SHL 25/26 Frölunda - Djurgårdens IF 4/12
Sur förlust.
Tycker vi kunde ha haft den här.
Marmenlind gigant.
Tycker fiskrensarna kommer undan med en jävla massa screens, holdings och tjuvnyp. Många klubbor och annat upp mot ansiktet som inte beivras. Sen tar de den lätta i OT, klubba mot ben och han faller. Tappar snarast skäret.
Annars bra nivå på domaren.
Tycker vi kunde ha haft den här.
Marmenlind gigant.
Tycker fiskrensarna kommer undan med en jävla massa screens, holdings och tjuvnyp. Många klubbor och annat upp mot ansiktet som inte beivras. Sen tar de den lätta i OT, klubba mot ben och han faller. Tappar snarast skäret.
Annars bra nivå på domaren.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Sjukt oväntat bra insats mot SHLs bästa lag, vi borde tagit denna med alla chanser vi har! Också grymt bra tryck i kedjorna sen vi splittade på kidsen och satte en i varje. Kylington är för bra för SHL också.
Bra jobbat gubbar, I like what I see!
Bra jobbat gubbar, I like what I see!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Fan vilken bra match!! Väldigt jämn och två lag med helt olika spelstilar.
Tycker vi gjorde det bra. Marmenlind var bra även fast han borde haft friläget mellan benen, tycker Palve är bra.
Tycker vi gjorde det bra. Marmenlind var bra även fast han borde haft friläget mellan benen, tycker Palve är bra.
-
Stockholmimitthjärta
Bra match vi håller dom på utsidan under långa perioder. Dax att börja göra mål igen
Det är sedan gammalt...
Ja men eller hur. Så vad skrattar du åt?daaviid skrev: ↑2025-12-04 22:02:02Skapade du ett nytt konto bara för att kunna trashtalka spelare? Snyggt.Bogus skrev: ↑2025-12-04 21:53:51När visade han det?SkallePer skrev: ↑2025-12-04 21:45:31Sniverly är en BRA 3 mot 3 spelare.Knickedick skrev: ↑2025-12-04 21:42:57De är två smarta spelare som kan bryta mönstret och skapa saker på egen hand. Allt handlar om vilka de spelar med. De behöver ha spelare med sig som kan täcka upp bakåt.
Men sen har jag också svårt för att gå ut och tänka 0-0 i OT.
High risk high reward![]()
Ja vad fan tror du?Bogus skrev: ↑2025-12-04 22:35:44Ja men eller hur. Så vad skrattar du åt?daaviid skrev: ↑2025-12-04 22:02:02Skapade du ett nytt konto bara för att kunna trashtalka spelare? Snyggt.Bogus skrev: ↑2025-12-04 21:53:51När visade han det?SkallePer skrev: ↑2025-12-04 21:45:31Sniverly är en BRA 3 mot 3 spelare.Knickedick skrev: ↑2025-12-04 21:42:57
De är två smarta spelare som kan bryta mönstret och skapa saker på egen hand. Allt handlar om vilka de spelar med. De behöver ha spelare med sig som kan täcka upp bakåt.
Men sen har jag också svårt för att gå ut och tänka 0-0 i OT.
High risk high reward![]()
Haha antingen direkt till straffar eller åtminstone 4v4 om man vill ha förlängning tänkte jag mer isf. 3v3 känns bara jippo för att ge mer underhållning. Har vi någon annan sport där antal spelare på plan minskas vid förlängning? Innebandy möjligen..Praetori skrev: ↑2025-12-04 22:15:325v5 tills klockan ger upp och publiken somnat funkar kanske.Babek skrev: ↑2025-12-04 22:06:25 Avskaffa 3 mot 3. Gärna för 5 år sedan. Parodi på hockey och fan mer lotteri än straffar.
Fanns inte på min världskarta att vi skulle hålla jämna steg idag. Fint besked att känna att vi kan slå samtliga lag både borta och hemma. Marmenlind oväntat bra också. Minska slarvet och upp med lägstanivån så har vi all chans i världen för topp 6.
Grundspelsmatcher skulle må bättre av 0p vid oavgjord förlust och 2p till vinnarna. Oavsett spelform.
I slutspel borde vi bara ha 5v5.
Jippo eller ej, ge mig statistik på hur svagt 3v3 varit under lång tid nu. Akilleshäl som vi behöver få ordning på.Babek skrev: ↑2025-12-05 00:59:15Haha antingen direkt till straffar eller åtminstone 4v4 om man vill ha förlängning tänkte jag mer isf. 3v3 känns bara jippo för att ge mer underhållning. Har vi någon annan sport där antal spelare på plan minskas vid förlängning? Innebandy möjligen..Praetori skrev: ↑2025-12-04 22:15:325v5 tills klockan ger upp och publiken somnat funkar kanske.Babek skrev: ↑2025-12-04 22:06:25 Avskaffa 3 mot 3. Gärna för 5 år sedan. Parodi på hockey och fan mer lotteri än straffar.
Fanns inte på min världskarta att vi skulle hålla jämna steg idag. Fint besked att känna att vi kan slå samtliga lag både borta och hemma. Marmenlind oväntat bra också. Minska slarvet och upp med lägstanivån så har vi all chans i världen för topp 6.
Grundspelsmatcher skulle må bättre av 0p vid oavgjord förlust och 2p till vinnarna. Oavsett spelform.
Sväva i det blå
En vinst, två förluster.thelinho skrev: ↑2025-12-05 01:12:20Jippo eller ej, ge mig statistik på hur svagt 3v3 varit under lång tid nu. Akilleshäl som vi behöver få ordning på.Babek skrev: ↑2025-12-05 00:59:15Haha antingen direkt till straffar eller åtminstone 4v4 om man vill ha förlängning tänkte jag mer isf. 3v3 känns bara jippo för att ge mer underhållning. Har vi någon annan sport där antal spelare på plan minskas vid förlängning? Innebandy möjligen..Praetori skrev: ↑2025-12-04 22:15:325v5 tills klockan ger upp och publiken somnat funkar kanske.Babek skrev: ↑2025-12-04 22:06:25 Avskaffa 3 mot 3. Gärna för 5 år sedan. Parodi på hockey och fan mer lotteri än straffar.
I HA betydligt starkare. Där orkar jag dock ej kolla n
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
3 mot 3 handlar egentligen bara enbart om två saker. Tålamod och smartness. Det här har man lärt sig i NHL rakt igenom. Bra kridskoåkning är bra men ingen nödvändighet. Däremot finns det ett par saker som är gigantiskt No No. Typ överdrivet attackpsyke. Finns en anledning att spelare som Klasen inte funkar i sånt. Konsekvenstänk är A och O.
Jag skulle spela killar som Snively, Ylönen Hudon, Laleggia och Eklund sist av alla. Åtminstone max en av dessa på isen samtidigt.
Krüger, Josefson, Blomgren, Rensfeldt, Björck och Frondell är sådana som ska premieras. Då kommer 3 mot 3 genast bli bättre.
Jag skulle spela killar som Snively, Ylönen Hudon, Laleggia och Eklund sist av alla. Åtminstone max en av dessa på isen samtidigt.
Krüger, Josefson, Blomgren, Rensfeldt, Björck och Frondell är sådana som ska premieras. Då kommer 3 mot 3 genast bli bättre.
-
Stockholmimitthjärta
Gå bara in och håll pucken inom laget som dom gör i Nhl. Ta inga dumma avslut minimera misstag och risk och spela av 5min och ta det till straffar.thelinho skrev: ↑2025-12-05 01:12:20Jippo eller ej, ge mig statistik på hur svagt 3v3 varit under lång tid nu. Akilleshäl som vi behöver få ordning på.Babek skrev: ↑2025-12-05 00:59:15Haha antingen direkt till straffar eller åtminstone 4v4 om man vill ha förlängning tänkte jag mer isf. 3v3 känns bara jippo för att ge mer underhållning. Har vi någon annan sport där antal spelare på plan minskas vid förlängning? Innebandy möjligen..Praetori skrev: ↑2025-12-04 22:15:325v5 tills klockan ger upp och publiken somnat funkar kanske.Babek skrev: ↑2025-12-04 22:06:25 Avskaffa 3 mot 3. Gärna för 5 år sedan. Parodi på hockey och fan mer lotteri än straffar.
Det är sedan gammalt...
På plats så upplevde jag domarna som bra. Tycker de tillät en fin nivå åt båda hållen. Klart man kunde tagit något här och där, men hellre att grabbarna får köra på.
Reagerade mestadels på hur usel Holm såg ut.
Reagerade mestadels på hur usel Holm såg ut.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hann bara se från tredje perioden och framåt men jag tycker vi gjorde en oerhört stark insats. Också skönt att se att Marmenlind håller för trycket och gör ett stabilt intryck. Synd att vi inte kunde knipa åtminstone 2 pinnar.
Nu gäller det att vi fortsätter på det här och börjar ta 3-poängare igen.
Nu gäller det att vi fortsätter på det här och börjar ta 3-poängare igen.
- Lee Harvey Oswald
Nära, men det vägde åt fel håll i OT.
Det är ändå precis det här.
I Allsvenskan kan uselt spel och 3p ändå lämna en unken smak kvar i munnen.
I SHL kan en förlust kännas otroligt fint, om det ser ut som det gjorde igår
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan