑2026-01-06 21:07:28 Flopp är att inte leva upp till förväntningarna. Salsten, JP och Holm kan man knappast kalla floppar. Holm är ju i princip enda backen som skapat offensivt senaste matcherna, sedan har han alltid varit ojämn i sitt spel. Det är Holm liksom. Salsten ÄR ett längre projekt där tålamod kan löna sig och JP är JP. ME Pettersen gör inte nog med poäng, fine, men ingår just nu i den enda kedja som kan skapa något i offensiv zon öht. Ylönen gör det okej, bitvis.
MEP har ju faktiskt börjat komma igång nu med vettiga spelare bredvid sig i Palve och Snively. Den kedjan får gärna fortsätta efter JVM.
Återigen, det är bredden som är för trubbig. Brodin, Rensfeldt, Costmar, Berg och kanske även Grewe, är dags att gå vidare från. Grewe har fortfarande åldern lite på sin sida, övriga gör samtliga kedjor genomgående mediokra.
Säg den glädje som varar
-
Knickedick
Silly Season 2025/26
Minns inte heller. Sissons?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 21:07:15Nytt kontrakt inför säsongen. Har säkert glömt någon, Blixt va?Knickedick skrev: ↑2026-01-06 21:04:12Vad är kriterierna för att få vara med på listan?Jim Morrison skrev: ↑2026-01-06 20:39:44 Hellberg - succé
Hudon - bra
Snively - bra
LaLeggia - bra
Salsten - flopp
Pettersen - flopp
Ylönen - flopp
Rensfeldt - flopp
Pulli - flopp
Holm - flopp
JP - flopp
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
För mig är de tidigare nämnda tilltänkt spets som till sin höjd levererat som en tredje/fjärdekedja. Det står inte i proportion till lönekuvertet. Tycker det har blivit uppenbart nu under JVM då de förväntades steppa upp och leda laget (måhända i kedjor med sämre spelare) men där dom ej lyckats öht.DIF_Soldier skrev: ↑2026-01-06 21:21:36 Du får se till omgivningen också. Ylönen spelar med Blomgren och Krüger som i det närmaste är 100% defensiva spelare, hur ska han kunna skapa något? Krüger har en edge i tekningscirkeln och framför mål i PP, i övrigt har åldern filat ned hans offensiv totalt. Tycker inte Ylönen fått tillräckligt med skills runt sig för att uträtta något.
MEP har ju faktiskt börjat komma igång nu med vettiga spelare bredvid sig i Palve och Snively.
Återigen, det är bredden som är för trubbig. Brodin, Rensfeldt, Costmar, Berg och kanske även Grewe, är dags att gå vidare från. Grewe har fortfarande åldern lite på sin sida, övriga gör samtliga kedjor genomgående mediokra.
Kanske är jag överdrivet cynisk men jag tycker vi har misslyckats på majoriteten av värvningar och förlängningar den här säsongen. Sedan är jag införstådd med premisserna inför och jag hoppas att vi redan nu signat upp bra mycket bättre spelare än det vi fått se i år.