SHL 25/26 Timrå - Djurgårdens IF 3/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Janzoo
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

-daniel- skrev: 2026-01-03 23:14:51
-daniel- skrev: 2026-01-03 20:58:38
Förutom rånarluvan kan man ju lugnt konstatera att kejsaren är naken. Åtminstone senaste dryga månaden och lite där till.
Med all möjlig respekt, snälla låt bli att skicka AI-slop här. Det för inte med sig något bra öht
thelinho

Inlägg av thelinho »

Har bevittnat reprisen ett par gånger nu för att se vad det är som händer i tredje perioden kontra de första 45-50 horribla minutrarna.

Utöver några bra byten och ett mer passivt Timrå så händer något i bytet när det återstår 11 minuter. (02:11:00 in i TV4 sändningen)

Nordmark är brutalt stark (jobbig) framför Timrås kasse och trots mycket gruff och stryk så vänder han till slut Timrå-spelaren i isen, kommer snabbt upp på skridskorna och hinner med kraft screena ett farligt skott som resulterar i en blockering och därefter fortsatt tryck till reducering.

Det är så underskattat att jobba som mest när moralen likväl borde vara helt körd i botten.

Imponerad av #42 och tycker alla ska spola in och se bytet igen. Då är han alltså uppsatt som extraspelare och kommer in med ett grit som tänder eld på hela laget.

Sista tio spelar samtliga spelare med ökad intensitet och sjukt nog sitter passningarna på bladen igen. Plötsligt stämmer allt.

Tack Nordmark!
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

BigJ

Inlägg av BigJ »

Donkels-3.0 skrev: 2026-01-04 00:30:27 Kimby ville ha in energispelare på slutet därför bänkades tex Brodin som har noll fart på rören numer
Skitsnack
Manijock

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev: 2026-01-04 08:52:12
Donkels-3.0 skrev: 2026-01-04 00:30:27 Kimby ville ha in energispelare på slutet därför bänkades tex Brodin som har noll fart på rören numer
Skitsnack
Klart det är. Men lönlöst! Dick Axelsson backcheckade aldrig, Linkan va långsam och Brodin är dålig på allt. Jadajada!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle 1 skrev: 2026-01-04 08:17:32 PK efter Timrå-DIF

https://www.facebook.com/share/17etD9rz ... tid=wwXIfr
Mycket snack om Kimbys tillkortakommanden, i viss mån kanske befogad kritik.
Men jag måste buga och bocka för Roberts inställning och sann DIF-retorik vid presskonferenser.

Han hade kunna ställa sig i samma "Offer-kö" som delar av forumet och klaga på domaren, men han väljer istället att se det DIF kan göra bättre/påverka till en annan gång.
Snyggt, vuxet och precis så jag vill att DIF ska agera!

Annars var detta var en av många stölder denna säsong = Hellbergs poäng.
Kan bara komma på två matcher där vi borde fått ett bättre resultat med oss (Frölunda, Luleå).

Så, vi ska vara sjukt tacksamma över nuvarande tabelläge.
Sedan ödmjukt och långsiktigt transformera om DIF till ett värdigt SHL-lag, vi är inte där än
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Kan ni inte inse att Brodin spelar på sista versen och när JVM killarna är tillbaka, Josef och Grewe är fit igen så är han out forever men när ni ändå håller på att vurma för föredettingar varför inte slå en signal till virtuoser som Hank och Ahlén vetja
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels-3.0 skrev: 2026-01-04 11:51:12 Kan ni inte inse att Brodin spelar på sista versen och när JVM killarna är tillbaka, Josef och Grewe är fit igen så är han out forever men när ni ändå håller på att vurma för föredettingar varför inte slå en signal till virtuoser som Hank och Ahlén vetja
Hade tagit båda i sitt esse med öppna armar före spelare som Pettersen, Ylönen och Salsten jaa. Om vi nu ska ha bredd på spetspositioner så tar jag mycket hellre Djurgårdare där.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2026-01-04 16:31:45
Donkels-3.0 skrev: 2026-01-04 11:51:12 Kan ni inte inse att Brodin spelar på sista versen och när JVM killarna är tillbaka, Josef och Grewe är fit igen så är han out forever men när ni ändå håller på att vurma för föredettingar varför inte slå en signal till virtuoser som Hank och Ahlén vetja
Hade tagit båda i sitt esse med öppna armar före spelare som Pettersen, Ylönen och Salsten jaa. Om vi nu ska ha bredd på spetspositioner så tar jag mycket hellre Djurgårdare där.
Hank höll ju fortfarande en bra nivå förra säsongen och var SSK:s kapten t.o.m., gjorde livet surt för våra spelare i semin..
I år vet jag inte, har inte sett HA så mycket.

Som du säger, Hank och Ahlen äkta Djurgårdare som gjorde allt för klubben.

Importspelarna du nämner ovan har ju tyvärr inte kommit till sin rätt ännu i varje fall trots många chanser medan jag tycker Brodin verkligen visar att han kan fortfarande och ett väldigt snyggt mål mot luleå dessutom. Tränarna verkar dock ha ett horn i sidan till Brodda så blir nog inte så mycket mer spel när juniorerna är tillbaka.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Och jag tar hellre bättre spelare lets agree to disagree
Manijock

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev: 2026-01-04 17:37:44
Hank höll ju fortfarande en bra nivå förra säsongen och var SSK:s kapten t.o.m., gjorde livet surt för våra spelare i semin..
I år vet jag inte, har inte sett HA så mycket.

Som du säger, Hank och Ahlen äkta Djurgårdare som gjorde allt för klubben.

Importspelarna du nämner ovan har ju tyvärr inte kommit till sin rätt ännu i varje fall trots många chanser medan jag tycker Brodin verkligen visar att han kan fortfarande och ett väldigt snyggt mål mot luleå dessutom. Tränarna verkar dock ha ett horn i sidan till Brodda så blir nog inte så mycket mer spel när juniorerna är tillbaka.
Precis. För mig overkligt hur man kan pissa så mycket på riktiga DIF-hjältar och samtidigt vurma för bredd från Norge eller Finland. Riktigt raljera över dem.. Ribban blir liksom lägre för dem istället för högre. Märkligt!

Aja! Brodda står inte högt i kurs hos tränarna som du säger. Han ryker nog! Hade köpt det om övriga spelare hade fungerat men nu är ju verklige inte så. Går liksom inte att motivera mer speltid på andra av sportsliga grunder i min värld.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-01-04 10:37:46

Men jag måste buga och bocka för Roberts inställning och sann DIF-retorik vid presskonferenser.

Han hade kunna ställa sig i samma "Offer-kö" som delar av forumet och klaga på domaren, men han väljer istället att se det DIF kan göra bättre/påverka till en annan gång.

Kan bara komma på två matcher där vi borde fått ett bättre resultat med oss (Frölunda, Luleå).

Sedan ödmjukt och långsiktigt transformera om DIF till ett värdigt SHL-lag, vi är inte där än
Robban är så mycket DIF man kan vara.

Nu går det såklart inte jämföra, men jag hade gärna synat den coach som satt oss i en bättre sits än Kimby.
Han hade mycket möjligt kunna ge efter för klagoandarna och börjat spela mer naivt och frejdigt.
Istället tar han ett steg tillbaka när det behövs och plockar poäng utifrån förutsättningarna.
Hoppas vi kan värva in en förstakedja till nästa säsong. Syns ju tydligt att vi saknar den delen i laget.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-01-04 22:25:37
Lee Harvey Oswald skrev: 2026-01-04 10:37:46

Robban är så mycket DIF man kan vara.

Nu går det såklart inte jämföra, men jag hade gärna synat den coach som satt oss i en bättre sits än Kimby.
Han hade mycket möjligt kunna ge efter för klagoandarna och börjat spela mer naivt och frejdigt.
Istället tar han ett steg tillbaka när det behövs och plockar poäng utifrån förutsättningarna.
Hoppas vi kan värva in en förstakedja till nästa säsong. Syns ju tydligt att vi saknar den delen i laget.
Exakt detta. Förstår fortfarande inte att majoriteten som gnäller hakar upp sig på våra rollspelare och gnuggare. Tycker dessa allt som oftast(inte alltid förstås) gör skäl för sin roll. Egentligen bara Costmar som är direkt svag!

Problemet är helt enkelt att spetsen bland utespelarna är för dålig. För dåliga backar och för dåliga forwards bland de som ska leverera och avgöra för oss. Hudon, Snively och Ylönen gör inte tillräckligt stor skillnad i fem mot fem för att vi ska vara ett övre halvan lag. Fler än Hellberg måste leverera bland spetsen.

Väldigt svårt att se någon skillnad alls i vårat spel om vi byter ut Brodin, Rensfeldt, Costmar och Grewe mot fyra andra breddspelare...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Janzoo skrev: 2026-01-04 01:27:28
-daniel- skrev: 2026-01-03 23:14:51
-daniel- skrev: 2026-01-03 20:58:38
Förutom rånarluvan kan man ju lugnt konstatera att kejsaren är naken. Åtminstone senaste dryga månaden och lite där till.
Med all möjlig respekt, snälla låt bli att skicka AI-slop här. Det för inte med sig något bra öht
Sorry, jag ska skärpa mig. Var bara på tramshumör.
Skriv svar