Kul att du fick se en vinst din allra första hockeymatch ändå!
Himla glad för din skull.
30 matcher in och knappt någon förbättring. Tycker vi tar in någon som kan hjälpa våran defensiva coach som kom från HV j20.. ser inte i vilken värld han ska styra över SHL/NHL spelare...SkallePer skrev: ↑2025-12-28 20:43:10 Hellbergs 96% trotts 2 insläppta måste definitivt vara något form av rekord i år och förmodligen bättre än så i SHL.
Costmars 8:40 kändes som en evighet.
Från om med min 7 i 2a perioden tills 3e var slut har SAIK 51 skott/försök, vi 4...
(Sista 11 min i första 18-0)
Tack Hellberg, målskyttar och skotttäckare.
Kimby är den som ska titta sig djupt i spegeln. Han får heller ingen hjälp till förbättring av sin försvarscoach. Och kimby verkar helt fine med det.
Här är jag team Preatori all the way. Mer old school Grewe åt folket. Måste göra ont att möta DIF! Tycker vi är bland de snällare lagen i ligan sista tiden. Mål som det PJ gör, är aldrig okej mot Djurgården. Ett sådant inbryt ska kosta en knäskål. Med eller utan klubba Palve!Praetori skrev: ↑2025-12-28 20:41:26Vi behöver tackla och grisa mycket mycket mer.Knickedick skrev: ↑2025-12-28 20:36:28 Som sagt vi måste backa hem och börja ta steals.
Gillar att vi går in med en plan i den här matchen
Att vi förenklar spelet och inte förivrar och håller oss till direktiven.
Tyvärr kommer vi bort från det spelet efter en halv period i utvisningsbåset. Men med stor hjälp av Hellberg så står vi här med 2p borta mot Skellefteå.
Lyckas vi hålla oss till dom här grunderna och spela som i första perioden så kommer vi bli svårare att göra mål på.
Vi har ganska mycket hjärta i truppen men för lite "Grewe".
Wikens bygge avstår jag från att hylla eller såga innan feta damen har sjungit.
Men vi är INTE där vi borde vara i lagspel just nu. Januari är typ den tid som finns kvar att sätta spelet. Vi kan inte fortsätta sprattla till oss segrar och tok-torska matcher vi borde kunna "tävla" i.
Det är ju då fan vad mycket vi ska spela i Globen!
Vi spelar 7-8 boxplay men dom har inte ens ont. Löjligt svagt!Manijock skrev: ↑2025-12-28 20:48:14Här är jag team Preatori all the way. Mer old school Grewe åt folket. Måste göra ont att möta DIF! Tycker vi är bland de snällare lagen i ligan sista tiden. Mål som det PJ gör, är aldrig okej mot Djurgården. Ett sådant inbryt ska kosta en knäskål. Med eller utan klubba Palve!Praetori skrev: ↑2025-12-28 20:41:26Vi behöver tackla och grisa mycket mycket mer.Knickedick skrev: ↑2025-12-28 20:36:28 Som sagt vi måste backa hem och börja ta steals.
Tyvärr kommer vi bort från det spelet efter en halv period i utvisningsbåset. Men med stor hjälp av Hellberg så står vi här med 2p borta mot Skellefteå.
Lyckas vi hålla oss till dom här grunderna och spela som i första perioden så kommer vi bli svårare att göra mål på.
Men vi är INTE där vi borde vara i lagspel just nu. Januari är typ den tid som finns kvar att sätta spelet. Vi kan inte fortsätta sprattla till oss segrar och tok-torska matcher vi borde kunna "tävla" i.
Pettersen sätter väl en fin propp. Men i övrigt, nej, tvivlar att Saik är särskilt mycket blåmärken idag.thelinho skrev: ↑2025-12-28 20:50:15Vi spelar 7-8 boxplay men dom har inte ens ont. Löjligt svagt!Manijock skrev: ↑2025-12-28 20:48:14Här är jag team Preatori all the way. Mer old school Grewe åt folket. Måste göra ont att möta DIF! Tycker vi är bland de snällare lagen i ligan sista tiden. Mål som det PJ gör, är aldrig okej mot Djurgården. Ett sådant inbryt ska kosta en knäskål. Med eller utan klubba Palve!Praetori skrev: ↑2025-12-28 20:41:26Vi behöver tackla och grisa mycket mycket mer.Knickedick skrev: ↑2025-12-28 20:36:28 Som sagt vi måste backa hem och börja ta steals.
Det här måste Wikegård justera. Alldeles för het på gröten att förlänga. Vi måste kräva mer av en back/försvars coach. Och vi förtjänar definitivt mer än vi får av P Andersson.tadaa123 skrev: ↑2025-12-28 20:46:4730 matcher in och knappt någon förbättring. Tycker vi tar in någon som kan hjälpa våran defensiva coach som kom från HV j20.. ser inte i vilken värld han ska styra över SHL/NHL spelare...SkallePer skrev: ↑2025-12-28 20:43:10 Hellbergs 96% trotts 2 insläppta måste definitivt vara något form av rekord i år och förmodligen bättre än så i SHL.
Costmars 8:40 kändes som en evighet.
Från om med min 7 i 2a perioden tills 3e var slut har SAIK 51 skott/försök, vi 4...
(Sista 11 min i första 18-0)
Tack Hellberg, målskyttar och skotttäckare.
Kimby är den som ska titta sig djupt i spegeln. Han får heller ingen hjälp till förbättring av sin försvarscoach. Och kimby verkar helt fine med det.
Ni verkar veta så otroligt mycket. Upplys mig hur vi skulle spelat för att få stopp på förlusterna. Det är oftast en ot vinst som denna, med fokus på försvar som just är början på stoppet på blödning. Sen kan man bygga vidare. Sen igen vem ska ersätta?Alberget1891 skrev: ↑2025-12-28 20:32:42Ja med detta spel så kommer vi spela en avgörande match i omg 50. Om ordnat kontrakt. Svettigt värre fortsatt.
Det som brukar vara Grewes signum med grit och att spela oömt har jag inte sett ett skit av på hela säsongen och jag har frågat mig om Kimby beordrat att ”inga tacklingar” ”ingen hög press”Praetori skrev: ↑2025-12-28 20:41:26Vi behöver tackla och grisa mycket mycket mer.Knickedick skrev: ↑2025-12-28 20:36:28 Som sagt vi måste backa hem och börja ta steals.
Och det är därför vi måste spela på våra styrkor som finns i truppen. Lirare har vi ont om.#10 skrev: ↑2025-12-28 20:44:57För lite Grewe, skulle säga att vi har för lite spelsinne, puckskicklighet och spets, inte för lite analfabeter till hockeyspelare.Praetori skrev: ↑2025-12-28 20:41:26Vi behöver tackla och grisa mycket mycket mer.Knickedick skrev: ↑2025-12-28 20:36:28 Som sagt vi måste backa hem och börja ta steals.