Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2025-12-10 21:30:08 Nybro påväg mot konkurs. Vad händer med Hävelid då. Känns inte som han godtar att vara tredjemålvakt.
Godtar? Han är ju inte bättre. Precis som förväntat och vad han bevisat tidigare. Han har svårt att gå in på två målvakter i HA.
Babek

Inlägg av Babek »

klintan85 skrev: 2025-12-10 21:30:08 Nybro påväg mot konkurs. Vad händer med Hävelid då. Känns inte som han godtar att vara tredjemålvakt.
Haha "inte godtar". Vad skulle han ha för ultimatum? "Ge mig andreslipsen annars lämnar jag".
Även om Hellberg o Marmen skulle bli skadade och ingen målvakt in så tar jag hellre vilken J20 målvakt som helst före Hugo.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Leksand har lyckats få tag på några internationella multimiljonärer !

Betalar av skulder och villiga att värva topp spelare enligt HN

Jag trodde dom skulle gå i KK

Jag fattar inte hur dom lyckas gång på gång

Nybro tror jag inte har samma kontakter så by by

Hävelid skulle kanske platsa i Vita hästen
The DIF ONE
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nypovich »

GULD skrev: 2025-12-12 10:58:12
Leksand har lyckats få tag på några internationella multimiljonärer !

Betalar av skulder och villiga att värva topp spelare enligt HN

Jag trodde dom skulle gå i KK

Jag fattar inte hur dom lyckas gång på gång

Nybro tror jag inte har samma kontakter så by by

Hävelid skulle kanske platsa i Vita hästen
Står inget om att betala av skulden…. Dom gör väl att man kan värva 1-2 spelare för att kunna matcha motparten i ett kommande negativt kval högst troligt.
In Wikegård we trust!
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Hur mycket tror ni är möjligt att vi putsar till målskillnaden i andra halvan av serien som är kvar? Minus 14 är inget man bara städar av på någon match.

Tittar man på den lite mer detaljerade tabellen: https://www.shl.se/game-stats/standings ... s?count=25
Så är det ju lite sorglig läsning, vi har släppt in mest mål i hela ligan (89st), gjort hyfsat framåt ändå (6:e plats med 75 pyts) men långt bakom fisk och fjäll-gnag i antal. Tycker även det är lite hårresande att om man räknar av 11st mål för den där jävla matchen (nu var det inte minus 11 eftersom vi gjorde några med) men gör man det ändå så ligger vi ändå 3:e sist i insläppta.

Det brukar ju spegla rätt bra hur lag ligger i en tabell om man kollar +/- målskillnad över längre tid. Med lite undantag/variationer och särskilt runt nollstäcket.

Är det någon som har bättre koll på siffrorna som vet hur högt ett lag har avslutat säsongen i SHL/Elitserien och haft minusmålskillnad och har den varit tvåsiffrig?

Hoppas och tror vi kommer kunna rada upp lite mer vinster och ser det som success om vi tar oss till slutspel och det är ju en godkänd säsong om/när vi blir teoretiskt klara för att vara kvar nästa säsong.

Har jag abstinens ifrån våra hockeymatcher: -Ja!
Kommer jag kika på landskamperna som orsakar uppehållet? Även om jag gör "It don´t scratch the itch!"
-Det är ingen slump!
Fragglepot

Inlägg av Fragglepot »

Disciplinnämnden skrev: 2025-12-12 13:28:41 Hur mycket tror ni är möjligt att vi putsar till målskillnaden i andra halvan av serien som är kvar? Minus 14 är inget man bara städar av på någon match.

Tittar man på den lite mer detaljerade tabellen: https://www.shl.se/game-stats/standings ... s?count=25
Så är det ju lite sorglig läsning, vi har släppt in mest mål i hela ligan (89st), gjort hyfsat framåt ändå (6:e plats med 75 pyts) men långt bakom fisk och fjäll-gnag i antal. Tycker även det är lite hårresande att om man räknar av 11st mål för den där jävla matchen (nu var det inte minus 11 eftersom vi gjorde några med) men gör man det ändå så ligger vi ändå 3:e sist i insläppta.

Det brukar ju spegla rätt bra hur lag ligger i en tabell om man kollar +/- målskillnad över längre tid. Med lite undantag/variationer och särskilt runt nollstäcket.

Är det någon som har bättre koll på siffrorna som vet hur högt ett lag har avslutat säsongen i SHL/Elitserien och haft minusmålskillnad och har den varit tvåsiffrig?

Hoppas och tror vi kommer kunna rada upp lite mer vinster och ser det som success om vi tar oss till slutspel och det är ju en godkänd säsong om/när vi blir teoretiskt klara för att vara kvar nästa säsong.

Har jag abstinens ifrån våra hockeymatcher: -Ja!
Kommer jag kika på landskamperna som orsakar uppehållet? Även om jag gör "It don´t scratch the itch!"
Tror inte att det finns ett exempel på ett lag som hamnat typ topp 6 men med minusstatistik. Inte i modern tid iaf, men borde vara ganska enkelt att kolla upp.
Det oroväckande för mig är inte antalet mål bakåt, det har legat på ungefär samma nivå hela tiden. Utan antal gjorda framåt.
En kvart i på säsongen låg vi 2-3 i antal gjorde mål. Men hade fortfarande släppt in flest.
Färjestad har ju ett antal säsonger där de har släppt in mål som ett bottenlag, men fortfarande producerar så bra framåt så att det aldrig ens varit nära minussiffror.
Skriv svar