Ylönen är en bra spelare, tro mig, man får ge det lite tid, tajming, ny i ligan osv osv, han har spelat fjorton fjuttiga matcher. Men folk i allmänhet har ju inget tålamod idag. Ylönen är bra och kommer bli bra när allt sitter.Manijock skrev: ↑2025-11-29 17:36:42Japp, Rensfeldt, Berg och Kylington.diftobbe89 skrev: ↑2025-11-29 17:34:17 Alla som nästan alltid är bra, är svaga ikväll, och vice versa, Ylönen bäst i laget.
En mini-svacka helt klart, sånt som händer, men kvallagen fortsätter förlora, Linköping likaså, så ingen större skada skedd.
On to the next one.
Sen va oväntat nog Ylönen bra också.
Frölunda borta räknas inte. Sikta på nästa lördag hemma mot Timrå.
SHL 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 29/11
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spela fult
Tror dock det är bättre att Timrå vinner, Luleå kommer gå bättre än Timrå från nu till omgång 52
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag kan bara tala för mig själv. Jag tycker att han verkar vara en bra tränare, men att hans coachning lämnar mycket att önska. Betyder inte att jag vill ha bort honom, för det vill jag inte.DIFLuWi skrev: ↑2025-11-29 17:36:37Menar såklart inte att det är lätt att coacha, utan det är inte lätt för Kimby som får skit oavsett vad han gör.Tellqvist32 skrev: ↑2025-11-29 17:34:28Hade det varit lätt hade alla kunnat göra detDIFLuWi skrev: ↑2025-11-29 17:32:45Han får skit när han aktivt coachar, får skit när han inte gör det.
Inte lätt inte.
Coachar han, byter kedjor osv så är det dåligt.
Gör han inte det så är det också dåligt.
Slår Josef en dålig pass är det Kimbys fel.
Att spela fem leftare i PP, hur han formerar kedjorna, förändringarna i matcherna faller sällan i positiv förändring. Vi släpper fortfarande till väldigt mycket målchanser. Boxplay, är väl främst Puttes ansvar, men det är hädiska siffror.
Tror mkt ligger i att han aldrig tar time out och försöker förändra matchbilden när det går dåligt under matchernaDIFLuWi skrev: ↑2025-11-29 17:36:37Menar såklart inte att det är lätt att coacha, utan det är inte lätt för Kimby som får skit oavsett vad han gör.Tellqvist32 skrev: ↑2025-11-29 17:34:28Hade det varit lätt hade alla kunnat göra detDIFLuWi skrev: ↑2025-11-29 17:32:45Han får skit när han aktivt coachar, får skit när han inte gör det.
Inte lätt inte.
Coachar han, byter kedjor osv så är det dåligt.
Gör han inte det så är det också dåligt.
Slår Josef en dålig pass är det Kimbys fel.
Tänker inte måla fan på väggen än, vi ligger långt över förväntan tabellmässigt. Men efter den senaste tiden så infinner sig såklart en oro... Nya tag bara! Älskar DIF och er alla här, med era olika personligheter 

Senast redigerad av Buford den 2025-11-29 17:54:02, redigerad totalt 2 gång.
Det enda jag vill ha är MER SPEL I RUNDELN. Gärna lite fram och tillbaka. När vi hamnar i det spelet brukar vi vinna matcher!
Ylönen gör ett bra jobb match efter match. Han är väl vår solklart speedigaste gubbe och med sin drive ser han ofta på egen hand till att vi får andrum (i synnerhet mot de bättre lagen). Sista pusselbiten är att det ska lossna offensivt.diftobbe89 skrev: ↑2025-11-29 17:44:19Ylönen är en bra spelare, tro mig, man får ge det lite tid, tajming, ny i ligan osv osv, han har spelat fjorton fjuttiga matcher. Men folk i allmänhet har ju inget tålamod idag. Ylönen är bra och kommer bli bra när allt sitter.Manijock skrev: ↑2025-11-29 17:36:42Japp, Rensfeldt, Berg och Kylington.diftobbe89 skrev: ↑2025-11-29 17:34:17 Alla som nästan alltid är bra, är svaga ikväll, och vice versa, Ylönen bäst i laget.
En mini-svacka helt klart, sånt som händer, men kvallagen fortsätter förlora, Linköping likaså, så ingen större skada skedd.
On to the next one.
Ja, vi är verkligen inne i en riktigt dålig trend sedan landslagsuppehållet.
I början av December möter vi Linköping -> HV -> Leksand i rad. Livsviktig vecka där hela säsongen kan avgöras. Antingen kan vi "säkra" kontraktet eller så kan vi ha en kilometerlång förlustsvit samtidigt som vi ger bottenlagen luft under vingarna.
I början av December möter vi Linköping -> HV -> Leksand i rad. Livsviktig vecka där hela säsongen kan avgöras. Antingen kan vi "säkra" kontraktet eller så kan vi ha en kilometerlång förlustsvit samtidigt som vi ger bottenlagen luft under vingarna.
Som jag sa förut fortsätter det som vi spelar nu så vinner vi inte en match till, måste till någon förändring kanske Palve kan komma in med något som vi behöver.Vikas skrev: ↑2025-11-29 17:55:20 Ja, vi är verkligen inne i en riktigt dålig trend sedan landslagsuppehållet.
På papper ligger vi där ja, men tycker du ärligt talat vi är på den nivån realistiskt sett?
Personligen är jag fast vid det som de flesta pratade om i början - att undvika kval är drömmen, att nypa plats i slutspel är en bonus.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Precis. Vi verkar vara två av få som ser det. Ett jävla gnäll på Ylönen såhär långt, han kommer bli viktig.Karlander skrev: ↑2025-11-29 17:53:29Ylönen gör ett bra jobb match efter match. Han är väl vår solklart speedigaste gubbe och med sin drive ser han ofta på egen hand till att vi får andrum (i synnerhet mot de bättre lagen). Sista pusselbiten är att det ska lossna offensivt.diftobbe89 skrev: ↑2025-11-29 17:44:19Ylönen är en bra spelare, tro mig, man får ge det lite tid, tajming, ny i ligan osv osv, han har spelat fjorton fjuttiga matcher. Men folk i allmänhet har ju inget tålamod idag. Ylönen är bra och kommer bli bra när allt sitter.Manijock skrev: ↑2025-11-29 17:36:42Japp, Rensfeldt, Berg och Kylington.diftobbe89 skrev: ↑2025-11-29 17:34:17 Alla som nästan alltid är bra, är svaga ikväll, och vice versa, Ylönen bäst i laget.
On to the next one.
Spela fult
Tröttsam match, så fort vi kommer lite ifatt så gör de ett snabbt onödigt mål... hatar skåne, åk hem och skit i detta nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
November, snälla gå och dö bara …och kom aldrig tillbaka
Nääh, magsjuka eller ej, men nu ser vi ut mer som jag var orolig för innan säsongen
Vi släpper in alldeles för för enkla mål och målsnittet framåt per match är väl typ 2,5, det vinner man inte så många matcher med över tid.
Insläppta mål, där är vi överlägset sämst i serien, trots att Hellberg snott flera matcher på egen hand
Tråkig utveckling, anade något annat där i slutet av oktober
Nääh, magsjuka eller ej, men nu ser vi ut mer som jag var orolig för innan säsongen
Vi släpper in alldeles för för enkla mål och målsnittet framåt per match är väl typ 2,5, det vinner man inte så många matcher med över tid.
Insläppta mål, där är vi överlägset sämst i serien, trots att Hellberg snott flera matcher på egen hand
Tråkig utveckling, anade något annat där i slutet av oktober
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tråkigt då känslan är mer att vi förlorar matchen än att Malmö vinner den. Är vi påkopplade likt vi normalt är slutar denna match annorlunda. Men men antar att man får lägga denna på sjukdomskontot.