Idéer för upprustningen av Hovet
Kan icke för mitt liv begripa hur man kan anse att frågor som broiler TV samt ny ingång har någon större betydelse. Viktiga, icke sportsliga frågor, är hur det blir med försäljningsrättigheterna samt hur låg hyra man kan förhandla sig fram till samt även i viss mån VIP-loger. Detta är viktiga punkter, om det kommer upp någon dumbotron eller inte är det ej.
För övrigt anser nog jag att marabouklockan borde få sitta kvar, den känns som äkta på något vis.
För övrigt anser nog jag att marabouklockan borde få sitta kvar, den känns som äkta på något vis.
Det ena utesluter inte det andra Kall-El. Själv hoppas jag på det jag skrev tidigare i tråden och det innefattar både ny jumbotron samt ökade intäkter för Djurgårn...
KRNI skrev:Ny jumbotron eller två som i Södertälje! Allmän uppfräschning av utrymmena och bort med alla gamla tomma reklamtavlor. Upp med schysst djurgårds- och JK-propaganda bakom klacken, "Mesta mästarna", "Fabriken" m.m. Mer djurgårdstema överhuvudtaget.
Intressant med ny entre också! En sak till som jag tror är viktig, är nya caféer och pubar. Djurgårdsbaren är alldeles för liten, fan man får ju stå i kö halva pausen innan man når kassan. Större och med bättre genomflyt skulle garanterat öka intäkterna för Djurgårn!
Nu väntar vi spänt på vad det blir...
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
KRNI skrev:Det ena utesluter inte det andra Kall-El. Själv hoppas jag på det jag skrev tidigare i tråden och det innefattar både ny jumbotron samt ökade intäkter för Djurgårn...
KRNI skrev:Ny jumbotron eller två som i Södertälje! Allmän uppfräschning av utrymmena och bort med alla gamla tomma reklamtavlor. Upp med schysst djurgårds- och JK-propaganda bakom klacken, "Mesta mästarna", "Fabriken" m.m. Mer djurgårdstema överhuvudtaget.
Intressant med ny entre också! En sak till som jag tror är viktig, är nya caféer och pubar. Djurgårdsbaren är alldeles för liten, fan man får ju stå i kö halva pausen innan man når kassan. Större och med bättre genomflyt skulle garanterat öka intäkterna för Djurgårn!
Vem som helst borde inse att investeringar = högre hyror för hyresgästerna. Enkel mattematik då ägana måste få igen sina pengar.
Nu väntar vi spänt på vad det blir...
Visst är det lyxdetaljer, men trotts allt saker som kan få "herr Svensson" att tycka att det var helt ok att gå och titta hockey med familjen i den gamla hockeyladan... och ta med dem på fler matcher...Kall-El skrev:Kan icke för mitt liv begripa hur man kan anse att frågor som broiler TV samt ny ingång har någon större betydelse. Viktiga, icke sportsliga frågor, är hur det blir med försäljningsrättigheterna samt hur låg hyra man kan förhandla sig fram till samt även i viss mån VIP-loger. Detta är viktiga punkter, om det kommer upp någon dumbotron eller inte är det ej.
Sådanna detaljer kan få mer sälsynta gäster att komma tillbaka, vilket i sin tur.... ger mer pengar..
Kan man få matcherna att bli mer "event" så kan man faktiskt locka till sig barnfamiljer och folk som annars hellre ser matchen hemma på tv.
Det är redan idag en upplevelse att gå på hockey när DIF lirar, men för de som inte är helt sålda så kan dessa detaljer göra hela skillnaden..
Tror jag...
Allt det finns i Globen, ack att dom har gett bort alla matcher på Hovet.Busmicke skrev:Visst är det lyxdetaljer, men trotts allt saker som kan få "herr Svensson" att tycka att det var helt ok att gå och titta hockey med familjen i den gamla hockeyladan... och ta med dem på fler matcher...
Sådanna detaljer kan få mer sälsynta gäster att komma tillbaka, vilket i sin tur.... ger mer pengar..
Kan man få matcherna att bli mer "event" så kan man faktiskt locka till sig barnfamiljer och folk som annars hellre ser matchen hemma på tv.
Det är redan idag en upplevelse att gå på hockey när DIF lirar, men för de som inte är helt sålda så kan dessa detaljer göra hela skillnaden..
Tror jag...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Och jag som trodde att man gick på hockeyn för att själva idrotten var dragplåstret.Busmicke skrev:Visst är det lyxdetaljer, men trotts allt saker som kan få "herr Svensson" att tycka att det var helt ok att gå och titta hockey med familjen i den gamla hockeyladan... och ta med dem på fler matcher...Kall-El skrev:Kan icke för mitt liv begripa hur man kan anse att frågor som broiler TV samt ny ingång har någon större betydelse. Viktiga, icke sportsliga frågor, är hur det blir med försäljningsrättigheterna samt hur låg hyra man kan förhandla sig fram till samt även i viss mån VIP-loger. Detta är viktiga punkter, om det kommer upp någon dumbotron eller inte är det ej.
Tror jag...

Då vi nu spelar på en mindre arena till kraftigt höjda biljettpriser kan man ju fråga sig hur många barnfamiljer som dyker upp i alla fall.
Självfallet är det så att det krävs en viss service på arenan för att inte "skrämma bort" folk. Dock tror jag att det är betydligt viktigare med antalet toaletter samt kiosker och liknande så att man slipper stå i långa köer. Allt allt runt omkring besöket skall fungera smidigt helt enkelt, lyckas man med detta har man gjort ett väldans bra jobb som arrangör.
Om man går in via en sliten ingång eller en ny lyxport borde i sammanhanget spela nada i roll precis på samma sätt som att det borde spela mindre roll om det finns en jumbotron eller inte. Det känns helt klart som att delar av hockeypubliken blivit för bortskämda. Hovet är himmelriket jämfört ett blåsigt stadshagen på våren så mycket kan jag lova.
Missförså mig rätt, jag tycker inte att Globen är den ultimata hockeyarenan. Hovet är betydligt skönare, man kommer närmare, man hör smällarna i sargen.. Man är med i matchen helt enkelt.
Självklart är hockeyn det viktigaste, och det som drar den stora massan.
Inget snack om det, och jag håller med om att det är viktigare att köerna till muggen och puben är mänskliga än att det springer omkring en massa Järn-kaniner, men jag tror alla håller med om att det finns saker som kan förbättras på hovet.
Självklart är hockeyn det viktigaste, och det som drar den stora massan.
Inget snack om det, och jag håller med om att det är viktigare att köerna till muggen och puben är mänskliga än att det springer omkring en massa Järn-kaniner, men jag tror alla håller med om att det finns saker som kan förbättras på hovet.
Det jag menar är att man inte behöver överge kära Globen helt och hållet jag, t.ex. så kör man alla höst matcher fram till jul på Hovet sedan några "stora" matcher på vintern/våren i Globen som man vet drar mycket folk t.ex. som Brynäs, Frölunda eller efter löning etc. Men denna fråga har ju varit uppe på tapeten länge nu jag kanske inte ska dra upp det igen. Över till OnTopic..Busmicke skrev:Problemet är att vi inte fyller globen....
Därför måste vi göra det bästa som går av Hovet istället.
En ny jumbotron är ju beslutat hursomhelst enligt årsmötet, frågan är bara var den håller hus om det har med nåt särskilt datum för AEGs övertagande att göra eller så?
Hoppas även på en bättre pub nära klacken, pinsamt att vi får en liten en med kravallstängsel runt när bortaklacken har en mycket bättre i anslutning till deras sektion. Här finns det läge att göra intäkter vill jag lova. Vi har hoppat ett besök i den befintliga puben flera gånger just för att det vart för långa köer.
Hoppas även på en bättre pub nära klacken, pinsamt att vi får en liten en med kravallstängsel runt när bortaklacken har en mycket bättre i anslutning till deras sektion. Här finns det läge att göra intäkter vill jag lova. Vi har hoppat ett besök i den befintliga puben flera gånger just för att det vart för långa köer.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En pub som dessutom är stängd för de säsongare som sitter på långsidan (vid de tillfällen som besökarna har arrangerade resor).Stiff skrev:En ny jumbotron är ju beslutat hursomhelst enligt årsmötet, frågan är bara var den håller hus om det har med nåt särskilt datum för AEGs övertagande att göra eller så?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Re: Idéer för upprustningen av Hovet
Urklippt från matchbloggen på aftonbladet.
Djurgården–Rögle. ...och utbrister ÄNTLIGEN!
Pratade med Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström innan matchen mot Rögle och han avslöjade att Hovet vecka 45 ska få en jumbotron!
Jo, det är faktiskt sant.
Grattis Djurgården!
Grattis Hovet!
Grattis publiken!
Djurgården–Rögle. ...och utbrister ÄNTLIGEN!
Pratade med Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström innan matchen mot Rögle och han avslöjade att Hovet vecka 45 ska få en jumbotron!
Jo, det är faktiskt sant.
Grattis Djurgården!
Grattis Hovet!
Grattis publiken!
Äntligen!! Har alltid stört mig på den där lilla töntiga saken, 

Det är inte direkt en nyhet, men men för vissa kanske det är så 

Vart skulle man hört det (om man inte ligger med Tommy Engström dvs)?