Både ja och nejJim Morrison skrev: ↑2025-12-26 21:31:32Slutade du läsa efter första meningen?#10 skrev: ↑2025-12-26 21:24:15Åker vi ur så åker vi ur. Ja det var ju ett tänk oxå, man ska inte vara i närheten av åka ur med våran start.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-26 20:34:40 Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.
Känns som att det snarare kan vara en nackdel att luta sig för mycket på sin historia än att jobba stenhårt och se till att man inte blir ifrånsprungen som förening.
Bland annat så krympte vi ju organisationen när Josefson valde att börja spela igen och vi inte ersatte honom - sett till ambition och professionalitet tycker jag det var väldigt naivt. De bästa lagen i SHL har urstarka organisationer istället för att lasta varenda penning på dyra breddspelare.
Vi har Sveriges överlägset bästa juniorverksamhet - använd den istället för att betala Ylönen, Pettersen mfl 200 kakor i månaden. Det går att också att hitta spelare med uppsida från lägre divisioner - men för det krävs det fler scouter.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
Vi är inne i en svacka, ja. Men försök se nyktert på det.#10 skrev: ↑2025-12-26 21:24:15Åker vi ur så åker vi ur. Ja det var ju ett tänk oxå, man ska inte vara i närheten av åka ur med våran start.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-26 20:34:40 Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.
Känns som att det snarare kan vara en nackdel att luta sig för mycket på sin historia än att jobba stenhårt och se till att man inte blir ifrånsprungen som förening.
Bland annat så krympte vi ju organisationen när Josefson valde att börja spela igen och vi inte ersatte honom - sett till ambition och professionalitet tycker jag det var väldigt naivt. De bästa lagen i SHL har urstarka organisationer istället för att lasta varenda penning på dyra breddspelare.
Vi har Sveriges överlägset bästa juniorverksamhet - använd den istället för att betala Ylönen, Pettersen mfl 200 kakor i månaden. Det går att också att hitta spelare med uppsida från lägre divisioner - men för det krävs det fler scouter.
Svårt att ta sig ur den med 3 nyckelspelare på JvM fram till den 5 januari och en nyckelspelare (Charles Hudon) som tyngs av något privat.
Resultaten kommer att stabiliseras och vi kommer inte att åka ur.
6 raka förluster kommer att vara 8 raka om 4 dagar, tyvärr
-
Osten östlund
Är inget personligt, absolut inte.Heraklion skrev: ↑2025-12-26 21:54:15Vi är inne i en svacka, ja. Men försök se nyktert på det.#10 skrev: ↑2025-12-26 21:24:15Åker vi ur så åker vi ur. Ja det var ju ett tänk oxå, man ska inte vara i närheten av åka ur med våran start.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-26 20:34:40 Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.
Svårt att ta sig ur den med 3 nyckelspelare på JvM fram till den 5 januari och en nyckelspelare (Charles Hudon) som tyngs av något privat.
Men varför kan man inte leva i nuet? Samt vara ärliga med att vi är totalt värdelösa just nu. Finns inga garantier att det vänder. Underliggande siffror, så är vi totalt skräp.
Vi är skit just nu, andas in och förlika oss med det. Sedan tar vi det därifrån!
Ja jag är glad för dom poängen vi har. Men jag är även glad för att jag har ett jobb och barnen friska. Men jag tror inte jag kommer vinna på lotto för det!?
Ingen hindrar dig från att leva i nuet. Jag gör också det? Man kan ändå lyfta blicken.Osten östlund skrev: ↑2025-12-26 22:44:52Är inget personligt, absolut inte.Heraklion skrev: ↑2025-12-26 21:54:15Vi är inne i en svacka, ja. Men försök se nyktert på det.#10 skrev: ↑2025-12-26 21:24:15Åker vi ur så åker vi ur. Ja det var ju ett tänk oxå, man ska inte vara i närheten av åka ur med våran start.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-26 20:34:40 Åker vi ur så åker vi ur. Vi har varit nere två gånger i relativ närtid och vissa föreningar har inte medel eller kompetensen att etablera sig i högstaligan oavsett historik kring klubben. Se bara på oss och Modo.
Men varför kan man inte leva i nuet? Samt vara ärliga med att vi är totalt värdelösa just nu. Finns inga garantier att det vänder. Underliggande siffror, så är vi totalt skräp.
Vi är skit just nu, andas in och förlika oss med det. Sedan tar vi det därifrån!
Ja jag är glad för dom poängen vi har. Men jag är även glad för att jag har ett jobb och barnen friska. Men jag tror inte jag kommer vinna på lotto för det!?
Vi visste att JVM-perioden skulle bli tuff. Med sjukdomar i truppen och personliga problem för bäste målskytten, blev det värre än väntat. Ja, vi är skit just nu. Men snacket om att åka ur … nej, det är för mycket soja för mig.
Det finns inga garantier att det vänder, säger du. Det är sant.
Men med stor sannolikhet spelar vi bättre efter den 5 januari. Förmodligen spelar vi betydligt bättre än nu.
Jag är mer orolig inför nästa säsong. Två av våra tre juniorer (3p idag mot Slovakien!) lär försvinna till NHL. Vi har en grym juniorverksamhet, men hur bra blir nästa årskull? Och så har vi värvningarna. Wiken har gjort flera fynd, men också bommat några. Känner mig inte helt trygg.
Det här med motståndarsupportrar på våra sektioner måste få ett slut 
Här vill jag dock rikta en känga till Kimby, han verkar lida av det klassiska coach syndromet att inte lita på en spelare bara för att det är en junior. Andra bullar var det på Robbans tid då de fick köra, ser likadant nu med Stenberg. Vi har en fantastisk juniorverksamhet som vi måste dra nytta av men känner tyvärr att vi inte gör det fullt ut med Kimby. Så just nu känner jag tyvärr inte att det spelar så jättestor roll, men jag tycker det ska göra det.Heraklion skrev: ↑2025-12-26 23:15:20
Jag är mer orolig inför nästa säsong. Två av våra tre juniorer (3p idag mot Slovakien!) lär försvinna till NHL. Vi har en grym juniorverksamhet, men hur bra blir nästa årskull? Och så har vi värvningarna. Wiken har gjort flera fynd, men också bommat några. Känner mig inte helt trygg.
Minns ni i höstas (innan Kimby satt sin prägel) när puckarna bara trillade in och det var roligt att vara Djurgårdare.
Glöm den känslan. ”Spelet” ser visserligen bättre ut nu enligt tyckarna. Fattig tröst när vi ligger absolut sist i formtabellen och är totalt utspelade i princip varje match.
Wiken behöver kliva ner i omklädningsrummet. Krävs rutin för att reparera den här skadan innan krisen är ett faktum.
Något i spelidén skaver och det är tydligt i kroppsspråk och poängproduktion hos nyckelspelare.
Glöm den känslan. ”Spelet” ser visserligen bättre ut nu enligt tyckarna. Fattig tröst när vi ligger absolut sist i formtabellen och är totalt utspelade i princip varje match.
Wiken behöver kliva ner i omklädningsrummet. Krävs rutin för att reparera den här skadan innan krisen är ett faktum.
Något i spelidén skaver och det är tydligt i kroppsspråk och poängproduktion hos nyckelspelare.
Sväva i det blå
FYFAN vilken ångest man fick efter kvällens match. Nu börjar dom klassiska katsstroftankarna smyga sig på kan jag säga. Det var nattsvart efter HV matchen men då tänkte man att "det blir ändå 3 pinnar mot Leksand". Men nu, finns inte ens ord, och så väntar Skellefteå och Luleå kommande...
-
Osten östlund
Första laget att släppa in 100 mål. Tittade på 10 nästkommande matcher. Ser inte vilken match vi ska vinna?
När vi torskat mot 3 bottenkonkurenter.
Blir intressant att se vad Wiken gör/tänker?
Tycker man borde åtminstone ge Kimby rutinerad back ass. Måste få ordning på defensiven, är Kalle Anka nu under Patriks ledning.
Leksand 89 insläppta
Hv 97 insläppta
När vi torskat mot 3 bottenkonkurenter.
Blir intressant att se vad Wiken gör/tänker?
Tycker man borde åtminstone ge Kimby rutinerad back ass. Måste få ordning på defensiven, är Kalle Anka nu under Patriks ledning.
Leksand 89 insläppta
Hv 97 insläppta
Jag tycker att Hellberg steppar upp ordentligt och vinner vissa matcher åt oss. Helt klart. Men i övrigt så är han tyvärr högst medioker han också.
Han kom först på nummer 40 i högst räddningsprocent förra säsongen i AHL. Ingen kan väl tro att han ska komma in i SHL och dominera över en säsong.
Vi är ett bottenlag på alla positioner. Måtte vi slå hårt i underläge i vår.
Han kom först på nummer 40 i högst räddningsprocent förra säsongen i AHL. Ingen kan väl tro att han ska komma in i SHL och dominera över en säsong.
Vi är ett bottenlag på alla positioner. Måtte vi slå hårt i underläge i vår.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
NATTSVART.
Det är ett fullständigt mirakel om det här laget inte kvalar till våren, bara att inse.
Det är ett fullständigt mirakel om det här laget inte kvalar till våren, bara att inse.
wikenenthusiast
Många här inne som sitter på åsikter när man inte köper en enda biljett, och dessutom kollar på fulstream när den största intäkten för att kunna värva spelare är TV-pengar. Sitt ner och håll käften. Ni är inte en del av det här laget, det är era polare som suttit i vita tröjor ikväll på stolar som var reserverade för medlemmar och det är erat tjat om hur "bra" vår numer urusla klack är som får 20-åringarna i klacken som inte sjunger att vara kaxiga över att vi har världens bästa stämning, när de inte kan överrösta en ENSAM ensam bonde med trumma.
Sluta grina här. Ni bidrar inte med en krona till klubben. Ni bidrar inte med en sekund av stämning. Ni bara förstör. Sitt ner, håll käften, fuck off.
Vi är och ska vara ett bottenlag. Nu förlorade vi mot ett bottenlag. Så kan det gå, nya tag nästa gång. Vi överlever.
Hoppas att allas våra broder Buford besparas från forumkollapset nu. Den här säsongen är för dig, och den här säsongen ska vi segra genom att bara överleva. God Jul!
Sluta grina här. Ni bidrar inte med en krona till klubben. Ni bidrar inte med en sekund av stämning. Ni bara förstör. Sitt ner, håll käften, fuck off.
Vi är och ska vara ett bottenlag. Nu förlorade vi mot ett bottenlag. Så kan det gå, nya tag nästa gång. Vi överlever.
Hoppas att allas våra broder Buford besparas från forumkollapset nu. Den här säsongen är för dig, och den här säsongen ska vi segra genom att bara överleva. God Jul!
Vet inte om jag har fel men snacket kring hur dåligt laget skulle bli då vi förlorar tre toppjuniorer till junis-VM har besannats. Wiken var ute o leta center för o förebygga tappet o hitta Palve som inte direkt rosat marknaden. Just allt snack om att laget skulle falla under de 8 matcher det handlade om blev en mental sanning att vi nu blir dåliga i 8 matcher. Den profetian har verkligen slagit väl ut. Vi är totalt ihåliga även om vi vissa stunder vaknar till. Ren skit att vi inte i stället tog på oss krigarhjälmen o körde rätt in i kaklet. Vi tacklas ju inte ens längre. Detta måste vara en ledarfråga där man totalt misslyckats att få laget att kriga i motvind. Så bara inrikta oss på en iskall krigsvinter o forumet kommer mer o mer implodera till explosionen kommer.