Tsss... Enligt undersökningar så Påverkar alkoholen kroppen i ca 2 veckor. Vilket Gör att att om man sitter och tar sig 4-5 Öl så påverkar det också kroppen dessa 2 veckor, med tanke på att varje spelare genomför ca 5-8 Träningspass + matcher så tycker jag att mer än ett glas vin/öl varje vecka är mycket för en Ishockeyspelare som lirar i elitserien.
All information har jag fått under föreläsning av ledare och tränare i min egna klubb.
var det inte Mora som förra säsongen införde nolltolerans för alkohol som dom sedan fick ta tillbaka illa kvikt?
Nog måste raggen kunna ta en öl med frugan efter avslutat dagsverke om han vill det och nog tycker jag grabbarna grus kan gå ut på krogen nån gång och kolla läget men att supa sig knall och fall under säsong tycker jag inte är acceptabelt på den här nivån. Tror nog DIF har en alkohol-/drogpolicy som självklart ska efterföljas men sunt förnuft och frihet under ansvar tycker jag ska vara grundstenarna
Jag har en delvis annan syn än de flesta här inne.
Jag menar att spelarna under pågående sässong ska hålla sig helt borta från krog- och nattliv.
Att vara hockeyspelare är inte som att vara snickare eller bagare - det är faktiskt inte ens som att vara polis eller präst.
Under en intensiv sässong ska man prestera max i varje match. Vi talar om profesionella, yrkesmän med kroppen som arbetsredskap vars yrke är att leverera i varje match, varje period och varje byte. Dessutom är de välbetalda, och dessutom är det vi medlemmar, publik , fans och sponsorer som är en förutsättning för att de ska kunna fortsätta vara välavlönade och då tycker jag att vi ska kunna kräva mer än "bara nästan bra" - vi ska, och har rätt att, kräva "bara det allra bästa".
Att dessutom referera till Mora och andra klubbar är ett rent hån mot oss själva - kom igen - vi är inte Mora - vi är DIF! Lite finare och lite bättre...
Det är en ära att få representera våra färger och det är något man förtjänar genom att ge allt under pågående sässong. Och vill man prestera max måste man avstå från vissa saker - tex att festa eller gå på krogen sent på nätterna.
De idrottsmän som lyckas bäst är inte alltid de med störst talang - det är killar och tjejer som Gunde, Anja och Holm som offrar allt och satsar järnet för att hoppa den där milimetern högre eller åka den där hundradelen fortare.
Vill man verkligen bli en vinnare måste man satsa, vill man vara bäst måste man avstå.
Så enkelt ser jag det!
DIF är lite finare och lite bättre - vill man representera vår anrika sköld och försvara våra färger måste man vara beredd att offra allt och lite till. Så mycker självrespekt tycker jag att vi Djurgårdare ska ha att vi kräver det av våra spelare.
Är inte våra spelare beredda på det - ja då tycker jag att de kan hålla sig till att bli snickare eller bagare - eller till och med poliser eller präster. Eller varför inte lira i Mora...
Detta gäller framförallt våra unga killar som skall fostras in i den Djurgårdsanda som gjort vår klubb så framgångsrik. Det är förövrigt samma anda som gör att farbröder som Ragnarsson vid 37 års ålder kan fortsätta att dominiera och leverera. För mig är den andan helig - det är den som är Djurgården.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
spiik skrev:Däremot kan jag tycka, och det var kanske den poängen som trådskaparen var ute efter, att det rimmar ganska dåligt att visa sig ute på krogen samma kväll som man åkt på storstryk och blivit förnedrad på isen. Då signalerar det att man inte bryr sig så mycket om en kass insats. Med respekt för fans och alla andra som lägger ner otroligt med tid och resurser på lagets resultat så ska man stanna hemma och rannsaka sig själv efter en förslust. Framförallt efter en som den mot Frölunda...
En helt korrekt analys!
Éfter det man presterade i Lördags inför ögonen på många barn & dessutom på bästa matiné-tid borde man istället åka hem & skämmas som en hund
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Andy skrev:Jag har en delvis annan syn än de flesta här inne.
Jag menar att spelarna under pågående sässong ska hålla sig helt borta från krog- och nattliv.
Att vara hockeyspelare är inte som att vara snickare eller bagare - det är faktiskt inte ens som att vara polis eller präst.
Under en intensiv sässong ska man prestera max i varje match. Vi talar om profesionella, yrkesmän med kroppen som arbetsredskap vars yrke är att leverera i varje match, varje period och varje byte. Dessutom är de välbetalda, och dessutom är det vi medlemmar, publik , fans och sponsorer som är en förutsättning för att de ska kunna fortsätta vara välavlönade och då tycker jag att vi ska kunna kräva mer än "bara nästan bra" - vi ska, och har rätt att, kräva "bara det allra bästa".
Att dessutom referera till Mora och andra klubbar är ett rent hån mot oss själva - kom igen - vi är inte Mora - vi är DIF! Lite finare och lite bättre...
Det är en ära att få representera våra färger och det är något man förtjänar genom att ge allt under pågående sässong. Och vill man prestera max måste man avstå från vissa saker - tex att festa eller gå på krogen sent på nätterna.
De idrottsmän som lyckas bäst är inte alltid de med störst talang - det är killar och tjejer som Gunde, Anja och Holm som offrar allt och satsar järnet för att hoppa den där milimetern högre eller åka den där hundradelen fortare.
Vill man verkligen bli en vinnare måste man satsa, vill man vara bäst måste man avstå.
Så enkelt ser jag det!
DIF är lite finare och lite bättre - vill man representera vår anrika sköld och försvara våra färger måste man vara beredd att offra allt och lite till. Så mycker självrespekt tycker jag att vi Djurgårdare ska ha att vi kräver det av våra spelare.
Är inte våra spelare beredda på det - ja då tycker jag att de kan hålla sig till att bli snickare eller bagare - eller till och med poliser eller präster. Eller varför inte lira i Mora...
Detta gäller framförallt våra unga killar som skall fostras in i den Djurgårdsanda som gjort vår klubb så framgångsrik. Det är förövrigt samma anda som gör att farbröder som Ragnarsson vid 37 års ålder kan fortsätta att dominiera och leverera. För mig är den andan helig - det är den som är Djurgården.
Andy skrev:Jag har en delvis annan syn än de flesta här inne.
Så enkelt ser jag det!
Finns inga genvägar till att bli en stjärna men att gå ut och festa under pågående säsong stärker inte chanserna till att man når dit.
Här har även ledarna ett stort ansvar att se till att deras adepter fokuserar på sin idrott och inte springer på krogen och dricker alkohol.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF 1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Krogen och att supa är för mig olika saker. Dom flesta i dagens DIF är från stockholm och har sina polare här. Många av dessa polare spelar inte hockey på hög nivå. Dom går på krogen, ibland på "pubar" ibland på klubbar. Ifall någon i DIF hänger med polarna som ska dricka några bärs på nån pub, men dricker ramlösa är väl ingen stor grej.
Men det är ju ingen hemlighet vad som bygger muskler, vad som påverkar konditionen, konditionen påverkar snabbheten i huvudet.
Dom tre grundpelarna är Träning, äta rätt, och vila/sova. Att alkohol påverkar proteinsyntesten står också klart, detta i en vecka ungefär. Det påverkar även testesteronet vilket gör att du får lite sämre kraft.
Så rent fysiskt är det verkligen inte bra att dricka 3-5 öl och dansa till 3. Däremot måste det klaffa psykiskt också. Är ju inte bra att tänka alltför mycket, då är det lätt att det låser sig, men alla är olika.
Rent etiskt så vet jag inte vad jag tycker. Grabbarna är förebilder för många unga (framtida Djurgårdsspelare?), om dom som 13-14 åring ser att förebilderna är ute o "slirar" varannan helg så sänder det signalerna "Det går att bli bra även om jag följer med min fjortispolare ut och dricker folköl inatt"
Är ju en svår fråga detta. Min åsikt är att så länge dom spelar bra och inte super för mycket (Idrott vs alkohol) så är det okej.
Gör inget att spelarna är ute på stan. Det viktigaste är att de inte blir fulla