DIF - Rögle BK, 16/10 2008 - www.difhockey.se/fyllhovet

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: DIF - Rögle BK, 16/10 2008 - www.difhockey.se/fyllhovet

Inlägg av jensa85 »

MAP skrev:Tycker Linkan beter sig för jävla lamt på 1-1. Han står bara i tekningscirkeln, helt still i flera sekunder och ser helt ointresserad ut. Hans +- är ingen trevlig läsning hittills.
Reagerade precis likadant. Han stod HELT STILLA och bara tittade på den grönvita "gröt-i-käften" spelaren.
Men det sjuka är att bara för att det är Linkan så "accepteras" det om man uttrycker det så.
Hade det varit Anger som alla mer eller mindre avskyr här inne så hade det varit tal om att sparka honom, garanterat.

Bara för att Linkan kan vara en gud offensivt sätt så betyder inte det att han kan agera hur jävla nonchalant han vill i egen zon. SKÄRPNING FÖR FAN LINKAN!!!!!!!!!!

Såg att någon gjorde någon likhet mellan Schneider och Konttinen innan. Väldigt hårda ord i mina ögon.
Tero Kontinent är den sämsta spelaren defensivt som någonsin spelat en match i Djurgården.

Visst Schneider var inte lika bra som mot SSK men inte fan gjorde han bort sig på något sätt. Grymt skott, rätt vass på grillorna och aggressiv och tuff i närkamperna i egen zon utan att för den sakens skull vara någon defensiv jätte.

Känns som en sämre kopia av Dan Boyle om ni frågar mej.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

jensa85 skrev:
MAP skrev:Tycker Linkan beter sig för jävla lamt på 1-1. Han står bara i tekningscirkeln, helt still i flera sekunder och ser helt ointresserad ut. Hans +- är ingen trevlig läsning hittills.
Reagerade precis likadant. Han stod HELT STILLA och bara tittade på den grönvita "gröt-i-käften" spelaren.
Men det sjuka är att bara för att det är Linkan så "accepteras" det om man uttrycker det så.
Hade det varit Anger som alla mer eller mindre avskyr här inne så hade det varit tal om att sparka honom, garanterat.

Bara för att Linkan kan vara en gud offensivt sätt så betyder inte det att han kan agera hur jävla nonchalant han vill i egen zon. SKÄRPNING FÖR FAN LINKAN!!!!!!!!!!

Såg att någon gjorde någon likhet mellan Schneider och Konttinen innan. Väldigt hårda ord i mina ögon.
Tero Kontinent är den sämsta spelaren defensivt som någonsin spelat en match i Djurgården.

Visst Schneider var inte lika bra som mot SSK men inte fan gjorde han bort sig på något sätt. Grymt skott, rätt vass på grillorna och aggressiv och tuff i närkamperna i egen zon utan att för den sakens skull vara någon defensiv jätte.

Känns som en sämre kopia av Dan Boyle om ni frågar mej.
Har man inte lärt sig hur Linkan är efter alla dessa år är det något som är fel.

Det hjälper inte att klaga på honom.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

rikkard skrev:Våra formationer fungerar inte. Förstalinan skapar visst tryck så länge Figren var med (var tog han vägen) De övriga kedjorna är så enormt felkomponerade så det blir tyvärr inte bättre än så. Varje kedja har en svag länk som omöjliggör konstruktivt spel.

Hoppas att Schneider förbättrar sitt defensiva spel snarast, det är Kontila-varning på honom i egen zon, han cirkulerar i någon slags vilsenhet och är på tok för vek i närkamperna. Han har, sedan sin ankomst, varit inne på samtliga baklängesmål. Kvitteringen beror till stor del på hans svaga insats.
Vi måste upp några snäpp i intensitet, agera som ett lag, och spela rätt spelare tillsammans. Vi är för lama och uddlösa i dagsläget. Vi kan mycket bättre än det här.
Det positiva är att vi, förutom Brynäsmatchen, inte spelat bra i 60 minuter och ändå har vi lyckats att samla ihop ok med poäng. Lyckas vi göra de nödvändiga förändringarna finns alla möjligheter till en bra placering.
NEJ!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Emil Svelander skrev:
Har man inte lärt sig hur Linkan är efter alla dessa år är det något som är fel.
Skillnaden är att han oftast brukar försöka åka skridskor och se ut som han duttar lite, men den här gången var det så fruktansvärt uppenbart att han inte "orkade" delta i jobb & slitet i försvarszonen och stod bara helt still. När man dessutom ser till att det var ca 4 minuter kvar av en match man leder med 1-0 så börjar man undra hur karln tänker...

Förövrigt kan jag inte mer än dra lite på smilbandet i Expressens artikel om Schneider som får avgöra med följande citat från artikelförfattaren:
"Hans avgörande 2-1-mål i förlängningen kom som en lättnad för storpubliken på Hovet".
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inlägg av roglefan »

glöm det....
roglefan skrev:
Vi tar er nästa gång..............

glöm det....
Jo det gör vi....
Historiskt sett har vi alltid haft bra flyt mot DIF....hösten -92 1-2 i globen,
våren -93 5-1hemma, hösten -93 1-10 i globen.
Självklart har jag glömt hemmaförlusten med 1-2, -93 eller -94.

Glömmer aldrig matchen i dåvarande södra allsvenskan -67 eller -68
9-7 hemma med två mål 19.59 (andra o tredje)

OK resultatet var väl rätt rättvist sett till hela matchen, men nästa gång är det vi som jublar efteråt.

Glöm inte att vi hindrat sunkklubben från solna att ta sig till KS ett antal gånger.
(iofs klarade dom det djävligt bra på egen hand)
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Vi gör ju en grymt bra första och andra period, bra offensivt spel och kändes som rätt stabilt bakåt också, men för fan vi måste börja sätta våra chanser! Som någon sa tidigare, "anfall bästa försvar, helt jävla rätt!" För övrigt är det ju jävla kul att se på Figren, vilken kille. Schneider tror jag kan bli jävligt bra om han vässar sin defensiv lite där, man ser ju att killen skjuter bra!

Grym klack ikväll, underbart tryck under Olé Olé Ola!! ! !
Nu skapar vi samma tryck mot lhc!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:
Emil Svelander skrev:
Skillnaden är att han oftast brukar försöka åka skridskor och se ut som han duttar lite, men den här gången var det så fruktansvärt uppenbart att han inte "orkade" delta i jobb & slitet i försvarszonen och stod bara helt still. När man dessutom ser till att det var ca 4 minuter kvar av en match man leder med 1-0 så börjar man undra hur karln tänker...

Förövrigt kan jag inte mer än dra lite på smilbandet i Expressens artikel om Schneider som får avgöra med följande citat från artikelförfattaren:
"Hans avgörande 2-1-mål i förlängningen kom som en lättnad för storpubliken på Hovet".
Precis. Men som du sa så "orkade" han inte i detta läget. Med ren svenska så sket han fullständigt i vilket för att han helt enkelt inte brydde sig som det såg ut.

Någonting som jag tycker är fel "Emil" är varför man ska acceptera sånt bara för att "man har lärt sig hur Linkan är"?
Precis som Daniel säger så brukar han ju lite halvhjärtat försöka störa en motspelare i egen zon iaf. Dock inte i detta fallet, och detta agerande ledde fram till 1-1 målet.
Sånt agerande på isen är iaf enligt mig oacceptabelt.
Sen kan han göra 7000 poäng under en säsong, det skiter jag fullständigt i när man ser sånt agerande av en Djurgårdsspelare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

melker skrev:Vi gör ju en grymt bra första och andra period, bra offensivt spel och kändes som rätt stabilt bakåt också, men för fan vi måste börja sätta våra chanser! Som någon sa tidigare, "anfall bästa försvar, helt jävla rätt!" För övrigt är det ju jävla kul att se på Figren, vilken kille. Schneider tror jag kan bli jävligt bra om han vässar sin defensiv lite där, man ser ju att killen skjuter bra!

Grym klack ikväll, underbart tryck under Olé Olé Ola!! ! !
Nu skapar vi samma tryck mot lhc!
Nu tar du väl ändå i?
Vi gör en hyfsad första. En högst medioker andra och en svärorduselvärdelöskass tredje.

Och detta hemma på Hovet mot RÖGLE! Jag bryr mej inte var dom ligger i tabellen.
Med det konstanta publikstöd man hade i ryggen genom hela matchen, och framför allt i sista är det skandal med en sån här tredjeperiod. Och det värsta är ju att det knappast var första gången.
Hade vi inte kontrat in 4-2 omgående efter SSK:s tidiga reducering senast i tredje hade det garanterat sett likadant ut där.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag tycker att vi ska försöka fimpa Linkan till nästa år. Han är slut. Det finns bättre spelare som kan ta hans plats. 500+ matcher i DIF hjälper inte, han måste ut.

Anger bör för övrigt skickas till gnaget snarast möjligt och ersättas med Ahlén (kort sikt) eller Rudslätt (lång sikt).
jensa85

Inlägg av jensa85 »

odburt skrev:Jag tycker att vi ska försöka fimpa Linkan till nästa år. Han är slut. Det finns bättre spelare som kan ta hans plats. 500+ matcher i DIF hjälper inte, han måste ut.

Anger bör för övrigt skickas till gnaget snarast möjligt och ersättas med Ahlén (kort sikt) eller Rudslätt (lång sikt).

Skulle faktiskt inte gråta blod om vi tappar Linkan till nästa säsong.
Känns som vi skulle kunna få 2 av Ekman, Nilson, Thoresen, för hans lön.

Dock tycker jag inte han är "slut". Han är fortfarande i sina bästa stunder en av seriens absolut bästa forwards. Dock känns det som om att vi skulle klara oss utan honom mer nu än för 2 år sedan.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

jensa85 skrev:
odburt skrev:Jag tycker att vi ska försöka fimpa Linkan till nästa år. Han är slut. Det finns bättre spelare som kan ta hans plats. 500+ matcher i DIF hjälper inte, han måste ut.

Dock tycker jag inte han är "slut". Han är fortfarande i sina bästa stunder en av seriens absolut bästa forwards. Dock känns det som om att vi skulle klara oss utan honom mer nu än för 2 år sedan.
Två av dem för Linkans lön? Skämtar du?

Linkan tjänar nog inte i närheten av vad någon av dessa tre herrar gör för tillfället.
Sjunger avgå Johnny...
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Riktigt skönt att vi knep extra pinnen till slut. Årets elitserie är jämnare än någonsin. I toppen hittar man brynäs medan i botten hittar man frölunda, minst sagt upp och nervänt.

Tack för ikväll Djurgårdsfamiljen - Syns på lördag! :D
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Emil Svelander skrev:
jensa85 skrev:

Två av dem för Linkans lön? Skämtar du?

Linkan tjänar nog inte i närheten av vad någon av dessa tre herrar gör för tillfället.
Utan att vara insatt i lönelistan så tror jag att Linkan plockar ut en hyfsat fet lön.
Mackan har säkerligen en rätt hög lön NU, men urdjurgårdare som han är så tror jag att han skulle kunna sänka sin lön avsevärt om han beslutar sig för att vända hem.
Dock osäker på vart Thoresen o Nisse står i det läget.
Men detta är ju en fråga för nästa Silly Season...Den som lever får se :wink:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Helt sjukt hur någon här kan jämföra Schneider med Konttinen i egen zon. Han gör inte bort sig i egen zon mer än någon annan. Det är hans andra match i Elitserien, nytt lag, större rink, nytt spelsystem, klart det tar lite tid för honom att komma in i allt. Att han kommer bli en stor tillgång behöver man inte vara "expert" för att se.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Remy Lebeau skrev:Att han kommer bli en stor tillgång behöver man inte vara "expert" för att se.
Exakt, han avgjorde faktiskt matchen också det ska man inte glömma!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar