Säsongen 2025/26: Återkomsten
Grabbarna får fan skippa Janssons i år och käka taggtråd till julbordet. Leksand kommer vara taggade till tänderna när supportrarna har nära till arenan och ser nog lite sin chans att slå oss med vår form och spelartapp. Det får inte ske ba.
-
Osten östlund
Oklart när Hudon är tillbaka.
-Om det var bestämt sedan långt tidigare. Så borde man väll veta när han bokat biljett tillbaka ( är det Kimby påstår)?
Nu säger man att han är tillbaka efter jul.
Varför inte låna in en spelare i form, som kan tillföra energi , typ Diaco från Kalmar?
Ja vet vad målet är. Men beskåda det igår, är för fan så jävla pissdåligt!
Hockeynews nedan:
"Oklart när Hudon spelar härnäst
Men frågan är om han är tillbaka på annandag jul då Djurgården har match mot Leksand i Avicii Arena eller om han kommer senare. – Planen är att han ska vara tillbaka, det beror lite grann på hur det går med resan.
Så planen är att han är tillbaka på annandagen om det går bra med resan?
– Planen är att han är tillbaka efter jul. Vi får se."
-Om det var bestämt sedan långt tidigare. Så borde man väll veta när han bokat biljett tillbaka ( är det Kimby påstår)?
Nu säger man att han är tillbaka efter jul.
Varför inte låna in en spelare i form, som kan tillföra energi , typ Diaco från Kalmar?
Ja vet vad målet är. Men beskåda det igår, är för fan så jävla pissdåligt!
Hockeynews nedan:
"Oklart när Hudon spelar härnäst
Men frågan är om han är tillbaka på annandag jul då Djurgården har match mot Leksand i Avicii Arena eller om han kommer senare. – Planen är att han ska vara tillbaka, det beror lite grann på hur det går med resan.
Så planen är att han är tillbaka på annandagen om det går bra med resan?
– Planen är att han är tillbaka efter jul. Vi får se."
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-12-21 09:49:54, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, något kryptiskt svar KRING Hudon??? Efter jul kan ju vara till vår..
Många verkar anse att vi bara har ett lag för att hålla oss kvar - förhoppningsvis...
Har svårt att tro att det är föreningens mål. Man har anställt en äkta klassmålvakt, vi har satt ihop en backsida som kanske är seriens bästa. Inte mina ord, Sanny Lindströms ord. Forwards fick vi in namn som Hudon och Snively som enligt uppgift flera topplag velat ha, utöver det var folk här väldigt glada till värvningen av Ylönen och Petersen samt att vi fick in jokern Josefsson.
Där vi chansar så är det på tränarsidan. Tre rookies i SHL sammanhang. Jag kommer ihåg Robban olssons första år i SHL när han kom till Djurgården, det var inte så bra....
Kimby har ändå gjort mycket bra men det är ju betydligt lättare när resultaten gått vår väg. Nu kommer han dock testas hårt, kommer han klara det?
Har svårt att tro att det är föreningens mål. Man har anställt en äkta klassmålvakt, vi har satt ihop en backsida som kanske är seriens bästa. Inte mina ord, Sanny Lindströms ord. Forwards fick vi in namn som Hudon och Snively som enligt uppgift flera topplag velat ha, utöver det var folk här väldigt glada till värvningen av Ylönen och Petersen samt att vi fick in jokern Josefsson.
Där vi chansar så är det på tränarsidan. Tre rookies i SHL sammanhang. Jag kommer ihåg Robban olssons första år i SHL när han kom till Djurgården, det var inte så bra....
Kimby har ändå gjort mycket bra men det är ju betydligt lättare när resultaten gått vår väg. Nu kommer han dock testas hårt, kommer han klara det?
Viktigast nu är att vi kör samma behandling som Robban fick så vi om några år får se Kimby vinna smguld med SAIK eller något annat skitlag.BigJ skrev: ↑2025-12-21 09:44:54 Många verkar anse att vi bara har ett lag för att hålla oss kvar - förhoppningsvis...
-
Osten östlund
Eller så lär man sig av misstagen?DagUggla skrev: ↑2025-12-21 10:13:02Viktigast nu är att vi kör samma behandling som Robban fick så vi om några år får se Kimby vinna smguld med SAIK eller något annat skitlag.BigJ skrev: ↑2025-12-21 09:44:54 Många verkar anse att vi bara har ett lag för att hålla oss kvar - förhoppningsvis...
Stöttar upp med en erfaren ass coach , eller liknande. Så behöver han inte "uppfinna hjulet själv"!
Fan inte kul att gå till julfirande efter detta, hade velat ha Leksand imorrn, nu ska man gå med denna pisskänsla i en vecka...
Jag är lite på samma spårOsten östlund skrev: ↑2025-12-21 10:20:22Eller så lär man sig av misstagen?DagUggla skrev: ↑2025-12-21 10:13:02Viktigast nu är att vi kör samma behandling som Robban fick så vi om några år får se Kimby vinna smguld med SAIK eller något annat skitlag.BigJ skrev: ↑2025-12-21 09:44:54 Många verkar anse att vi bara har ett lag för att hålla oss kvar - förhoppningsvis...
Stöttar upp med en erfaren ass coach , eller liknande. Så behöver han inte "uppfinna hjulet själv"!
Tänker som så
Ta in Nyman på Back/C men låt erfarenheten vara ett bollplank med Kimby
( oM) Kimby sen inte vill lysna så låt dom dela på ansvar som Huvud tränare X2
The DIF ONE
Köper att vi ska vara ödmjuka men det kommer aldrig vara ok att vara så bleka och rädda som de varit efter detta uppehåll. Sen är det bäst fan att vi får många hemmamatcher i rad snart.
Vi försöker att vara spelförande, men har inte material för att klara det. Vi skapar absolut ingenting när vi har uppställt spel i anfallszon, speciellt nu när juniorerna är på JVM. Istället blir vi straffade med kontring och omställningar där vi går bort oss. De har spelat otroligt naivt de senaste matcherna, vilket också visar sig i resultatet.
För att bli framgångsrika över tid behöver vi kunna föra matcher, så det är enkelt att förstå logiken bakom, men vi är nykomlingar och i år handlar det om att klara kontraktet.
Vi måste spela efter våra förutsättningar. Hade vi spelat tight defensivt igår, spelat med tålamod och tagit vara på HV:s misstag hade vi vunnit. Istället checkar vi bort oss, är stirriga och ofokuserade. Det är ingen kemi i någon kedja och inte heller någon bra rollfördelning mellan kedjorna. 4:e kedjan var på tok för framåtlutade, de övriga kedjorna skapade knappt ingenting. Till nästa match vill jag se två kedjor vars uppgift är att skapa framåt och två kedjor som bara har uppgift att spela 0-0. Bänka Pulli, Brodin och Costmar. De håller inte för SHL. Om man vill spetsa offensiven så låt Laleggia spela forward. Hans defensiv är ändå usel för tillfället.
För att bli framgångsrika över tid behöver vi kunna föra matcher, så det är enkelt att förstå logiken bakom, men vi är nykomlingar och i år handlar det om att klara kontraktet.
Vi måste spela efter våra förutsättningar. Hade vi spelat tight defensivt igår, spelat med tålamod och tagit vara på HV:s misstag hade vi vunnit. Istället checkar vi bort oss, är stirriga och ofokuserade. Det är ingen kemi i någon kedja och inte heller någon bra rollfördelning mellan kedjorna. 4:e kedjan var på tok för framåtlutade, de övriga kedjorna skapade knappt ingenting. Till nästa match vill jag se två kedjor vars uppgift är att skapa framåt och två kedjor som bara har uppgift att spela 0-0. Bänka Pulli, Brodin och Costmar. De håller inte för SHL. Om man vill spetsa offensiven så låt Laleggia spela forward. Hans defensiv är ändå usel för tillfället.
Så här skulle jag formera kedjorna mot Leksand, där vi ska vara spelförande på hemmaplan.
Snivley Palve Laleggia
Grewe Josefsson Hudon
Salsten Josefson Pettersson
Blomgren Rensfeld Ylönen/Costmar
Palve har floppat hittills, men om han får en tydlig offensiv centerroll kanske han vaknar till liv. Det är det vi anställt honom för att vara. I annat fall är det bättre att vi bänkar honom och kör Salsten som center med Grewe och Petterson.
4:e kedjan ska bara ställa upp och spela enkelt.
Sätt tillbaka Salsten och Petterson i samma kedja. De har haft kemii tidigare. Laleggia uppträder som en forward för tillfället, bättre att spela honom som en.
Snivley Palve Laleggia
Grewe Josefsson Hudon
Salsten Josefson Pettersson
Blomgren Rensfeld Ylönen/Costmar
Palve har floppat hittills, men om han får en tydlig offensiv centerroll kanske han vaknar till liv. Det är det vi anställt honom för att vara. I annat fall är det bättre att vi bänkar honom och kör Salsten som center med Grewe och Petterson.
4:e kedjan ska bara ställa upp och spela enkelt.
Sätt tillbaka Salsten och Petterson i samma kedja. De har haft kemii tidigare. Laleggia uppträder som en forward för tillfället, bättre att spela honom som en.