ouff tufft utan jeppe och sissons.....
SHL 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 29/11
Nu sätts vi på prov, tur att vi har en bred trupp
Min känsla är att det kan gå hursomhelst idag, svårt att tippa den här matchen. Dagsformen och motivation avgör, som så ofta!
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag känner nog igen ett HA-lag när jag ser det... ouff. Får hoppas Mange står på huvudet idag.
Du tycker inte det är lite annorlunda när det är ett lag han PRECIS lämnat efter 5 år?peter johansson skrev: ↑2025-11-29 13:23:13Eh du tror inte att alla lag scoutar våra målisar...... Låt Marmenlind stå igen han gjorde en klart godkänd insats mot Rögletadaa123 skrev: ↑2025-11-29 12:55:32Vore extremt dumt att ställa Marmenlind som precis lämnat Malmö efter 5 säsonger (eller vad det nu är). Deras tränare och spelare vet exakt vad hans svagheter är, behöver inte ens lägga tid på att scouta.SkallePer skrev: ↑2025-11-29 11:27:47Inte omöjligt att Marmelind står idag igen. Hellberg vilas 2 matcher på kort tid i en intensiv period ?
Blir inte direkt ledsen om Hellberg står, men..
Malmö kommer från en stark vändning på bortaplan mot Färjestad. Knappast bara att hämta hem 3 p. Tror att vi kommer få det jäkligt tufft. Malmö kommer käka upp oss om vi inte är där med mycket energi och rätt typ av fysik.
Då vårt PP är katastrof så har vi inte råd med massa utvisningar.
-
Osten östlund
28-29 min istid på Kylington idag! Sen måste vi få lite leverans av förstalinan så får övriga foka på att stänga igen.
Kan ju vara någon skadekänning på Frondell? Hade ju förklarat matchningen utav honom de senaste matcherna
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Jag reviderar mitt tips om enkel seger efter att man sett 4 sjuka... är det nån vinterkräkis elr nått så lär flera spelare vara påverkade och ev tom sjukna in under match... 11-2 till Malmö!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ok. Ser riktigt riktigt trubbiga ut.
Kimby kör vidare på vår 1a kedja där Sniverly och Hudon inte gjort ett enda mål på 4, 5 Matcher nu ?
En 3,5 kedja
Och 2 ganska mediokra 4e lines.där de många verkar trötta. Hoppas dom har energi nog att förvara i alla fall. Framåt lär det inte bli nått, som vanligt.
Känns som vår enda chansr att vinna är att vi lyckas i PP, spelar ruggit disciplinerat defensivt och Hellberg släpper Max 1 mål förbi sig.
Kimby kör vidare på vår 1a kedja där Sniverly och Hudon inte gjort ett enda mål på 4, 5 Matcher nu ?
En 3,5 kedja
Och 2 ganska mediokra 4e lines.där de många verkar trötta. Hoppas dom har energi nog att förvara i alla fall. Framåt lär det inte bli nått, som vanligt.
Känns som vår enda chansr att vinna är att vi lyckas i PP, spelar ruggit disciplinerat defensivt och Hellberg släpper Max 1 mål förbi sig.
Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma - Greg Norman
-
Osten östlund
Recept för en bra lördag !
- Vinst mot gröthalsarna.
- Torsk för hv.
- Slippa se Wessner.
- Vinst mot gröthalsarna.
- Torsk för hv.
- Slippa se Wessner.
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-11-29 14:56:02, redigerad totalt 1 gånger.
2 backpar kan få det riktigt tufft ikväll. Till och med att man förväntar sig det. Till det en 1a kedja som vägrar göra mål och övriga 8 av 9 fw är brunkare..
Nej. Sorry. Det här kommer aldrig gå.
Nej. Sorry. Det här kommer aldrig gå.
Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma - Greg Norman
Magsjuka i truppen var ju det sista vi behövde.
Är upp till Hellberg att vinna den här matchen åt oss.
Är upp till Hellberg att vinna den här matchen åt oss.
Ha koll på Pajuniemi så ska det lösa sig. Kör över gröthalsarna nu.