Säsongen 2025/26: Återkomsten
Viggo gjorde mål direkt i träningsmatch inför jvm.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Osten östlund
Att han är proaktiv, vågar stå för det han säger. Samt vet vad han håller på med. Har ju förmodligen skyndat på den här processen med 3-5 år ( ifall en gröngöling plockats in i stället ). Efter vad tidigare sportchefer lämnade efter sig.
Nytt avsnitt, ny känga till politikerna!
Så tråkigt med svenska politiker. De sitter bara på arslet i 3 år sen vågar de inte göra ändringar sista året inför valet. Kommer inte hända något innan valet i alla fall.Osten östlund skrev: ↑2025-12-18 12:26:44Att han är proaktiv, vågar stå för det han säger. Samt vet vad han håller på med. Har ju förmodligen skyndat på den här processen med 3-5 år ( ifall en gröngöling plockats in i stället ). Efter vad tidigare sportchefer lämnade efter sig.
Nytt avsnitt, ny känga till politikerna!
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Självklart kommer det inte hända något innan valet. Sedan har man ju redan sagt att man tillsatt en utredning som ska vara färdig efter valet. Jag tror faktiskt vi hade kunnat få köpa loss Hovet om inte Aik hade funnits. Kanske ett eget gemensamt driftbolag? (tyvärr).
Avskaffa tre mot tre.
Gud vilken energilös och värdelös match igår. Hudon och Snivley har helt försvunnit ur spel. Sen har man ingen som vågar eller orkar ta jobbet framför mål. Det var inte många skymda skott igår och inte många skott i slottet.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Osten östlund
Wikegård har gjort mycket rätt. Men det han behöver fundera på är tränarstaben. Både Wikegård och Kruger har belyst det. Att samtliga 3 är helt nya, samt att dom lär sig varje dag ( på SHL nivå ).
Är som vilket jobb som helst, är man oerfaren. Då tar saker längre tid, förhoppningsvis lär man sig av misstagen. Misstag görs, är oftast då man utvecklas. Önskar dock att vi kan minimera misstagen för DIF hockey på något sätt?
En erfaren back coach hade varit ett alternativ. Patrik A är förmodligen grym som människa. Men han har aldrig varit på denna nivån. Samt jobbat med "klass spelare", som Kylington, Laleggia osv.
Vad kan han lära dom?
Är som vilket jobb som helst, är man oerfaren. Då tar saker längre tid, förhoppningsvis lär man sig av misstagen. Misstag görs, är oftast då man utvecklas. Önskar dock att vi kan minimera misstagen för DIF hockey på något sätt?
En erfaren back coach hade varit ett alternativ. Patrik A är förmodligen grym som människa. Men han har aldrig varit på denna nivån. Samt jobbat med "klass spelare", som Kylington, Laleggia osv.
Vad kan han lära dom?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är inte ett dugg förvånad över att vi förlorar matcher i SHL.
Jag trodde innan att vi skulle förlora mer än vad vi vinner.
Att vi skulle gå genom SHL utan svacka hade jag inte heller i mina beräkningar.
Trodde inte på top 6 innan seriestart och tror inte på det nu heller.
Realistiskt fortsätter jag kolla nedåt i tabellen och jag tänker att fler än mig gör det också. Gissar att ännu fler gör likadant vid en förlust på lördag mot Hv som verkar vara lite på gång.
Tack vare Hellberg och ett genuint hemmastöd tror jag fortfarande vi fixar top 10, kanske tom hemmaplansfördel i spektaklet åttondelsfinal.
Ett spektakel som SHL för övrigt borde skämmas ögonen ur sig för att stå bakom.
Jag trodde innan att vi skulle förlora mer än vad vi vinner.
Att vi skulle gå genom SHL utan svacka hade jag inte heller i mina beräkningar.
Trodde inte på top 6 innan seriestart och tror inte på det nu heller.
Realistiskt fortsätter jag kolla nedåt i tabellen och jag tänker att fler än mig gör det också. Gissar att ännu fler gör likadant vid en förlust på lördag mot Hv som verkar vara lite på gång.
Tack vare Hellberg och ett genuint hemmastöd tror jag fortfarande vi fixar top 10, kanske tom hemmaplansfördel i spektaklet åttondelsfinal.
Ett spektakel som SHL för övrigt borde skämmas ögonen ur sig för att stå bakom.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
GULD
- Säsongskort: Ja
Jag ser ingen tydlig spelide
Helt ärligt jag har inte sett en TYDLIG GENOMTÄNKT Spelide sedan Robban var i båset
Vad var vårt spel spelide igår ?
förvirrat och ennu mer förvirrat är vår spelide !
Helt ärligt jag har inte sett en TYDLIG GENOMTÄNKT Spelide sedan Robban var i båset
Vad var vårt spel spelide igår ?
förvirrat och ennu mer förvirrat är vår spelide !
The DIF ONE
-
Tellqvist32
Mm, frågan är hur mycket man kan få ut av sin spelidé när man har en sådan tunn forwardssida som igår. Det går att klara sig med 1-2 st som inte håller måttet, men när vi talar om kanske halva forwardsuppställningen, då blir det ju problem.
Som många sagt så kommer den underliggande statistiken och effektiviteten komma ikapp och det syns nu. Dags att landa på jorden och återgå till att allt ovanför plats 13 och 14 är godkänt, det går otroligt snabbt i den här ligan, placeringsmässigt alltså, hamna i en längre svacka och "fel" lag hamnar i flyt och vips så är man i bottenskitet av tabellen och kämpar. Det var inte längesen vi hade bekvämt många poäng ner till en sjundeplats där vi är nu.
- Jim Morrison
Lustigt nog tycker jag att vi spelar bättre nu än vad vi gjorde när poängen trillade in. Dessvärre är det dock logiskt att pendeln svingar över till andra sidan nu efter vår rätt sanslösa flytinledning.
Förhoppningsvis har vi skaffat oss en buffert tillräckligt stor för att undvika kvalplatserna. Så länge vi fortsätter göra stabila insatser bör pendeln så småningom börja svinga tillbaka igen och cementera oss där vi nog i bästa fall ska vara - play-in.
Förhoppningsvis har vi skaffat oss en buffert tillräckligt stor för att undvika kvalplatserna. Så länge vi fortsätter göra stabila insatser bör pendeln så småningom börja svinga tillbaka igen och cementera oss där vi nog i bästa fall ska vara - play-in.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bättre försvarsspel men sämre framåt...Jim Morrison skrev: ↑2025-12-19 12:41:54 Lustigt nog tycker jag att vi spelar bättre nu än vad vi gjorde när poängen trillade in. Dessvärre är det dock logiskt att pendeln svingar över till andra sidan nu efter vår rätt sanslösa flytinledning.