Bigge skrev:Jag får betalt den 25:e som alla andra. Jag är nog världens bäst betalda arbetslösa, konstaterar han
Helt klart dumt sagt. Men vi vet ju själva vad tidningarna kan kladda ihop. Han kan ju också ha varit ironisk.
Men om han inte bryr sig så vill inte jag heller se honom i DIF. Schneider kommer ändå snart.
Han är nog lite besviken av att få kicken och i besvikelse kan man säga dumma saker det vet nog de flesta om.
Han säger ju också att han vill helst spela hockey men kan inte göra så mycket åt saken själv just nu då Frölunda vill hitta någon klubb som gör att de blir av med lönekostnaden
Om de väljer att lösa Andreas kontrakt och betala honom full lön blir jag riktigt besviken. Andreas är definitivt inte den spelartyp vi söker. Med vår svajiga defensiv behöver vi stabila backar som ger allt i varje match. Inte nonchalanta offensiva chansspelare. För 190.000:-/månad kanske vi hade kunnat signa Ekman eller Nilsson. I den jämförelsen känns denna värvning absurd. För att det ska vara intressanta måste Andreas sänka sina lönekrav och Frölunda fortsätta att betala en del av lönen. Annars spar pengarna och satsa dem på spelare som tillför positiv energi, inte sprider negativ.
Djurgården gav för flera dagar sedan ett bud till Andreas Holmqvist och Frölunda. De kunde tänka sig att ta 50 000 kronor/månad av Holmqvists lön. Men Frölunda vill ha full kostnadstäckning (ca 200 000 kr/mån) och sade nej. Nu får Holmqvist fortsätta att vara arbetslös. Det känns som att det blivit prestige i saken.
Djurgården gav för flera dagar sedan ett bud till Andreas Holmqvist och Frölunda. De kunde tänka sig att ta 50 000 kronor/månad av Holmqvists lön. Men Frölunda vill ha full kostnadstäckning (ca 200 000 kr/mån) och sade nej. Nu får Holmqvist fortsätta att vara arbetslös. Det känns som att det blivit prestige i saken.
Tycker vi kan sträcka oss till 100000:- Absolut inte mer och vi skall ha täckning för det också. Inga ekonomiska chansningar.
Från att vara så nära till att vara så långt bort.. Money is a funny thing. Den jävlas alltid med en. Den här kontrakts-tvisten kommer inte att lösa sig tror jag, om inte vi på något sätt får en hög pengar (yeah right..). Andreas är nog bara att glömma för tillfället, tycker han är ganska oskyldig i det hela, som jag förstår det är det Frölunda som man borde tycka illa om. Men å andra sidan, tänk tvärt om, skulle inte vi ha gjort samma sak? Om vi, god forbid, skulle sparka säg Timmy Pettersson och vi låtsas att han tjänar 200,000 kr i månaden. Skulle vi betala hans lön eller del av hans lön när han väljer att hitta ett annat lag? Skulle svida som fan. Å andra sidan så är spelaren lagets 'responsability', så man måste typ se till att han hittar något ställe (oskriven lag aktigt). Önskar att kontrakt inte var så jobbiga, att det skulle finnas en lösning där spelaren "bryter all kontakt" med det lag han får sparken ifrån, men så lätt får det inte vara..
Lucas skrev:Från att vara så nära till att vara så långt bort.. Money is a funny thing. Den jävlas alltid med en. Den här kontrakts-tvisten kommer inte att lösa sig tror jag, om inte vi på något sätt får en hög pengar (yeah right..). Andreas är nog bara att glömma för tillfället, tycker han är ganska oskyldig i det hela, som jag förstår det är det Frölunda som man borde tycka illa om. Men å andra sidan, tänk tvärt om, skulle inte vi ha gjort samma sak? Om vi, god forbid, skulle sparka säg Timmy Pettersson och vi låtsas att han tjänar 200,000 kr i månaden. Skulle vi betala hans lön eller del av hans lön när han väljer att hitta ett annat lag? Skulle svida som fan. Å andra sidan så är spelaren lagets 'responsability', så man måste typ se till att han hittar något ställe (oskriven lag aktigt). Önskar att kontrakt inte var så jobbiga, att det skulle finnas en lösning där spelaren "bryter all kontakt" med det lag han får sparken ifrån, men så lätt får det inte vara..
Frölunda verkar ha löjligt mycket pengar, men att betala 200kkr för ingenting istället för att betala 150kkr eller 100kkr för ingenting är ganska stor skillnad.
Eftersom Djurgår'n gick ca 7 mille back förra året exkl aeg-pengarna så bör man ekonomiskt sett göra sig av med kansli, materialare, målvaktstränare, spelare och övrig personal och lägga sig på rygg och kana rakt ner i allsvenskan.
"Vi lever på luft" som Mats Larsson sa, glöm inte det. Vi har egentligen inte råd att ha den truppen vi har i dagsläget ens en gång.
måste säga att jag är besviken på vad de flesta av våra nyförvärv presterat. bortsett från Ragge har det inte varit mkt att glädja sig åt.
M Homqvist är en stor besvikelse, Han är klart sämst i serien med sina minus 8 och är inte bättre än våra juniorer. Då tjänar han ändå 200 000 mer.
Även Tim Eriksson hr varit en flopp så här långt. Och N Andersson och Konttinen lär inte få många sekunders speltid framöver. Finnen är väl redan borta.
jensa öhling skrev:
M Homqvist är en stor besvikelse, Han är klart sämst i serien med sina minus 8 och är inte bättre än våra juniorer. Då tjänar han ändå 200 000 mer.
Även Tim Eriksson hr varit en flopp så här långt. Och N Andersson och Konttinen lär inte få många sekunders speltid framöver. Finnen är väl redan borta.
Förstår inte hur du kan gnälla på Tim Eriksson, tycker han har gjort det bra så här långt. Han har lite driv under grillorna och skapar oreda (åtminstone ibland).
Holmqvist har inte gjort någon bragdinsats dock, Niklas Andersson är bedrövlig och Konttinen är inte ens värd att kommentera.
Jag tycker du gör helt fel som klagar på Tim Eriksson. Han har iallafall lite fart under grillorna och skapar oreda i anfallszone. Visst många byggde upp stora förväntningar på honom men han kommer leverera va så säker på det.
Så sant, så sant, Djurgårns egen duracellkanin, Keep up the good work, TIM...
sportfåne skrev:Jag tycker du gör helt fel som klagar på Tim Eriksson. Han har iallafall lite fart under grillorna och skapar oreda i anfallszone. Visst många byggde upp stora förväntningar på honom men han kommer leverera va så säker på det.
Målvakter
30 Mark Owuya 19 år 187 cm 91 kg
39 Stefan Ridderwall 20 år 188 cm 91 kg G
41 Gustaf Wesslau 23 år 193 cm 85 kg G
Backar
03 David Printz 28 år 193 cm 100 kg VG
04 David Schneider 29 år 175 cm 86 kg
06 Ronnie Pettersson 37 år 192 cm 96 kg G
07 Tero Konttinen 23 år 180 cm 77 kg IG-
08 Alexander Deilert 19 år 182 cm 81 kg G
10 Marcus Ragnarsson 37 år 186 cm 97 kg MVG
15 Oscar Eklund 20 år 181 cm 84 kg
16 Nichlas Falk 37 år 182 cm 89 kg VG
24 Niklas Andersson 22 år 188 cm 92 kg IG-
33 Timmy Pettersson 31 år 188 cm 89 kg
36 Alexander Urbom 18 år VG
Forwards
09 Kristofer Ottosson 32 år 179 cm 84 kg G
13 Robin Figren 20 år 180 cm 82 kg VG+
14 Dick Axelsson 21 år 190 cm 84 kg
17 Niklas Anger 31 år 187 cm 87 kg IG
18 Michael Holmqvist 29 år 191 cm 91 kg IG
19 Jimmie Ölvestad 28 år 185 cm 88 kg IG
20 Christian Eklund 31 år 182 cm 84 kg G
21 Andreas Engqvist 20 år 190 cm 88 kg VG
23 Fredrik Bremberg 35 år 183 cm 91 kg IG
26 Tim Eriksson 26 år 174 cm 75 kg G-
28 Carl Gustafsson 18 år 169 cm 80 kg G
37 Henrik Eriksson 18 år 183 cm 95 kg VG
40 Jacob Josefson 17 år 183 cm 85 kg MVG
44 Nicklas Danielsson 23 år 184 cm 83 kg IG
Sammantaget blir detta 7 IG, 8 G, 6 VG och 2 MVG.
Detta ger ett snitt på (7x5)+(8x10)+(6x15)+(2x20)=(35+80+90x40)/23 = 10,7
10,7 är ett svagt G och om man jämför dagens åttondeplats med min kalkylerade sjundeplats så stämmer väl det ganska bra tycker jag.