Mats Sundin - The one and only!
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Mats Sundin - The one and only!
MATS, var på Globen och upplevde den hyllning du fick av "Stockholmspubliken då du släppte de fingerade nedsläppet innan NHL-premiärmatchen. Du medgav i intervjun efter att dina nackhår fortfarande inte lagt sig.
Jag vet att du fortfarande funderar, hur ska jag göra, vad tilltalar mig mest. I Nordamerika kommer du aldrig att bli större än du redan är.
Vinna STANLEY CUP, visst, något saknas i prisskåpet samt en troféring på högernäven. Men nu är det så att du är större än Stanley Cup, du har inget kvar att bevisa där, du hade varit värd att vinna minst 15 stanley cup för den uppoffring du gjort för Toronto under alla år.
Tänk däremot om du mot dina tidigare uttalanden valde att köra ett race i Djurgårdens IF. Alla små hockeygrabbar som åker på lädret runt om i rinkarna i Stockholms län skulle få den fixstjärna de drömt om.
Alla små och stora duktiga Djurgårdsjuniorer som kämpar i det tysta skulle få en självförtroendehöjning bara genom att vistas på samma is under ett träningspass med dig.
Skulle man vilket gud förbjude förlägga en av DIF:s hockeymatcher utomhus till "RÅTTSUNDA" skulle den matchen bli utsåld till sista plats. Du är och förblir en stor "Stockholmshjälte" Mats.
Reklamvärdet för Djurgårdens hockeykrigare med dig i laguppställningen skulle utöka reklambudgeten med åtminstonre ett par miljoner.
Tänk om du bevarade en hemlighet och presenterade detta om två månader i dessa bankkrisens tider. Jag har bestämt mig, jag kommer att tillhöra Djurgårdens ishockeylag säsongen 2008 - 2009...ingen skulle bli gladare än jag + 10-tusentals andra hockeytokar som slumrat de senaste åren. Go for it MATS....
Jag vet att du fortfarande funderar, hur ska jag göra, vad tilltalar mig mest. I Nordamerika kommer du aldrig att bli större än du redan är.
Vinna STANLEY CUP, visst, något saknas i prisskåpet samt en troféring på högernäven. Men nu är det så att du är större än Stanley Cup, du har inget kvar att bevisa där, du hade varit värd att vinna minst 15 stanley cup för den uppoffring du gjort för Toronto under alla år.
Tänk däremot om du mot dina tidigare uttalanden valde att köra ett race i Djurgårdens IF. Alla små hockeygrabbar som åker på lädret runt om i rinkarna i Stockholms län skulle få den fixstjärna de drömt om.
Alla små och stora duktiga Djurgårdsjuniorer som kämpar i det tysta skulle få en självförtroendehöjning bara genom att vistas på samma is under ett träningspass med dig.
Skulle man vilket gud förbjude förlägga en av DIF:s hockeymatcher utomhus till "RÅTTSUNDA" skulle den matchen bli utsåld till sista plats. Du är och förblir en stor "Stockholmshjälte" Mats.
Reklamvärdet för Djurgårdens hockeykrigare med dig i laguppställningen skulle utöka reklambudgeten med åtminstonre ett par miljoner.
Tänk om du bevarade en hemlighet och presenterade detta om två månader i dessa bankkrisens tider. Jag har bestämt mig, jag kommer att tillhöra Djurgårdens ishockeylag säsongen 2008 - 2009...ingen skulle bli gladare än jag + 10-tusentals andra hockeytokar som slumrat de senaste åren. Go for it MATS....
Re: MATS SUNDIN "THE ONE AND ONLY"
Kul att vissa personer har drömmar i alla fall.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Konstigt att Johansson gav små passningar om att dom har "stänidig" kontakt osv med Sundin, men han har ju sagt att han aldrig vill hit mer.
- Lee Harvey Oswald
34 grundseriematcher, 8 slutspelsmatcher (1989-1990)
12 grundseriematcher (1994-1995 Lockout-season)
Där har vi Suddens fantastiska svit i DIF-tröjan.
Mats är en stor hockeyspelare, förmodligen en av det allra största.
Hyllningen i Globen gav mig rysningar ........MEN, Mats har aldrig varit & kommer aldrig att bli någon ”riktig” Djurgårdare.
Det är klart större chans att DIF vinner resten av alla Elitseriematcher 08/09 & att Ronnie.P vinner poängligan än att Sundin tar på sig DIF-tröjan igen.
Att detta aldrig kan få vila….
12 grundseriematcher (1994-1995 Lockout-season)
Där har vi Suddens fantastiska svit i DIF-tröjan.
Mats är en stor hockeyspelare, förmodligen en av det allra största.
Hyllningen i Globen gav mig rysningar ........MEN, Mats har aldrig varit & kommer aldrig att bli någon ”riktig” Djurgårdare.
Det är klart större chans att DIF vinner resten av alla Elitseriematcher 08/09 & att Ronnie.P vinner poängligan än att Sundin tar på sig DIF-tröjan igen.
Att detta aldrig kan få vila….
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Om han inte kommer överens med någon NHL klubb snart, så tror jag att oddsen ungefär ser ut så här: 10% på att han spelar 1 säsong i Djurgården och 90% på att han lägger av direkt.
Jag är helt säker på att Mats skulle avsluta sin karriär i Djurgården (om han väljer att fortsätta) om det inte blir NHL, han bryr sig nog inte om han får 50 öre mer i månaden i LHC (Daniel Fernholm, en hora, en hora).
Jag är helt säker på att Mats skulle avsluta sin karriär i Djurgården (om han väljer att fortsätta) om det inte blir NHL, han bryr sig nog inte om han får 50 öre mer i månaden i LHC (Daniel Fernholm, en hora, en hora).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
så vackert sagtDoyle skrev:MATS, var på Globen och upplevde den hyllning du fick av "Stockholmspubliken då du släppte de fingerade nedsläppet innan NHL-premiärmatchen. Du medgav i intervjun efter att dina nackhår fortfarande inte lagt sig.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Personligen tror jag att Sudden väljer att gå ner i lön som tusan för att hamna i ett lag som kan vinna NHL. Hade jag varit i Suddens kläder hade jag erbjudit mig att lira för Detroit för 1 spänn i månaden. Tror han har störst chans att vinna med dem nämligen och pengar borde inte spela någon större roll för den mannen.
-
sthlm_dif skrev:Om han inte kommer överens med någon NHL klubb snart, så tror jag att oddsen ungefär ser ut så här: 10% på att han spelar 1 säsong i Djurgården och 90% på att han lägger av direkt.
Chansen att Sudden spelar i Djurgårdströjan är långt ifrån 10%. Långt långt borta. Möjligtvis 0,1 eller 0,2%.
"Sudden" ska aldrig mer till Djurgården. Han har haft flera tillfällen då han kunnat gå till Djurgården, men då har han totalt ignorerat klubben. Vad i hela fridens namn ska han hit och göra nu. När en NHL-klubb inte vill ha honom längre kommer han att vilja gå till Djurgården, men då tycker jag att vi ska ignorera honom...
Ignorera sudden om han skulle vilja till DIF? Jag skulle ta emot honom med öppna armar. Håller det inte särskilt troligt att han vill men om så är fallet är han hjärtligt välkommen!!
Jag tror inte alls att det är omöjligt att Sudden gör ett år i DIF även om han säger nej nej nej när frågan dyker upp.
Jag tror att det handlar om att han inte vill ha det som en börda, han vill inte känna att han gett ett löfte om saken.
Hellre då att han när det är dags att lägga ner överaskar med ett avslutningsår i DIF-tröjan.
Bara en liten känsla jag har. Kolla på Foppa, han fick ju hur mycket press som helst på sig när han hade lovat att spela minst en säsong till i Modo, nu fick han det gjort under lockouten, och har inte lovat att spela i Modo mer, men jag tror inte det är omöjligt att han avslutar karriären där.
Lite samma sitts för båda våra hockeykungar
Jag tror att det handlar om att han inte vill ha det som en börda, han vill inte känna att han gett ett löfte om saken.
Hellre då att han när det är dags att lägga ner överaskar med ett avslutningsår i DIF-tröjan.
Bara en liten känsla jag har. Kolla på Foppa, han fick ju hur mycket press som helst på sig när han hade lovat att spela minst en säsong till i Modo, nu fick han det gjort under lockouten, och har inte lovat att spela i Modo mer, men jag tror inte det är omöjligt att han avslutar karriären där.
Jag hoppas like mycket som dom flesta här att Sudden kör en sista sväng i DIF men ser det som overkligt. Om man jämför honom men Foppa som du gör, så finns det ju en markant skillnad i antal spelade matcher för sitt respektive lag i sverige, Forsberg: 184, Sundin ca 50.Busmicke skrev:Jag tror inte alls att det är omöjligt att Sudden gör ett år i DIF även om han säger nej nej nej när frågan dyker upp.
Självklart får man hoppas, och jag hoppas med dig, men jag tror det kommer förbli just det, en önskning.
- Lee Harvey Oswald
Busmicke skrev:Jag tror inte alls att det är omöjligt att Sudden gör ett år i DIF även om han säger nej nej nej när frågan dyker upp.
Foppa är född i MoDo:s avbytarbås (snudd på iaf), det är laget i hans hjärta.
Foppa investerar i golfbanor, arenabygget, hotellbyggen osv.
Han vill sätta Ö-vik på kartan, Sundin vill vinna Stanley Cup.
Det blir bara löjligt att jämföra dessa 2
Känns som Sundin lika gärna kan bosätta sig i Toronto när karriären är över
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sen tror jag även att sudden har tagit sm-guld redan vilket inte foppa har kan spela avgörande betydelseLee Harvey Oswald skrev:Busmicke skrev:Jag tror inte alls att det är omöjligt att Sudden gör ett år i DIF även om han säger nej nej nej när frågan dyker upp.
Foppa är född i MoDo:s avbytarbås (snudd på iaf), det är laget i hans hjärta.
Foppa investerar i golfbanor, arenabygget, hotellbyggen osv.
Han vill sätta Ö-vik på kartan, Sundin vill vinna Stanley Cup.
Det blir bara löjligt att jämföra dessa 2
Känns som Sundin lika gärna kan bosätta sig i Toronto när karriären är över
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Det skulle vara riktigt jävla grymt med Sudden i Djurgår`n men tyvärr så finns det abslout ingen chans att det händer. Däremot har vi ju rätt många andra gamla djurgårdare att hämta tillbaka.