Aldrig en garanti men inte mycket som tyder på att HV skulle vakna rejält direkt. 64 poäng har alltid räckt och ska dom nå dit så behöver dom 31 poäng på 21 matcher och vi 20 poäng på 21 matcher. Då har vi 12 hemmamatcher kvar o dom 9st dessutom.#10 skrev: ↑2025-12-30 22:43:10Så då garanterar du att vi säkrat kontraktet då, du baserar på formtabellen.klintan85 skrev: ↑2025-12-30 22:00:02 Om man ser på formtabellen så är ändå de lag som ligger sist som har sämst formtabell som oss så de tar inte in något. På 10 matcher har Leksand tagit lika mycket poäng och hv har tagit in 3 poäng. Det finns väl inget som tyder på att de ska skifta. Var inte så negativ så fort man är i en negativ spiral. Alla har väl förstått innan att de inte skulle gå smärtfritt.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Visst blir man lite frustrerad ibland över matchcoachingen eller dylikt med Kimby. Sen får man kolla helheten och fråga sig om vi verkligen hade presterat ännu bättre i SHL med en annan coach. Svårt att se det faktiskt.GULD skrev: ↑2025-12-30 22:16:58klintan85 skrev: ↑2025-12-30 22:00:02 Om man ser på formtabellen så är ändå de lag som ligger sist som har sämst formtabell som oss så de tar inte in något. På 10 matcher har Leksand tagit lika mycket poäng och hv har tagit in 3 poäng. Det finns väl inget som tyder på att de ska skifta. Var inte så negativ så fort man är i en negativ spiral. Alla har väl förstått innan att de inte skulle gå smärtfritt.
Det är nog inte det folk reagerar på
Det handlar om hur vi använder kedjor och hur vi coachar
Laget Kimby klarar det ju inte
Helberg visar topp kapacitet mot Skellefteå och vi tar in Marmenlind når vi behöver skapa trygghet
Ylönen lägger straff Kryckan har lugnet och tydlig erfarenhet att inte bli påvärkad av trycket
Backarna gör markerings miss på miss total kaos !
Osv mm osv mm osv Tyvärr Kimby klarade HA med hjälp av att laget var överlägset på pappret och med Thore s hjälp
Ta in hjälp och stöd typ Thore visst kommer det att kosta självförtroende hos Kimby
Men det är för att hjälpa laget och Kimby
Sen kritiken du skrev:
Hellberg stod 3 raka matcher och tog ut sig fullständigt för bara 2 dagar sen med en lång hemresa på det också. Passande då att skifta tycker jag och inte Marmens fel heller.
Val av straffskytt var väl inget jättekonstigt när han var den enda som satt sin i lördags?
Kimby kommer växa in i det mer o mer med erfarenheten och blir förhoppningsvis långvarig.
-
Osten östlund
Nu gissar/spekulerar du.....Babek skrev: ↑2025-12-30 23:47:16Visst blir man lite frustrerad ibland över matchcoachingen eller dylikt med Kimby. Sen får man kolla helheten och fråga sig om vi verkligen hade presterat ännu bättre i SHL med en annan coach. Svårt att se det faktiskt.GULD skrev: ↑2025-12-30 22:16:58klintan85 skrev: ↑2025-12-30 22:00:02 Om man ser på formtabellen så är ändå de lag som ligger sist som har sämst formtabell som oss så de tar inte in något. På 10 matcher har Leksand tagit lika mycket poäng och hv har tagit in 3 poäng. Det finns väl inget som tyder på att de ska skifta. Var inte så negativ så fort man är i en negativ spiral. Alla har väl förstått innan att de inte skulle gå smärtfritt.
Helberg visar topp kapacitet mot Skellefteå och vi tar in Marmenlind når vi behöver skapa trygghet
Ylönen lägger straff Kryckan har lugnet och tydlig erfarenhet att inte bli påvärkad av trycket
Osv mm osv mm osv Tyvärr Kimby klarade HA med hjälp av att laget var överlägset på pappret och med Thore s hjälp
Ta in hjälp och stöd typ Thore visst kommer det att kosta självförtroende hos Kimby
Sen kritiken du skrev:
Hellberg stod 3 raka matcher och tog ut sig fullständigt för bara 2 dagar sen med en lång hemresa på det också. Passande då att skifta tycker jag och inte Marmens fel heller.
Val av straffskytt var väl inget jättekonstigt när han var den enda som satt sin i lördags?
Kimby kommer växa in i det mer o mer med erfarenheten och blir förhoppningsvis långvarig.
Men ta vad du vill........ Att köra bil, jobbet eller vad som helst. Gör du ngt första gången. Så är du osäker, prövar dig fram, det går lite långsammare och man gör fel ibland ( mänskligt). För att förhoppningsvis lära sig av sina misstag. Precis samma sak för Kimby o co. Vilket även Kruger och Wikegård har påpekat i intervjuer/poddar. Att allt är nytt för Kimby, Patrik och Honken.
Kimby ska inte sparkas nu. Men hur länge ska han få "lära sig" på DIF hockeys bekostnad? Det här är inte Almtuna, vi hade en jäkla röta i semin ivåras.
Min personliga åsikt är att det är fel. Att han inte har en mentor, erfaren ass coach eller liknande. Som hjälper honom i "nya situationer ". Varje poäng livsviktig!
Dom 2 senaste matcherna är inte så mycket att bråka om.
Men Leksand och hv, blir vansinnig när man tänker på skiten. Så jävla uselt.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-12-31 00:35:49, redigerad totalt 9 gång.
- Jim Morrison
Alltså vi ska tacka varenda hockeygud som finns att vi hade sån osannolik tur i början av säsongen.
Vi hade varit så rökta vid det här laget annars. Nu har vi åtminstone en chans om vi lyckas stjäla några matcher och bottenlagen fortsätter förlora. Det är inte alltid det sämsta laget som åker ur.
Vi hade varit så rökta vid det här laget annars. Nu har vi åtminstone en chans om vi lyckas stjäla några matcher och bottenlagen fortsätter förlora. Det är inte alltid det sämsta laget som åker ur.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi är inte det sämsta laget. Tycker inte tabellen ljuger som det är just nu. Vi saknar för många spelare och håller ändå jämna steg med Luleå.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-31 00:03:51 Alltså vi ska tacka varenda hockeygud som finns att vi hade sån osannolik tur i början av säsongen.
Problemet är att en sån som Laleggia slutat producera och att Hudon tappat. Inte konstigt iofs, Laleggia sover väl inte på nätterna.
Vad fan är det med Stockholm som gör spelare så innihelvete barnsugna?
Säg den glädje som varar
Mycket som hände under samma period där i nov/dec också. Lite formsvacka på stjärnorna, troligen lite försiktiga junisar inför JVM, massa jävla tuffa bortamatcher, sjukdom i truppen och lite annorlunda taktik. Då kan det bli lite kaos framförallt som nykomling.DIF_Soldier skrev: ↑2025-12-31 00:15:51Vi är inte det sämsta laget. Tycker inte tabellen ljuger som det är just nu. Vi saknar för många spelare och håller ändå jämna steg med Luleå.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-31 00:03:51 Alltså vi ska tacka varenda hockeygud som finns att vi hade sån osannolik tur i början av säsongen.
Problemet är att en sån som Laleggia slutat producera och att Hudon tappat. Inte konstigt iofs, Laleggia sover väl inte på nätterna.
Nu tror jag vi kommer se liknade ut som i inledningen. Hårt jobb, stänga ytor och hugg på allt framåt så trillar poängen in igen.
De två sista matcherna har i alla fall varit ett steg i rätt riktning och då har man ändå massa bra och viktiga spelare borta. Sen håller jag verkligen med om att vi är långt ifrån de sämsta laget i ligan och ligger på en plats man förtjänar. Man har inget att be om ursäkt för alla poängen man tog i början. Man var bättre i många av vinster man tog i höstas. Det är mycket tack vare de stora förlusterna som statistiken såg värre ut än det var. Men i det stora hela en väldigt godkänd första säsong.DIF_Soldier skrev: ↑2025-12-31 00:15:51Vi är inte det sämsta laget. Tycker inte tabellen ljuger som det är just nu. Vi saknar för många spelare och håller ändå jämna steg med Luleå.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-31 00:03:51 Alltså vi ska tacka varenda hockeygud som finns att vi hade sån osannolik tur i början av säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det var väl mer ssk som hade röta att de gick till 7 matcher. Hade DIF haft en bättre målvakt och bättre effektivitet så hade man stängt den matchserien mycket tidigare. Man var mycket bättre i de flesta matcherna.Osten östlund skrev: ↑2025-12-30 23:59:42Nu gissar/spekulerar du.....Babek skrev: ↑2025-12-30 23:47:16Visst blir man lite frustrerad ibland över matchcoachingen eller dylikt med Kimby. Sen får man kolla helheten och fråga sig om vi verkligen hade presterat ännu bättre i SHL med en annan coach. Svårt att se det faktiskt.GULD skrev: ↑2025-12-30 22:16:58klintan85 skrev: ↑2025-12-30 22:00:02 Om man ser på formtabellen så är ändå de lag som ligger sist som har sämst formtabell som oss så de tar inte in något. På 10 matcher har Leksand tagit lika mycket poäng och hv har tagit in 3 poäng. Det finns väl inget som tyder på att de ska skifta. Var inte så negativ så fort man är i en negativ spiral. Alla har väl förstått innan att de inte skulle gå smärtfritt.
Sen kritiken du skrev:
Men ta vad du vill........ Att köra bil, jobbet eller vad som helst. Gör du ngt första gången. Så är du osäker, prövar dig fram, det går lite långsammare och man gör fel ibland ( mänskligt). För att förhoppningsvis lära sig av sina misstag. Precis samma sak för Kimby o co. Vilket även Kruger och Wikegård har påpekat i intervjuer/poddar. Att allt är nytt för Kimby, Patrik och Honken.
Kimby ska inte sparkas nu. Men hur länge ska han få "lära sig" på DIF hockeys bekostnad? Det här är inte Almtuna, vi hade en jäkla röta i semin ivåras.
Min personliga åsikt är att det är fel. Att han inte har en mentor, erfaren ass coach eller liknande. Som hjälper honom i "nya situationer ". Varje poäng livsviktig!
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Osten östlund
Man kan vända och vrida på allt? Men i OT 7 matchen, så var det tur. Vem som gick vidare.klintan85 skrev: ↑2025-12-31 10:45:00Det var väl mer ssk som hade röta att de gick till 7 matcher. Hade DIF haft en bättre målvakt och bättre effektivitet så hade man stängt den matchserien mycket tidigare. Man var mycket bättre i de flesta matcherna.Osten östlund skrev: ↑2025-12-30 23:59:42Nu gissar/spekulerar du.....Babek skrev: ↑2025-12-30 23:47:16Visst blir man lite frustrerad ibland över matchcoachingen eller dylikt med Kimby. Sen får man kolla helheten och fråga sig om vi verkligen hade presterat ännu bättre i SHL med en annan coach. Svårt att se det faktiskt.GULD skrev: ↑2025-12-30 22:16:58klintan85 skrev: ↑2025-12-30 22:00:02 Om man ser på formtabellen så är ändå de lag som ligger sist som har sämst formtabell som oss så de tar inte in något. På 10 matcher har Leksand tagit lika mycket poäng och hv har tagit in 3 poäng. Det finns väl inget som tyder på att de ska skifta. Var inte så negativ så fort man är i en negativ spiral. Alla har väl förstått innan att de inte skulle gå smärtfritt.
Sen kritiken du skrev:
Sedan om man adderar, som du är inne på. Samt har rätt i med.
Så kan man ju även säga att:
Om vi hade haft Robban O i båset igår, samt Sören hade tagit straffen. Så skulle förmodligen vunnit mot skotterraggarna.......
Gott nytt, som hoppas vi pucken studsar vår väg 2026!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
En forumsanning som funnits i ett flertal år är att vi aldrig riktigt är värda de segrar och poäng vi tar.Vinner vi är det en hel del tur.
Jag minns bara surret senaste finalåret. Särskilt i semin mot Kaffe.
Men som tur var vann vi
och gick till final.
Sedan alla dessa deltabeller i tabeller. " alltså mellan omgång 21 och 27 är Timrå bättre än .....bl bla bla"
Är väl bara för laget i botten och toppen, Leksand och Frölunda, som säsongen sett rätt homogen ut rakt igenom.
Vet inte, men jag har mycket svårt att gå igång på de " sensationella" tabellerna.
Vi är i en svacka och jag ser gärna att Leksand och Hv fortsätter förlora så länge vi inte tar oss ur vår skit.
En tabell ljuger inte
Jag minns bara surret senaste finalåret. Särskilt i semin mot Kaffe.
Men som tur var vann vi
Sedan alla dessa deltabeller i tabeller. " alltså mellan omgång 21 och 27 är Timrå bättre än .....bl bla bla"
Är väl bara för laget i botten och toppen, Leksand och Frölunda, som säsongen sett rätt homogen ut rakt igenom.
Vet inte, men jag har mycket svårt att gå igång på de " sensationella" tabellerna.
Vi är i en svacka och jag ser gärna att Leksand och Hv fortsätter förlora så länge vi inte tar oss ur vår skit.
En tabell ljuger inte
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2025-12-31 11:54:54, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bristen på tålamod och ödmjukhet är total här inne
. Vi är debutanter och därigenom varit tvungna att värva ihop ett lag när övriga lag mer eller mindre är klara med sina trupper. Vi har många spelare som aldrig spelat i ligan och ska spela ihop en lag på kort tid.
Målet för i år är att klara sig kvar och kunna bygga ett konkurrenskraftigt lag till nästa säsong. Vi ligger på 7:e plats med 11 poäng ner till strecket. Att då hålla på och skrika om att sparka Kimby är otroligt tondövt. Vad hade ni förväntat er? Topp 3? Själv hade jag förväntat mig att vi skulle ligga och kriga runt nedre strecket hela säsongen och förhoppningsvis ha två lag bakom oss när serien var slut.
Målet för i år är att klara sig kvar och kunna bygga ett konkurrenskraftigt lag till nästa säsong. Vi ligger på 7:e plats med 11 poäng ner till strecket. Att då hålla på och skrika om att sparka Kimby är otroligt tondövt. Vad hade ni förväntat er? Topp 3? Själv hade jag förväntat mig att vi skulle ligga och kriga runt nedre strecket hela säsongen och förhoppningsvis ha två lag bakom oss när serien var slut.
Det roliga är att många som skriker efter Kimbys avgång sågade lagbygget inför säsongen och var övertygade om att vi skulle åka ur. Man kan ju tycka att dessa personer borde vara positivt överraskade och nöjda med en 7e plats halvvägs in i serien.rikkard skrev: ↑2025-12-31 11:51:57 Bristen på tålamod och ödmjukhet är total här inne. Vi är debutanter och därigenom varit tvungna att värva ihop ett lag när övriga lag mer eller mindre är klara med sina trupper. Vi har många spelare som aldrig spelat i ligan och ska spela ihop en lag på kort tid.
-
Knickedick
Totalt sett håller jag med dig. Jag hade inte förväntat mig att vi skulle vara och nosa på slutspel.rikkard skrev: ↑2025-12-31 11:51:57 Bristen på tålamod och ödmjukhet är total här inne. Vi är debutanter och därigenom varit tvungna att värva ihop ett lag när övriga lag mer eller mindre är klara med sina trupper. Vi har många spelare som aldrig spelat i ligan och ska spela ihop en lag på kort tid.
Men jag tror att det som gör många frustrerade och oroliga är våran trend sen November uppehållet. Sista matchen innan det uppehållet var på Globen mot Brynäs och jag tyckte där och då att vi gjorde en riktigt bra match.
Jag tänkte i min enfald att nu har vi hittat något att bygga vidare på. Efter det uppehållet har jag inte sett en tillstymmelse till samma synk i spelet och allt från den matchen är som bortblåst. Dessutom ser jag ingen bättring.
Match efter match famlar vi efter någon slags stäm i spelet. Man ser vissa linjer och spelidéer i någon period för att nästa period inte se skymten av samma spelsätt.
Jag är fullt med dig på att denna säsong spelar vi för överlevnad denna säsong.
Men det som skrämmer mig är att jag sen i November har sett absolut noll av progress, absolut noll av synk eller kontinuerlig spelidé.
Precis som förra säsongen så känns det som att det är individuella initiativ och prestationer som ska göra det.
Om det så antingen är Hudons fantastiska skott tillsammans med vår fantastiska målvakt Magnus Hellberg.
I allt däremellan famlar vi efter fyra månader av säsongen fortfarande helt i mörkret.
Vad det beror på låter jag vara osagt.
Men faktum är att tabellplaceringen vi har är jävligt orättvis och jag hade kunnat köpa att ”vi slåss för att hänga kvar” om jag hade sett någon typ av SHL-mässighet i spelet eller positiv utveckling. Men över 60minuter så gör jag inte det vilket oroar mig enormt, det känns precis som förra säsongen i att det dras åt olika håll i hur vi vill spela.
- Jim Morrison
Kontroversiell åsikt men jag tycker vi ska stoppa våra spelare från JVM - åtminstone för att tvinga fram ett uppehåll likt obetydliga låtsasturneringar med Tre Kronor.
Juniorer är såpass långt fram i utvecklingen och bärande för sina lag att det blir parodiskt att släppa iväg dom under lagens mest intensiva period. Det var skillnad förut när dom var juniorer på riktigt och extraspelare i seniortrupperna.
Juniorer är såpass långt fram i utvecklingen och bärande för sina lag att det blir parodiskt att släppa iväg dom under lagens mest intensiva period. Det var skillnad förut när dom var juniorer på riktigt och extraspelare i seniortrupperna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Viss risk att vissa juniorer väljer bort oss som förening kanske? Vet inte hur starkt JVM är som drivkraft men om man ser på hur starkt TV-pucken verkar vara så kan jag tänka mig att det skulle ha viss påverkan.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-31 12:41:28 Kontroversiell åsikt men jag tycker vi ska stoppa våra spelare från JVM - åtminstone för att tvinga fram ett uppehåll likt obetydliga låtsasturneringar med Tre Kronor.
Det finns ju inte på kartan att SHL skulle acceptera ett uppehåll för mellandagarna. Man skulle kunna minska antalet matcher något, dvs de före jul och direkt efter nyår, kanske.