Samt spelet framför mål där Kryckan är magisk.BigJ skrev: ↑2025-12-03 15:40:34Att vinna tek gissar jag på, vilket både Krüger och Rensfelt är bättre på vilket de även är i att skymma framför mål.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-03 15:17:07Ser inte riktigt hur man rättfärdigar att Josefson petas före Krüger dock men det kanske är godtyckligt.Manijock skrev: ↑2025-12-03 13:25:28 PP-enheterna på träningen idag:
Laleggia - Hudon - Snively - Palve - Krüger
Kylington - Ylönen - Frondell - Josefson - Rensfeldt
Ser jäkligt bra ut. Bort med Eklund och Pettersen. In med toksolida burspelaren Rensfeldt. Ingen Sissons utan Kylington på blå.
Riktigt bra förändringar. Träna in detta nu och sluta hatta.
Kan tilläggas att Blomgren inte tränade idag.
Källa HN förstås
Säsongen 2025/26: Återkomsten
In Wikegård we trust!
Inte konstigt alls. Tekningar är viktigt som fan i PP. Nästan lika viktigt som att ha skymmare. Där är Josefson sämre än både Krüger och Ludde.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-03 15:17:07Ser inte riktigt hur man rättfärdigar att Josefson petas före Krüger dock men det kanske är godtyckligt.Manijock skrev: ↑2025-12-03 13:25:28 PP-enheterna på träningen idag:
Ser jäkligt bra ut. Bort med Eklund och Pettersen. In med toksolida burspelaren Rensfeldt. Ingen Sissons utan Kylington på blå.
Källa HN förstås
Det känns som att spelare som är bra på just skymmandet och det 'oömma' jobbet framför mål inte får den credd de förtjänar. Mot bra målvakter är ju det halva grejen! Och det är ju inte jäääääätteskoj att stå där och bli crosscheckad 30 ggr på en match för att sen ta en puck i hjälmen...helt utan att få poäng på målenManijock skrev: ↑2025-12-03 21:15:57Inte konstigt alls. Tekningar är viktigt som fan i PP. Nästan lika viktigt som att ha skymmare. Där är Josefson sämre än både Krüger och Ludde.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-03 15:17:07Ser inte riktigt hur man rättfärdigar att Josefson petas före Krüger dock men det kanske är godtyckligt.Manijock skrev: ↑2025-12-03 13:25:28 PP-enheterna på träningen idag:
Källa HN förstås
Nej så är det ju. Du gör ju inte mål på dagens målvakter(förutom på typ Hugo och Andren) utifrån om du inte har en bra burspelare. Sen kan skytten heta Hudon eller Blomgren. Det spelar ingen roll!dlopajo skrev: ↑2025-12-03 23:11:00Det känns som att spelare som är bra på just skymmandet och det 'oömma' jobbet framför mål inte får den credd de förtjänar. Mot bra målvakter är ju det halva grejen! Och det är ju inte jäääääätteskoj att stå där och bli crosscheckad 30 ggr på en match för att sen ta en puck i hjälmen...helt utan att få poäng på målenManijock skrev: ↑2025-12-03 21:15:57Inte konstigt alls. Tekningar är viktigt som fan i PP. Nästan lika viktigt som att ha skymmare. Där är Josefson sämre än både Krüger och Ludde.Jim Morrison skrev: ↑2025-12-03 15:17:07Ser inte riktigt hur man rättfärdigar att Josefson petas före Krüger dock men det kanske är godtyckligt.Manijock skrev: ↑2025-12-03 13:25:28 PP-enheterna på träningen idag:
Källa HN förstås![]()
Där är ju Krüger och Rensfeldt båda två topp SHL-nivå. Minns Klasens första säsong när de byggde någon PP-variant där Linus la små lobbskott på "fel" sida om Ludde. Jäkligt effektivt! Lite märkligt att vi inte använt honom mer där sista tiden.
Bra insatser är en fattig tröst.
2 vinster senaste 8 matcherna
1/9 poäng senaste 3 matcherna
JVM är några veckor bort.
Dags att rycka upp sig!
2 vinster senaste 8 matcherna
1/9 poäng senaste 3 matcherna
JVM är några veckor bort.
Dags att rycka upp sig!
Sväva i det blå
Ändå imponerad att rensfeldt krigar och visar att man med sin smartnes och krigarinstinkt kan vara med och göra det helt ok/bra mot detta fisk ikväll, stort för mig.
Annan matchbild ikväll mot fisk än nere i Skåne.
Tror svackan kan vara över snart.
Tycker att det ser bättre och bättre ut. Klart det blir segt, de senaste tre möter vi två topplag samt en match med magsjuka i truppen.
Nu tar vi låtsasklubben Timrå på lördag, slut på läckaget.
Tror svackan kan vara över snart.
Tycker att det ser bättre och bättre ut. Klart det blir segt, de senaste tre möter vi två topplag samt en match med magsjuka i truppen.
Nu tar vi låtsasklubben Timrå på lördag, slut på läckaget.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Visst äre så! Men sen får man tänka på att vi mött 1an, 2an, och 3an på bortaplan och rejält sjukdomsdrabbat mot Malmö. Så upp till bevis nu mot överkomligt motstånd nu närmast.
Det är inte många som har tagit poäng mot Frölunda borta iår så det är en väldigt bra match. Sen ser det kollektiva spelet bättre ut nu än förut. Man har stoppat blödningen lite bakåt. Det är offensiven som har varit lite seg den senaste tiden. Men den otroliga utdelningen man hade i början på säsongen förstod man ju inte skulle hålla i sig. Men bp och defensiven som har varit stora sorgebarn har börjat sett bättre ut.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Mina tankar efter en tyngre tid för laget:
La Leggia:
Lika bra aom han är offensivt-lika dålig är han defensivt. Långsam och håglös.
Marmenlind
En grym målvakt som kan bära andra spaden. Ger en helt annan trygghet. Välkommen Marmenlind.
Frondell
Hade på nåt sätt förväntat mig mer av vår största talang sedan Sudden. Hoppas han kan lyfta och bli vad Stenberg är för Frölunda.
Scissons
Vilken spelare! Bästa back match efter match.
Kylington
Ser bättre ooch bättre ut.
Holm:
Växer och gör sällan misstag.
La Leggia:
Marmenlind
En grym målvakt som kan bära andra spaden. Ger en helt annan trygghet. Välkommen Marmenlind.
Frondell
Hade på nåt sätt förväntat mig mer av vår största talang sedan Sudden. Hoppas han kan lyfta och bli vad Stenberg är för Frölunda.
Scissons
Kylington
Holm:
- Jim Morrison
Frondell hade en trög start förra säsongen också, hoppas på något liknande nu. Sedan får man tänka på att han inte får särskilt mycket istid i matcherna så det gör det inte lättare att producera direkt.EspenK skrev: ↑2025-12-05 06:08:01 Mina tankar efter en tyngre tid för laget:
La Leggia:
Marmenlind
Frondell
Hade på nåt sätt förväntat mig mer av vår största talang sedan Sudden. Hoppas han kan lyfta och bli vad Stenberg är för ane
Scissons
Kylington
Holm:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller med om alla förutom Laleggia och Holm. Laleggia är inte alla så svag defensivt som målats upp. Inte stark där, men inte heller svag.EspenK skrev: ↑2025-12-05 06:08:01 Mina tankar efter en tyngre tid för laget:
La Leggia:
Marmenlind
Frondell
Scissons
Kylington
Holm:
Gällande Holm blir han nästan bara sämre och sämre hela tiden. Hade du skrivit recensionen efter typ 4 matcher hade jag typ hållit med. Men nu kan han mycket väl petas av både Berg och Blixt vad det lider. Tagit över Lindströms roll att ligga bakom det mesta dåliga som händer bakåt.
Nu är det dax att börja plocka lite poäng igen, det räcker inte att spela bättre och bättre och inte komma ut med några poäng, Halva serien har gått och vi har inte spelat en HEL bra match ännu. Vi är med och tävlar varje match men om vi fortsätter förlora så kommer självförtroendet gå ner och det blir sämre spelmässigt igen.
Hoppas vi hittar något som funkar över tid och vi kan plocka lite 3 poängare annars är vi snart ikapp sprungna av botten.
Jag ska vara tydlig med att säga att jag är nöjd med poängen vi tagit hittills det är över förväntan, men många matcher vi har vunnit så har vi haft rånarluvorna på.
Marmenlind vilken uppgradering från Hävelid lugn och stabil precis en sån 2a slips vi behövde.
Oula Palve såg helt okej ut första matchen han vågar gå in och tacklas och bra med puck. Hoppas det blir ännu bättre.
Hoppas vi hittar något som funkar över tid och vi kan plocka lite 3 poängare annars är vi snart ikapp sprungna av botten.
Jag ska vara tydlig med att säga att jag är nöjd med poängen vi tagit hittills det är över förväntan, men många matcher vi har vunnit så har vi haft rånarluvorna på.
Marmenlind vilken uppgradering från Hävelid lugn och stabil precis en sån 2a slips vi behövde.
Oula Palve såg helt okej ut första matchen han vågar gå in och tacklas och bra med puck. Hoppas det blir ännu bättre.
- Jim Morrison
Kylington 24 minuter igår. Enligt mig redan nu en top3 back i ligan. Vilken osannolik tur vi haft med honom alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Osten östlund
Återstår att se om Tex tar tillbaka förstaspaden i Nybro ( satt på bänken senast)? I värsta fall får Wiken hitta ny klubb till Hävelid. Är väll ingen i HA som har behov?