Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Vet faktiskt inte om Musse är någon smaret värvning eller inte. Tycker dock att det känns lite gammalt, även om vi kanska saknar spelartypen lite grand i dagen trupp. Att han spelar i LHC är givetvis inget plus, men det man kanske skall komma ihåg var att han lämnade DIF för LHC i ett läge då LHC inte hade samma "hat-status" som klubben har idag. Musses agerande är ju t ex inte i närheten av lika vedervärdigt som Fernholm. Dock vill jag nog mena att det finns bättre spelare att lägga stålarna på som t ex Ekman. Thoresen och Nilsson.
-
Varför beskyller vi ens Musse för att gå till en klubb som inte var i närheten samma hat status som den är idag? (I våra ögen, och dem flesta andra också.) Det var DIF som strulade med kontraktet med Musse, väldigt oproffisionellt. Dock så välkomnar jag inte Musse med öppna armar... Men inte tvärtemot heller!
Ska Musse tillbaka till våra färget så ska han jävlar i mig visa att han är en riktig Djurgårdare, då ska han jävlar få slita häcken av sig på vartenda träning, vartenda byte. Då gör han mig stolt, han har ju trots allt DIF som moderklubb.
Ska Musse tillbaka till våra färget så ska han jävlar i mig visa att han är en riktig Djurgårdare, då ska han jävlar få slita häcken av sig på vartenda träning, vartenda byte. Då gör han mig stolt, han har ju trots allt DIF som moderklubb.
Alla vet att det var pengar som låg bakom Håkansons beslut att gå till Linköping. De spred cash runt sig som en bonde sprider gödsel redan säsongen innan de värvade Musse då de skrev lukrativa långtidskontrakt med Per Eklund, Jan Mertzig, Myran Gustavson mfl. Waltin gick öppet ut i tidningarna och sa att Djurgården ville behålla Musse men inte kunde matcha den lön som Linköping erbjöd. Sedan är det naturligt att Musse påstår diverse anledningar till flytten, finns inte en enda spelare i historien som öppet erkänt att ett klubbyte ens till 1% motiverades av pengar. Se t ex Riku Hahl Timrå -> Frölunda, anledningen till flytten enligt Hahl var att han "behövde en ny utmaning", "alltid gillat att spela i Scandinavium" och att "Frölunda har en vass organisation med Ulf Dahlén som tränare". Jo, det var ju inga andra faktorer förstås...
Musse flyttade för att barn tydligen inte kan växa upp i Stockholm (vilket väl är en nyhet för de flesta av oss som är uppväxta i den här stan och dess närhet liksom för de spelare i laget som t ex Ottosson, Ölvestad och Falk som tydligen kan bo i Stockholm och spela i Djurgården trots att de har barn) och att "Djurgården tog honom för givna" och "Djurgården såg mer problem än möjligheter". Jo, det var ju inga andra faktorer förstås...
Svikare vs inte svikare, för mig är följande allmänna kriterier viktiga:
1) Spelaren är Djurgårdare eller Djurgårdsfostrad.
Exempel: Musse Håkanson (DIF sedan hockeyskolan), Fernholm (fått en del av sin hockeyfostran i klubben, själv proklamerat att han som liten stod i hockeyklacken och alltid varit Djurgårdare). Motsatsexempel: När Adam Andersson lämnar Djurgården för att Modo bjuder en mycket större lön är det inget att yvas över, han är inte från Stockholm och har spelat i klubben en säsong - kan inte ålägga honom samma lojalitetskrav som man kan på en Fernholm eller Håkanson.
2) Djurgården vill ha spelaren.
Det är svårt att svika klubben om klubben inte vill ha spelaren. Exempel: När Linkan ville hem från Schweiz ville han till Djurgården, men Hardy Nilsson tyckte inte han höll måttet och Djurgården gav inget erbjudande. Det är svårt att lasta Linkan för att han spelade i Malmö två säsonger. Fernholm och Håkanson ville Djurgården behålla och gav kontraktsförslag, ändå valde de att spela för en konkurrerande klubb.
3) Flyttar för att spöa Djurgården.
En spelare kan bryta mot både punkt 1 och 2 och gå till utlandet för att pengachecken är större där - NHL, Ryssland, Schweiz etc. En sådan flytt innebär att hans "pengahunger" gör att Djurgården försvagas, vilket naturligtvis är trist, men man kan ändå acceptera att Hörnqvist vill pröva vingarna i NHL. Däremot har jag noll förståelse för en spelare som flyttar till en konkurrerande klubb i samma serie, då försvagas inte bara Djurgården utan konkurrenten förstärks. I minst 5 matcher per säsong gör spelaren allt i sin makt för att Djurgården ska förlora. Sedan är det för mig oväsentligt om klubben ifråga har "hatstatus" eller inte, även om vissa klubbar för oss kan kännas som värre än andra att gå till är det lik förbannat totalt oacceptabelt oavsett vilken den konkurrerande klubben är.
Några generella riktmärken för min bedömning, finns andra faktorer som också spelar in men jag vill inte spräcka limiten på hur långt ett inlägg kan vara...
LÖSNINGEN
Den stora poängen jag vill göra är att Djurgården inte kan förbjuda Ölvestad eller Ottosson eller vem du vill att gå till Linköping eller en annan Elitserieklubb. Vill de här spelarna gå dit för att de tjänar mer pengar där så kommer de göra det. Vad Djurgården däremot KAN GÖRA är att skapa ett ytterligare incitament för att spelaren inte ska ta pengarna, och det består i klargöra att de tackar inte bara nej till Djurgården denna gång för de kommande två eller tre säsongerna (hur långt kontraktet nu är med den nya Elitserieklubben) utan för alla framtida säsonger. Alltså, om de hoppar av Djurgårdståget så blir de kvar på perrongen resten av av den aktiva karriären.
Att skicka ned Djurgårdståget till Linköpings centralstation och plocka upp Håkanson eller Fernholm är att ta bort det incitamentet, och då står Håkanson eller Fernholm som vinnare och Djurgården står som förlorare.
Musse flyttade för att barn tydligen inte kan växa upp i Stockholm (vilket väl är en nyhet för de flesta av oss som är uppväxta i den här stan och dess närhet liksom för de spelare i laget som t ex Ottosson, Ölvestad och Falk som tydligen kan bo i Stockholm och spela i Djurgården trots att de har barn) och att "Djurgården tog honom för givna" och "Djurgården såg mer problem än möjligheter". Jo, det var ju inga andra faktorer förstås...
Exempel: Musse Håkanson (DIF sedan hockeyskolan), Fernholm (fått en del av sin hockeyfostran i klubben, själv proklamerat att han som liten stod i hockeyklacken och alltid varit Djurgårdare). Motsatsexempel: När Adam Andersson lämnar Djurgården för att Modo bjuder en mycket större lön är det inget att yvas över, han är inte från Stockholm och har spelat i klubben en säsong - kan inte ålägga honom samma lojalitetskrav som man kan på en Fernholm eller Håkanson.
Det är svårt att svika klubben om klubben inte vill ha spelaren. Exempel: När Linkan ville hem från Schweiz ville han till Djurgården, men Hardy Nilsson tyckte inte han höll måttet och Djurgården gav inget erbjudande. Det är svårt att lasta Linkan för att han spelade i Malmö två säsonger. Fernholm och Håkanson ville Djurgården behålla och gav kontraktsförslag, ändå valde de att spela för en konkurrerande klubb.
En spelare kan bryta mot både punkt 1 och 2 och gå till utlandet för att pengachecken är större där - NHL, Ryssland, Schweiz etc. En sådan flytt innebär att hans "pengahunger" gör att Djurgården försvagas, vilket naturligtvis är trist, men man kan ändå acceptera att Hörnqvist vill pröva vingarna i NHL. Däremot har jag noll förståelse för en spelare som flyttar till en konkurrerande klubb i samma serie, då försvagas inte bara Djurgården utan konkurrenten förstärks. I minst 5 matcher per säsong gör spelaren allt i sin makt för att Djurgården ska förlora. Sedan är det för mig oväsentligt om klubben ifråga har "hatstatus" eller inte, även om vissa klubbar för oss kan kännas som värre än andra att gå till är det lik förbannat totalt oacceptabelt oavsett vilken den konkurrerande klubben är.
Några generella riktmärken för min bedömning, finns andra faktorer som också spelar in men jag vill inte spräcka limiten på hur långt ett inlägg kan vara...
LÖSNINGEN
Den stora poängen jag vill göra är att Djurgården inte kan förbjuda Ölvestad eller Ottosson eller vem du vill att gå till Linköping eller en annan Elitserieklubb. Vill de här spelarna gå dit för att de tjänar mer pengar där så kommer de göra det. Vad Djurgården däremot KAN GÖRA är att skapa ett ytterligare incitament för att spelaren inte ska ta pengarna, och det består i klargöra att de tackar inte bara nej till Djurgården denna gång för de kommande två eller tre säsongerna (hur långt kontraktet nu är med den nya Elitserieklubben) utan för alla framtida säsonger. Alltså, om de hoppar av Djurgårdståget så blir de kvar på perrongen resten av av den aktiva karriären.
Att skicka ned Djurgårdståget till Linköpings centralstation och plocka upp Håkanson eller Fernholm är att ta bort det incitamentet, och då står Håkanson eller Fernholm som vinnare och Djurgården står som förlorare.
Känns som många är väl naiva. Har man väl lämnat DIF så är man inte välkommen tillbaka? Hur många spelare är det inte som skulle gå under den kategorin?
Det är ju helt underbart med spelare som Otto och Falk exempelvis men sådan "trohet" kan man knappast begära nuförtiden. Pengar är viktigt sen kan man tycka vad man vill om det.
Beträffande Musse så kan jag tänka mig honom nästa år för en billig penning. Åldern ska man väl knappast använda som ett seriöst argument för att inte värva om det i övrigt passar bra. Vem tycker exempelvis att Ragge är för gammal för att lira i DIF?
Det är ju helt underbart med spelare som Otto och Falk exempelvis men sådan "trohet" kan man knappast begära nuförtiden. Pengar är viktigt sen kan man tycka vad man vill om det.
Beträffande Musse så kan jag tänka mig honom nästa år för en billig penning. Åldern ska man väl knappast använda som ett seriöst argument för att inte värva om det i övrigt passar bra. Vem tycker exempelvis att Ragge är för gammal för att lira i DIF?
Det är ju löjligt att man kritiserar Musse för att han lämnade klubben då han gjorde det. Han va lagets poängkung och blir erbjuden ett "skitkontrakt", väljer att tacka nej till det för att gå till en klubb som inte gått till slutspel året innan och som till råga på allt kommer sist första året han spelar där. Vad är problemet? Man (DIF) får väl ta ansvar för hur man handlar... För min del så faller egentligen ingen skugga över Musse i detta. Sen att det är en fd DIF-spelare gör ju att man alltid tyckt det varit jävligt jobbigt att han varit så bra i LHC, och han har alltid fått skit för det men av just anledningen avundsjuka/efterklokhet.
Fernholm-affären är en helt annan sak, men främst för att han har surrat så j...a mycke om hur mycket Djurgårdare han är.
Sen om det är en bra värvning att eventuellt plocka hem Musse nästa säsong känns avlägset och ointressant för tillfället att ens lägga energi på. Det är nog bättre att försöka locka hem Ekman till i vår. Det som verkligen saknas i årets DIF är ju en målgörare och energispelare a lá Ekman. Med Nisse i laget så är DIF på allvar med och spelar om en plats i semifinalerna. Sen om det är realistiskt, det återstår att se...
Fernholm-affären är en helt annan sak, men främst för att han har surrat så j...a mycke om hur mycket Djurgårdare han är.
Sen om det är en bra värvning att eventuellt plocka hem Musse nästa säsong känns avlägset och ointressant för tillfället att ens lägga energi på. Det är nog bättre att försöka locka hem Ekman till i vår. Det som verkligen saknas i årets DIF är ju en målgörare och energispelare a lá Ekman. Med Nisse i laget så är DIF på allvar med och spelar om en plats i semifinalerna. Sen om det är realistiskt, det återstår att se...
Så det är OK att gå till en konkurrerande klubb som kommer på plats 9-12 men inte ett lag som är på plats 1-8?Brutus skrev:väljer att tacka nej till det för att gå till en klubb som inte gått till slutspel året innan och som till råga på allt kommer sist första året han spelar där.
På vilket sätt är det annorlunda? Båda spelarna lämnar för en konkurrerande klubb (samma klubb dessutom) för att de erbjuds bättre pengar där. Fernholm surrar om hur mycket Djurgårdare han är, till skillnad från Musse då eller? Spelat i DIF sedan hockeyskolan och påstår i artikeln som drog igång hela den här diskussionen att han kollar extra i tabellen på hur det går för Djurgården...Brutus skrev:Fernholm-affären är en helt annan sak, men främst för att han har surrat så j...a mycke om hur mycket Djurgårdare han är.
Men den inställningen som råder här förstår jag inte varför Fernholm blev utbuad överhuvudtaget förra säsongen. Han borde ju snarast applåderas av oss för att han var smart och valde pengarna före Djurgården? Vi bryr oss ju tydligen inte om sånt strunt som klubbkänsla längre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
TACK, äntligen någon med vett i skallen. Musse är en pengakåt grisjävel, och jag vill aldrig se honom i DIF igen. Förstår ni inte att "en gång bonde, alltid bonde" är den enda hållhake vi har på en spelare som lämnar för en rik klubb?Josefsson skrev:Alla vet att det var pengar som låg bakom Håkansons beslut att gå till Linköping. De spred cash runt sig som en bonde sprider gödsel redan säsongen innan de värvade Musse då de skrev lukrativa långtidskontrakt med Per Eklund, Jan Mertzig, Myran Gustavson mfl. Waltin gick öppet ut i tidningarna och sa att Djurgården ville behålla Musse men inte kunde matcha den lön som Linköping erbjöd. Sedan är det naturligt att Musse påstår diverse anledningar till flytten, finns inte en enda spelare i historien som öppet erkänt att ett klubbyte ens till 1% motiverades av pengar. Se t ex Riku Hahl Timrå -> Frölunda, anledningen till flytten enligt Hahl var att han "behövde en ny utmaning", "alltid gillat att spela i Scandinavium" och att "Frölunda har en vass organisation med Ulf Dahlén som tränare". Jo, det var ju inga andra faktorer förstås...
LÖSNINGEN
Egentligen är det samma sak med Holmqvist tyvärr. Två gånger dessutom. Hade han fått mer speltid i Frölunda hade aldrig vänt "hem" som han så vackert uttryckte det. Med det inte sagt att jag inte vill ha honom kvar i truppen. Det kanske var sant det han sa, men det är ytterst tveksamt.
Dock är det inte samma sak med Tim Eriksson. Det är acceptabelt så länge man inte sviker DIF, vilket han inte har gjort. Fernholm, Musse och Holmqvist har gjort det.
Säg den glädje som varar
Det här var nog det dummaste jag någonsin har läst i det här forumet. Grattis!Josefsson skrev:Lång text
I den position som DIF är så ska man vara tacksam för varenda spelare av klass som väljer att spela i vårt lag annars så ligger vi snart i allsvenskan och får stryk av Leksand med två-siffrigt.
Och var drar man gränsen? Tex så har Champions League dragit igång. Ska alla DIF-spelare som väljer att spela i Europa inte få komma tillbaka? Risken finns ju att de kommer nån gång att spöa DIF. Och hur många år i klubben får man spela innan man blir en svikare om man lämnar?
Jag fattar inte att folk inte kan förstå att hockeyspelare är som vilket jobb som helst, men med en kortare karriär. Så gott som alla i det här forumet skulle välja ett bättre jobb framför att vara lojal mot det gamla. Varför får inte hockeyspelare göra det? De ska inte behöva arbeta för en låg lön när de egentligen är värda mer bara för lojalitetens skull. Det är människor vi pratar om. De har precis samma behov som alla oss andra.
Sen det Fernholm gjorde var fel. Han lovade att han skulle spela här och sen byta klubb. Men varför bry sig så förbannat mycket? Jag personligen saknar inte Fernholm, han imponerar inte på mig. Fokusera på det vi har och inte det vi inte har.
Och om Holmqvist gör en kanonsäsong så kommer inte en jävel stå att tjura för att spelat i en annan elitserieklubb. Då är det helt plötsligt ingen som bryr sig. Varför är det så?
Jag orkar inte tjafsa om det här för vi kommer ändå aldrig komma överens så det här blir mitt enda inlägg i den här diskussionen.
i
Det här blir mitt sista inlägg på forumet, jag vill tacka för den här tiden. Jag har efter mycket funderande nu bestämt mig för att de närmaste säsongerna hålla på Linköping - det blir förmodligen drygt två år därnere, med förhoppningsvis ett SM-guld vilket vore kul att uppleva igen, var ju 7 år sedan sist man fick känna glädjen över att ens favoritlag gick hela vägen. Har vi tur kanske våra vägnar möts i en kvartsfinal, då ska DIF krossas och jag kanske kommer in och kör lite hån mot er.isolerad skrev:Det här var nog det dummaste jag någonsin har läst i det här forumet. Grattis!Josefsson skrev:Lång text
I den position som DIF är så ska man vara tacksam för varenda spelare av klass som väljer att spela i vårt lag annars så ligger vi snart i allsvenskan och får stryk av Leksand med två-siffrigt.
Och var drar man gränsen? Tex så har Champions League dragit igång. Ska alla DIF-spelare som väljer att spela i Europa inte få komma tillbaka? Risken finns ju att de kommer nån gång att spöa DIF. Och hur många år i klubben får man spela innan man blir en svikare om man lämnar?
Jag fattar inte att folk inte kan förstå att hockeyspelare är som vilket jobb som helst, men med en kortare karriär. Så gott som alla i det här forumet skulle välja ett bättre jobb framför att vara lojal mot det gamla. Varför får inte hockeyspelare göra det? De ska inte behöva arbeta för en låg lön när de egentligen är värda mer bara för lojalitetens skull. Det är människor vi pratar om. De har precis samma behov som alla oss andra.
Sen det Fernholm gjorde var fel. Han lovade att han skulle spela här och sen byta klubb. Men varför bry sig så förbannat mycket? Jag personligen saknar inte Fernholm, han imponerar inte på mig. Fokusera på det vi har och inte det vi inte har.
Och om Holmqvist gör en kanonsäsong så kommer inte en jävel stå att tjura för att spelat i en annan elitserieklubb. Då är det helt plötsligt ingen som bryr sig. Varför är det så?
Jag orkar inte tjafsa om det här för vi kommer ändå aldrig komma överens så det här blir mitt enda inlägg i den här diskussionen.
Förmodligen kommer jag att komma tillbaka hit till Djurgården igen och stötta laget och diskutera här.
Vet att ni önskar mig lycka till i Linköping och varmt välkommen tillbaka när jag åter blir Djurgårdare!
mvh Josefsson
Skillnaden är att dom jobbar som hockeyspelare, du jobbar inte som supporter! Visst hade vi fått lön för att stötta Djurgården, och sen fått det dubbla i Linköping skulle inte jag tycka det var konstigt om du drog!
Ses hej
Ses hej
Vänd på frågan då, skulle du anse det hedervärt av mig om jag tackade nej till pengarna från Linköping för att förbli Djurgårdssupporter eftersom jag känner mer för Djurgården? Om ja, varför?yvvi skrev:Skillnaden är att dom jobbar som hockeyspelare, du jobbar inte som supporter! Visst hade vi fått lön för att stötta Djurgården, och sen fått det dubbla i Linköping skulle inte jag tycka det var konstigt om du drog!
Ses hej
Jag vill gärna skicka ett hej då till dig Josefsson. Tack å farväl å ha ett bra liv i Lhc å vi ses nog aldrig mer.
Det finns bara ett DJURGÅRDEN.
- DarkDingus
Nog för att klubbkänsla och allt sånt är väldigt fint, men man måste samtidigt tänka på att en hockeyspelare ska också tjäna så mycket pengar som möjligt på en i förhållande till andra yrken, väldigt kort karriär. De har i bästa fall 20 år på sig att (normalt 10-15) tjäna så pass mycket att de inte behöver bekymra sig om att direkt kasta sig in i ett annat yrke när spelarkarriären är över.
Ni får ursäkta, men jag tycker inte att en hockeyspelare gör helt fel när han går till den som betalar bättre. Surt för oss fans, men jag tycker att man får ha lite sunt förnuft ibland också.
Ni får ursäkta, men jag tycker inte att en hockeyspelare gör helt fel när han går till den som betalar bättre. Surt för oss fans, men jag tycker att man får ha lite sunt förnuft ibland också.
-
Käre DIF_Soldier. Allvarligt, vafan sysslar du med? Jag har aldrig läst ett enda positivt ifrån din skribent karriär. Ska det vara så förbannat svårt och vara något åt det optimistiska hållet? Du behöver ju inte alltid vara så jävla negativ och så jävla tråkig VARTENDA jävla inlägg...DIF_Soldier skrev:TACK, äntligen någon med vett i skallen. Musse är en pengakåt grisjävel, och jag vill aldrig se honom i DIF igen. Förstår ni inte att "en gång bonde, alltid bonde" är den enda hållhake vi har på en spelare som lämnar för en rik klubb?Josefsson skrev:Alla vet att det var pengar som låg bakom Håkansons beslut att gå till Linköping. De spred cash runt sig som en bonde sprider gödsel redan säsongen innan de värvade Musse då de skrev lukrativa långtidskontrakt med Per Eklund, Jan Mertzig, Myran Gustavson mfl. Waltin gick öppet ut i tidningarna och sa att Djurgården ville behålla Musse men inte kunde matcha den lön som Linköping erbjöd. Sedan är det naturligt att Musse påstår diverse anledningar till flytten, finns inte en enda spelare i historien som öppet erkänt att ett klubbyte ens till 1% motiverades av pengar. Se t ex Riku Hahl Timrå -> Frölunda, anledningen till flytten enligt Hahl var att han "behövde en ny utmaning", "alltid gillat att spela i Scandinavium" och att "Frölunda har en vass organisation med Ulf Dahlén som tränare". Jo, det var ju inga andra faktorer förstås...
LÖSNINGEN
Egentligen är det samma sak med Holmqvist tyvärr. Två gånger dessutom. Hade han fått mer speltid i Frölunda hade aldrig vänt "hem" som han så vackert uttryckte det. Med det inte sagt att jag inte vill ha honom kvar i truppen. Det kanske var sant det han sa, men det är ytterst tveksamt.
Dock är det inte samma sak med Tim Eriksson. Det är acceptabelt så länge man inte sviker DIF, vilket han inte har gjort. Fernholm, Musse och Holmqvist har gjort det.
Det Musse gjorde var självklart inte klockrehnt, men varför stanna så som jag fattat det DIF behandlade honom?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Behandlade? Hänvisar då till Lee Harveys inlägg som förövrigt var lysande;stolpskott skrev:Käre DIF_Soldier. Allvarligt, vafan sysslar du med? Jag har aldrig läst ett enda positivt ifrån din skribent karriär. Ska det vara så förbannat svårt och vara något åt det optimistiska hållet? Du behöver ju inte alltid vara så jävla negativ och så jävla tråkig VARTENDA jävla inlägg...DIF_Soldier skrev:TACK, äntligen någon med vett i skallen. Musse är en pengakåt grisjävel, och jag vill aldrig se honom i DIF igen. Förstår ni inte att "en gång bonde, alltid bonde" är den enda hållhake vi har på en spelare som lämnar för en rik klubb?Josefsson skrev:Långt inlägg.
Det Musse gjorde var självklart inte klockrehnt, men varför stanna så som jag fattat det DIF behandlade honom?
Dessutom är det så att jag blandar och ger gällande optimism kontra pessimism om du verkligen tittar noga på min inäggshistorik, helt enkelt för att jag skriver det jag känner gällande ämnet. Jag hyllar det som ska hyllas och dissar det jag anser vara svinigt - inte som en del andra fega dubbelmoralsskribenter som ska hålla med alla om allt för att inte falla ur ramen.Lee Harvey Oswald skrev:Ställer mig också tveksam till att välkomna Musse tillbaka med öppna armar.
Inget snack om att han skulle göra stor nytta i DIF, men när man läser DN-artikeln & om tiden när han lämnade DIF för LHC så blir man både förbannad & ledsen
Han säger nåt i stil med:
-det var ju en tid då det fanns mer problem än möjligheter i klubben, men nu är man inne på rätt spår igen.
Precis, förstår att det passar bättre nu.
Nu när hundåren är avverkade med besparingar, budget-spelartrupper & SL-bussresor till träningar i Mälarhöjden.
Då tycker Musse att det är dags att visa vart hjärtat egentligen finns.
Får lite dålig smak i munnen....
Lite rörande dock att Musse fortfarande tittar i tabellen efter Djurgården har spelat match
Bortsett från Musses svineri är det jävligt märkligt att du trots DIFs skrala ekonomi vill värva en dyr, snart till åldern kommen skadedrabbad spelare, som det osar Thomas Johansson-varning om, som nån ovan uttryckte det. Lägg då därtill att potentiella hemvändare som Thoresen och Mackan, som faktiskt även de har den tuffhet vi saknar blir lediga nästa år.Dessutom; om det nu skulle skita sig med bägge två så är jag tämligen säker på att Mikael Ahlén i J20 skulle klara sig galant för en mindre peng.
Vad sysslar du med, stolpskott?
Säg den glädje som varar