vr6power skrev: ↑2025-12-20 20:36:36
BigJ skrev: ↑2025-12-20 20:31:28
Hellberg har tyvärr varit halvbra på sistone, kanske den största faktorn till misären...
Frågan är ju varför man spelar en halvsjuk Hellberg när man har en frisk marmenlind.
För att föreningen smittats av samma sjuka som forumet. Barnatron på att om en frälsare vaktar kassen kommer alla andra brister att försvinna.
Jag har skrivit tidigare att inte ens Hellberg kan eller kommer möta de förväntningar folk har på Hellberg.
Man förväntar sig att messias skall gå på vatten när det egentligen inte finns vatten att gå på.
Vi skyller tillkortakommanden på målvakter. För det har varit praktiskt. "Får vi bara en bättre slips så ordnar sig allt".
Men när spelsystemet som egentligen kräver NHL-klass för att funka på Svensk elitnivå inte levererar vinster är folk helt clueless.
Det är den ena förklaringen efter den andra. Coacher. Målvakter. Backar som Holm levererar inte. Pettersen är kass. Ylönen, Brodda, Blixt eller Kylington. Alla suger.
Eller så försöker vi något som Djurgården inte är ledande nog att lösa. Vi kanske skulle behöva vara tråkmånsar rent taktiskt. Vi kanske inte behöver sticka ut i modell på representationsnivå, även om den borgar framgång i juniorled.
Kanske behöver vi köra ABC-hockey på elitnivå och sticka ut på andra sätt? Kanske skulle vi kunna vara det lag som tacklas och köttar mest? Kanske skulle vi vara det lag som driver ner tempot mest inom ABCn?
Kanske behövs det 2-3 säsonger av mellanmjölk och stabilitet innan vi börjar ha visioner om att mäktiga DIF skall leda hockeysverige i innovation?
Jag kanske är tråkig men jag har fått mig berättat att min dinosauriefilosofi med folk som slåss över skölden så tänder ryker och blod behöver skrapas från isen är stofilvarning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.