Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Simpan
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Simpan »

Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Costmar out låter klokt. Han platsar inte i SHL än.

Däremot tillbaka till ruta ett under JVM.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Knickedick skrev: 2025-11-20 19:00:31
dr111DIF skrev: 2025-11-20 18:54:10
SirDIFalot skrev: 2025-11-20 14:14:15 Känns som folk lägger alldeles för stor värdering i EN kommentar från Wikegård för X antal år sedan och Palves plus/minus (kryper i kroppen på mig så fort någon försöker lägga nå värde i den statistiken) som att han redan på förhand skulle vara något stort defensivt problem.
Stoppa spelare i olika fack på förhand är vi väl alla skyldiga till. Bilden av honom jag har från året innan vi åkte + lite sedda kvalmatcher är en lite sådär skön spelare som passade bra in i karaktären på LHC och Brynäs på den tiden.

Blir gärna positivt överraskad, men rimmar inte så bra med profilen som vi sagt vi vill ha.
Han petar väl Costmar och han petar Rensfeldt.
Han går in på fyra centrar om alla är hela och Frondell och Björck går som vingar.
Gör laget som helhet bättre helt enkelt på pappret iaf.
Något sånt får man hoppas på. Knappast mer.
Fragglepot

Silly Season 2025/26

Inlägg av Fragglepot »

klintan85 skrev: 2025-11-21 11:05:26 Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Det är ju dock surt att det verkar ha skurit sig där om man ska tro Dick.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
gaspo

Silly Season 2025/26

Inlägg av gaspo »

Fragglepot skrev: 2025-11-21 13:40:51
klintan85 skrev: 2025-11-21 11:05:26 Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
Dick hade tyvärr inte haft en chans fysiskt. Han hade inte hängt med alls i tempot. Han sa ju själv att träna är inte hans grej och det vet alla sedan innan. Jag är iaf glad att vi inte förlängde med han.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade gärna tagit in Dick under jvm-matcherna. Men tyvärr verkar han ju degat ihop och verkar allt annat än redo, och då går det ju inte lira SHL-hockey. Men en vältränad Dick hade såklart kunna lira ett par matcher under jvm med chans till förlängning om han rosat marknaden.
Kommer inte på en enda spelare i SHL med samma skills och Hockey-smartness som honom. Fan han var ju ensam värd entrepengen ifjol.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-3.0

Silly Season 2025/26

Inlägg av Donkels-3.0 »

Wiken var ju tvungen att köra konceptet ”kill your darlings” efter vi gick upp tänk er det motsatta en konflikträdd Bosse bilnasare som inte klaratav att bryta ett enda kontrakt nä tack och lov att vi har Wiken som sportchef
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Håll Costmar på lån i Ssk fram till JVM är över. Därefter har jag inget emot att släppa honom permanent. Brodin, Costmar och Palve in när Eklund, Frondell och Björck försvinner vore riktigt fint. Tror vi kommer klara den tiden galant så länge vi är någorlunda skadefria.

Det här med Dick luktar ju onekligen lite illa. Konstigt löfte att ge av Wikegård kan jag tycka? Antar att meningarna går isär gällande skadesituationen, om jag får gissa. Han är ju extremt saknad, det måste jag medge. Han och Thoresen kanske inte är lika rappa som Snively och Ylönen, men hjärtat klappar naturligtvis extra för de två första.

Sen för att förtydliga för hjärndöda skribenter härinne som aldrig köper biljetter, jag vill alltså INTE slänga Snively åt helvete för att ge Axelsson kontrakt säsongen ut. Då ber jag er läsa om...
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Tycker lätt Dick skulle fått fortsätta, precis som alla de andra vi skeppar ut på lån/dump en efter en så hade Dick förtjänat en chans att spela in sig i laget, precis som Berg, Hammaren, Hugo, Costmar, list goes on...

Kryp till korset Wiken, släpp in Dick på ett korttids-kontrakt för att täcka för gubbe#2 som är skadad till Februari! :P
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2025-11-21 15:46:52 Håll Costmar på lån i Ssk fram till JVM är över. Därefter har jag inget emot att släppa honom permanent. Brodin, Costmar och Palve in när Eklund, Frondell och Björck försvinner vore riktigt fint. Tror vi kommer klara den tiden galant så länge vi är någorlunda skadefria.

Det här med Dick luktar ju onekligen lite illa. Konstigt löfte att ge av Wikegård kan jag tycka? Antar att meningarna går isär gällande skadesituationen, om jag får gissa. Han är ju extremt saknad, det måste jag medge. Han och Thoresen kanske inte är lika rappa som Snively och Ylönen, men hjärtat klappar naturligtvis extra för de två första.

Sen för att förtydliga för hjärndöda skribenter härinne som aldrig köper biljetter, jag vill alltså INTE slänga Snively åt helvete för att ge Axelsson kontrakt säsongen ut. Då ber jag er läsa om...
Precis.

Men många kan nog färgas av Ylönens skridskoåkning och fart och fläkt. Sedan att det inte egentligen händer särskilt mycket är ju för många sekundärt och något man inte ens lägger minsta notis om.
Med det sagt, hoppas det lossnar för honom.

Som sagt, säkrast tillägga att jag inte vill kicka Ylönen. Men just nu framstår han inte som ett billigare och bättre alternativ än Dick.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2025/26

Inlägg av Chabo »

gaspo skrev: 2025-11-21 13:52:23
Dick hade tyvärr inte haft en chans fysiskt. Han hade inte hängt med alls i tempot. Han sa ju själv att träna är inte hans grej och det vet alla sedan innan. Jag är iaf glad att vi inte förlängde med han.
Med tanke på nivån han kom tillbaka till i HA - vilket ingen trodde på - så hade jag hemskt gärna se honom få chansen. Han hade ju kunnat få ett try-out med bonusar. Tycker jag han var värd. Nu har tåget gått.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

Klart som fan han inte blir lovad ett år till om vi går upp, ett år i förtid, när han gör comeback som 37-åring efter två år utan hockey. Måste ju vara ett missförstånd från hans sida. Det hänger ju helt och hållet på hur bra han levererar och hur frisk han är. Första biten gick väl bra, men han missade ju halva säsongen med trasiga ljumskar.
Expert.
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

SirDIFalot skrev: 2025-11-21 16:40:27
Klart som fan han inte blir lovad ett år till om vi går upp, ett år i förtid, när han gör comeback som 37-åring efter två år utan hockey. Måste ju vara ett missförstånd från hans sida. Det hänger ju helt och hållet på hur bra han levererar och hur frisk han är. Första biten gick väl bra, men han missade ju halva säsongen med trasiga ljumskar.
Ord mot ord också. Wiken har sagt tidigare att när han och Dick snackade om att göra en återkomst i DIF så gällde det säsongen ut och sedan får man se.
Nu blev det så att vi tog oss till SHL och Dick var skadad en del både under säsongen, samt avslutade slutspelet på sprutor. Skadedrabbad gubbe som tveksamt håller fartmässigt i SHL, vettefan. Inte så konstigt beslut av Wiken IMO.
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2025/26

Inlägg av Andspe »

tadaa123 skrev: 2025-11-21 17:31:59
SirDIFalot skrev: 2025-11-21 16:40:27
Ord mot ord också. Wiken har sagt tidigare att när han och Dick snackade om att göra en återkomst i DIF så gällde det säsongen ut och sedan får man se.
Nu blev det så att vi tog oss till SHL och Dick var skadad en del både under säsongen, samt avslutade slutspelet på sprutor. Skadedrabbad gubbe som tveksamt håller fartmässigt i SHL, vettefan. Inte så konstigt beslut av Wiken IMO.
Sen är det väl lite en inställningsfråga med. Hade han varit vältränad hela säsongen och gjort sitt utanför banan så kanske det hade varit lättare för Wiken att slänga upp ett kontrakt. Klasen hade nog bara tur att han satt på ett till år.

Man får respektera att Wiken försöker bygga något nytt. Sen är det tråkigt. Gillar Dicken.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar