Mats Sundin - The one and only!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: MATS SUNDIN "THE ONE AND ONLY"

Inlägg av Doyle »

Kom ihåg turbulensen bland supportrarna då "SUDDEN" drog till NHL. "Mats Sundin, jävla svin" ekar och klingar ff jäkligt falskt i mina öron.

Mats har genom åren visat sig vara ödmjuk på alla sätt och visat ett ledarskap som är få förunnat.

Att han valt andra lösningar än att förstärka Djurgårn då tillfälle funnits ser inte jag som ett svek. Det måste till en total jävla omställning mentalt för att kliva in i elitserien och förväntas att dominera vartenda byte.

Jag är väl dum och okunnig men jag tror att Mats faktiskt bollar med en tanke att kliva in i Djurgårns hockeyorganisation och ge Djurgårn en skjuts framåt både hockeymässigt och publikmässigt...Och som ni vet drömmar kostar inget...
Lucas

Inlägg av Lucas »

Doyle skrev:Och som ni vet drömmar kostar inget...
Visst, drömmar är gratis, men det lär inte Sudden vara direkt.. Han skulle dra in enorma pengar (souvenirer + mer publik), men ingen som vem hur mycket han skulle kräva i lön för besväret. Drömmen att han kommer och spelar med en piss lön som vi har råd med, men krävs ett jävligt stort hjärta för klubben för att kunna göra något liknande. Jag menar inte att han inte har det, men när bevisade han senast att han hade det?

Uppdatera mig gärna, jag ber om ursäkt om jag missat något han gjort, men som sagt kommer inte på något som liknar det Foppa gör för MoDo till exempel. Där kan vi snacka stort hjärta för sin klubb.
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Mats kommer aldrig mer spela för Djurgården Visst trodde man att han hade ett djurgårds hjärta men där hade vi fel. Varför inte hjälpa dif att vinna sm-guld som vi nog aldrig kommer göra nå mer pga för dålig ekonomi o värvningar. Ta det som ni vill. I dont care
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Att svinet skulle dra på sig den gul-blå-röda matchtröjan igen är lika stor skandal som när "Tyson" gjorde det.

Hata svin, hata gnaget!
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Svårt att använda samma vokabulär som dig hr 1 men ditt budskap är svårt att missförstå
och som tur är har vi åsiktsfrihet i det här landet. Hade du bort i Nordkorea hade du nog...ja vem vet ) 8)
Hr1 skrev:Att svinet skulle dra på sig den gul-blå-röda matchtröjan igen är lika stor
skandal som när "Tyson" gjorde det.

Hata svin, hata gnaget!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Men ni måste erkänna allesammans att han är den största genom alla tider och kommer nog alltid vara det i alla fall för mig. Att han skulle komma hem till DIF är inte en stor chans men den finns ändå och så länge chansen finns så finna även ett hopp hos mig. Men Chansen är som sagt minimal men hoppas kan man ju alltid.
Användarvisningsbild
Angusdif
Kontakt:

Inlägg av Angusdif »

Ja det skulle vara fantastiskt att ha honom här i Stockholm!
Chans: 10 %
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Angusdif skrev:Ja det skulle vara fantastiskt att ha honom här i Stockholm!
Mats kommer aldrig mer att dra på sig tröjan med skölden på.
Det har han själv deklarerat dels genom att välja att inte alls spela under lockout säsongen 2004/05 men även genom sitt uttalande att "skall jag spela vidare så är det bara NHL som gäller".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

Frasse skrev:
Angusdif skrev:Ja det skulle vara fantastiskt att ha honom här i Stockholm!
Mats kommer aldrig mer att dra på sig tröjan med skölden på.
Det har han själv deklarerat dels genom att välja att inte alls spela under lockout säsongen 2004/05 men även genom sitt uttalande att "skall jag spela vidare så är det bara NHL som gäller".
Mats Sundin är den största svikaren genom tiderna. Han behandlas bättre av djurgårdare än vad han förtjänar och det har bara att göra med att han är en kompetent spelare. Ynkligt.

Känns bra att han inte vill spela i DIF.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Är personligen EXTREMT kluven vad gäller Sudden.

Å ena sidan: de som kallar honom för "den störste DIF-aren" måste uppenbarligen basera detta primärt på vad han presterat EFTER Djurgårdstiden (dvs. i Tre Kronor samt som kapten i Toronto) och inte under hans tid i klubben, vilken vad jag vet begränsas till en (1) A-lagssäsong samt det SM-guld som togs. Detta var 1990, sedan dess har han framträtt 12 ggr i Djurgårdens tröja.

Perosnligen skulle jag säga att Mats är en av de största SVENSKA spelarna någonsin, inget snack om det, men långtifrån en av de största Djurgårdarna (tänk bara Tumba, Stoltz, Riddarn, Södergren, Kenta, Öhling, Challe etc etc etc). I dagens lag skulle lätt Linkans och Ölvestads tröjor upp i taket långt före Suddens.

Samtidigt tvivlar jag inte på att DIF är laget som ligger Mats varmast om hjärtat i Sverige och att han - mycket viktigt - nog hade avslutat karrären här OM han vunnit Stanley Cup. Detta motiverar även varför han inte ställde upp under senaste lockouten.

Håller fullt med om att Mats nu borde bjuda ut sina tjänster inte till högstbjudande utan till de lag med störst chans att vinna Stanley Cup, dvs. exempelvis Detroit, vilket redan sagts här. Skulle han ro i land en titel finns en (om än minimal) chans att han avslutar i DIF, jag tror helt ärligt att han har lite dåligt samvete för situationen. Samtidigt kan han också göra mycket gott för klubben efter den aktiva karriären,
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Sundin är nog min favoritspelare alla kategorier, trots att han inte spelat särskilt mycket i Djurgården samt att han spelat i Toronto, som jag inte gillar särskilt. Att kalla honom svikare är ganska löjligt, ingen vet exakt vilka skäl han haft för att inte spela hos oss igen, men han har alltid gjort gällande att DIF är hans lag i Sverige. Givetvis vore det en önskedröm att se honom i Djurgården igen. Men bara han kommer igång och spelar igen så är jag nöjd.
henke

Inlägg av henke »

Någon som har länk till video med hyllningen? Suddens nedsläpp Ottawa - Pittsburgh.

Sökt och sökt men hittar inget..
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Det skulle vara magiskt om han kom tillbaka för bara en säsong.
Kanske om han avslutade i Djurgården. Stort klirr i kassan skulle det bli.
Det är bara kolla på Foppas matcher som han gjorde i Ö-vik båda två var det lapp på luckan.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

henke skrev:Någon som har länk till video med hyllningen? Suddens nedsläpp Ottawa - Pittsburgh.

Sökt och sökt men hittar inget..
http://www.youtube.com/watch?v=A4cXeAVEXw4
Användarvisningsbild
warrant

Re: Mats Sundin - The one and only!

Inlägg av warrant »

Man minns ju hyllningen Sudden fick innan matchen Djurgården-Toronto för några år sen..
Skriv svar