Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Tellqvist32 »

Flawless skrev: 2025-12-28 20:56:32 Jag tror Kruger gör sin sista säsong. Vad tror ni?
Jag tror att du har rätt.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

När man ser JVM tycker jag att det blir lite tråkigt att det är tre spelare som så sent som förra säsongen tillhörde Djurgården men som inte är kvar idag.
Frågan är hur man behåller de spelarna som kanske inte når NHL men som kan bli bärande spelare i SHL
Användarvisningsbild
dlopajo

Silly Season 2026/27

Inlägg av dlopajo »

När man ser tre DIF stå uppställda i PP1 och gör mål dirr känns det väl bra? :)
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Gidlöfs kontrakt går ut efter denna säsong. Men är förmodligen omöjligt att ha både Hellberg och Gidlöf i samma lag ( båda vill vara etta )?
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Osten östlund skrev: 2025-12-28 22:43:47 Gidlöfs kontrakt går ut efter denna säsong. Men är förmodligen omöjligt att ha både Hellberg och Gidlöf i samma lag ( båda vill vara etta )?
Med tanke på att Gidlöf högst troligt åker över till Nordamerika efter den här säsongen så tror jag det blir omöjligt ja.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vilka spelare ska inte få förlängt efter denna säsong. Brodin goes without saying men sen är det svårsiat beror på vad vi kan få in istället
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2026/27

Inlägg av Chabo »

Donkels-3.0 skrev: 2025-12-29 12:44:00 Vilka spelare ska inte få förlängt efter denna säsong. Brodin goes without saying men sen är det svårsiat beror på vad vi kan få in istället
Rensfeldt, Klasen, Costmar.

Hur långt har Pettersen?
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Chabo skrev: 2025-12-29 12:54:22
Donkels-3.0 skrev: 2025-12-29 12:44:00 Vilka spelare ska inte få förlängt efter denna säsong. Brodin goes without saying men sen är det svårsiat beror på vad vi kan få in istället

Hur långt har Pettersen?
Pettersen har ett år till.

Palve lär ryka om han inte höjer sig.
Pulli ryker

Sen är frågan vem av Holm, Kylington och Laleggia som inte får förlängt/förlänger. Jag tror minst en utav dem inte spelar med oss nästa säsong.
tadaa123

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Knickedick skrev: 2025-12-29 13:09:01

Hur långt har Pettersen?

Pulli ryker

Sen är frågan vem av Holm, Kylington och Laleggia som inte får förlängt/förlänger. Jag tror minst en utav dem inte spelar med oss nästa säsong.
Tror Berg ryker. Alldeles för dyr för vad han ger oss. Går väl till Modo eller något.
Costmar till SSK.
Hävelid ryker om hans kontrakt går ut, minns inte hur der ser ut där. Annars fortsatt utlåning tills det går ut.

Pettersen är egentligen bara en dyr Grewe, synd att han har ett år kvar. Behöver lyfta sig rejält.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

tadaa123 skrev: 2025-12-29 13:18:48
Knickedick skrev: 2025-12-29 13:09:01

Hur långt har Pettersen?

Pulli ryker

Tror Berg ryker. Alldeles för dyr för vad han ger oss. Går väl till Modo eller något.
Costmar till SSK.
Hävelid ryker om hans kontrakt går ut, minns inte hur der ser ut där. Annars fortsatt utlåning tills det går ut.

Pettersen är egentligen bara en dyr Grewe, synd att han har ett år kvar. Behöver lyfta sig rejält.
Hävelid har väl ett år kvar, precis som Berg. Ingen som vill ta Bergs kontraktsvärde med HA budget så det är tveksamt om vi blir av med det kontraktet.
Döden

Silly Season 2026/27

Inlägg av Döden »

Är det bara jag som är besviken på Holm? Trodde faktiskt vi skulle få ut mer där. Mycket slarv, felmarkeringar och felbeslut, hoppades att det skulle ge sig med tiden, men verkar inte så.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2026/27

Inlägg av Vikas »

Döden skrev: 2025-12-29 15:14:39 Är det bara jag som är besviken på Holm? Trodde faktiskt vi skulle få ut mer där. Mycket slarv, felmarkeringar och felbeslut, hoppades att det skulle ge sig med tiden, men verkar inte så.
Ungefär som förväntat för mig. Han har haft en nedåtgående kurva i flera år så det var inte särskilt stora förväntningar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Döden skrev: 2025-12-29 15:14:39 Är det bara jag som är besviken på Holm? Trodde faktiskt vi skulle få ut mer där. Mycket slarv, felmarkeringar och felbeslut, hoppades att det skulle ge sig med tiden, men verkar inte så.
Likt en del andra värvningar, kan jag tänka mig, så var det ju sist in på marknaden-läge och man fick ta det som fanns tillgängligt. Holm var ju ännu mer av en nödåtgärd när man såg hur backsidan såg ut under försäsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng

Silly Season 2026/27

Inlägg av Detblir3poäng »

Såhär tror jag att det kommer bli efter säsongen med utgående kontrakt.

Får ej förlängt:
Costmar - håller inte
Brodin - håller inte
Rensfelt - håller inte
Holm - kostar mer än det smakar och är just nu längts ner i näringskedjan av alla våra offensiva backar. Platsen och lönen borde gå till en mer defensivt lagd back.
Pulli - håller inte
Palve - om det forsätter som det gjort hitills så håller han inte, men finns fortfarande tid till att det ändras.

Väljer att ej förlänga:
Krüger - Har sett uppenbart hämmad ut hela säsongen, och efter det kryptiska inlägget på hemsidan om att Krüger ska vänta in säsongsavslutet innan han tar beslut om sin framtid så fick jag en stark känsla om att kroppen är färdig och skridskorna åker upp på hyllan, tyvärr!
Snively (50/50) - här kommer nog Schweiz att komma med fina pengar och dra tyvärr, men vore mumma att få ha kvar!

Förlängningar:
Snively (50/50) - Tror att Wiken kommer gå för att ha kvar honom, även om Schweiz och andra kommer och rycker.
Marmenlind - Perfekt backup till Hellberg kommande 2 åren.
Kylington - Om han får vara hel så är han toppklass och DIF känns som enda alternativet så man borde kunna komma överens om ett bra kontrakt för båda parter under lite längre tid.
Laleggia - Visat samma klass som innan, men utan några uppenbara defensiva brister som många varnade om. Borde vara bra att få ha kvar då han redan är del av gruppen och är redan polare med sina landsmän.
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2026/27

Inlägg av Andspe »

Detblir3poäng skrev: 2025-12-29 17:02:30 Såhär tror jag att det kommer bli efter säsongen med utgående kontrakt.

Får ej förlängt:
Costmar - håller inte
Brodin - håller inte
Rensfelt - håller inte
Holm - kostar mer än det smakar och är just nu längts ner i näringskedjan av alla våra offensiva backar. Platsen och lönen borde gå till en mer defensivt lagd back.
Pulli - håller inte
Palve - om det forsätter som det gjort hitills så håller han inte, men finns fortfarande tid till att det ändras.

Väljer att ej förlänga:
Krüger - Har sett uppenbart hämmad ut hela säsongen, och efter det kryptiska inlägget på hemsidan om att Krüger ska vänta in säsongsavslutet innan han tar beslut om sin framtid så fick jag en stark känsla om att kroppen är färdig och skridskorna åker upp på hyllan, tyvärr!
Snively (50/50) - här kommer nog Schweiz att komma med fina pengar och dra tyvärr, men vore mumma att få ha kvar!

Förlängningar:
Snively (50/50) - Tror att Wiken kommer gå för att ha kvar honom, även om Schweiz och andra kommer och rycker.
Marmenlind - Perfekt backup till Hellberg kommande 2 åren.
Kylington - Om han får vara hel så är han toppklass och DIF känns som enda alternativet så man borde kunna komma överens om ett bra kontrakt för båda parter under lite längre tid.
Laleggia - Visat samma klass som innan, men utan några uppenbara defensiva brister som många varnade om. Borde vara bra att få ha kvar då han redan är del av gruppen och är redan polare med sina landsmän.
Jag håller väl helt med dig egentligen.
En sen förlängning i augusti skulle eventuellt kunna ske vid en förhandling om Holm. Där är det lite hur han känner. Tror han fortfarande kan tjäna pengar i tex tyskland om han så vill, men vill han det? Och hur länge vill han lira till? Annars är det en ganska bra back att ha i en tredjekedja.

Palves vara eller icke vara kommer avgöras nu i januari/februari. Lägger Kruger skridskorna på hyllan så är det en bra tredjecenter som kan spela andracenter vid behov. Annars kommer vi behöva stärka upp typ hela centersidan iom att vi bara kommer ha Josefson och Salsten på kontrakt. En 35-årig Josefson som historiskt sett haft ganska mycket skadebekymmer kommer behöva sällskap. En solklar första center behöver vi lyckas värva.

Så Mr X - Josefson - Palve/Ny - Salsten.

Ska bli riktigt spännande att se hur vi kommer bygga nästa säsong om vi håller oss kvar.

Jag hoppas också vi resonerar som dig angående målvaktssidan. Det hade känts tryggt och skönt med två bra målvakter. Hävelid vill jag inte ha tillbaka än. Han måste utvecklas i en ny miljö en tid för att det ska kännas aktuellt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar