Klassiker (och han har rätt)Osten östlund skrev: ↑2025-11-20 12:27:54Jepp, här är ett exempel ( ser hans min, samt försöker behärska sig. Ändå är han ärligLegion skrev: ↑2025-11-20 12:13:32Jävla tidningsankecitat! - En Wikenkommentar från ett byte i en match.AlltidOavsett skrev: ↑2025-11-20 11:11:18 – Jag fick ont i magen när (Oula) Palves lina var inne förra gången. (Jaedon) Descheneau verkar inte förstå att de spelar om att åka ur den här ligan. Samma sak med (Shane) Harper och inte Palve heller, var Wikegårds analys.
Hoppas Palves karaktär har förbättrats nu. Läser man kommentarer från andra lags supportrar blir man lite orolig. Men litar på Wiken
Med det sagt så florerar det fler liknande kommentarer från supportrar från hans tidigare SHL äventyr.
+/- senaste åren är inte heller positive world leading.
Det är bara att hoppas att han kommer in, gör det jävligt bra och att eventuella olater snabbt justeras av gruppen.
In season hunting är ju trots allt best of what's left...!
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Trots allt klarade de sig kvar det året och Palve levererade 3 p (2+1) på 5 matcher.AlltidOavsett skrev: ↑2025-11-20 11:11:18 – Jag fick ont i magen när (Oula) Palves lina var inne förra gången. (Jaedon) Descheneau verkar inte förstå att de spelar om att åka ur den här ligan. Samma sak med (Shane) Harper och inte Palve heller, var Wikegårds analys.
Hoppas Palves karaktär har förbättrats nu. Läser man kommentarer från andra lags supportrar blir man lite orolig. Men litar på Wiken
Marknaden är ju inte överfull gällande centrar, så detta kanske till och med visar sig vara en kanin ur hatten av Wikegård. HV var också på jakt men nöjde sig med att köpa loss Hampus Eriksson från Nybro.
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Mmh, jag får lite blandade känslor av "33-åringen", sist jag såg honom spelade han ut Brynäs ur SHL
Han var då en av många Brynässpelare med låg energi och generande låg disciplin i spelet.
Men det kanske säger mer om Brynäs säsong 2022/23 än om Palves egentliga förmåga
Han luktar inte DIF, men spännande att se hur vi kan använda honom
Han var då en av många Brynässpelare med låg energi och generande låg disciplin i spelet.
Men det kanske säger mer om Brynäs säsong 2022/23 än om Palves egentliga förmåga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Art Vandelay
Silly Season 2025/26
Kan mycket väl vara så att det är en sådan typ av spelare som mer kommer till sin rätt i ett välmående lag. Som vi är (just nu).
Silly Season 2025/26
Håller med dig till 100%. Problemet är att vi kan tvingas använda Anton som center ändå. Om det visar sig att OP vägrar göra jobbet som krävs och har alldeles för mycket minus i +/-. Dom här sakerna oroar på förhand.
Men vi får hoppas han motbevisar oss.Vi får ge han 6-7 matcher som C och utvärdera
Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma - Greg Norman
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Känns som folk lägger alldeles för stor värdering i EN kommentar från Wikegård för X antal år sedan och Palves plus/minus (kryper i kroppen på mig så fort någon försöker lägga nå värde i den statistiken) som att han redan på förhand skulle vara något stort defensivt problem.
Expert.
Silly Season 2025/26
En bra stabil utfyllnad center som Wikegård har pratat om hela tiden. Det är bara media som har pratat om en spets center. Efter denna säsong kan man ju verkligen inte klaga eller tvivla på Wikegårds lagbygge.SirDIFalot skrev: ↑2025-11-20 14:14:15 Känns som folk lägger alldeles för stor värdering i EN kommentar från Wikegård för X antal år sedan och Palves plus/minus (kryper i kroppen på mig så fort någon försöker lägga nå värde i den statistiken) som att han redan på förhand skulle vara något stort defensivt problem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Lovar pappa Wikegård ungarna (oss här på forumet): "-Det blir godis." Då måste man räkna med att det frågas/tjatas om när och vad.
Sen om detta bara blev en liten bit eller en hel chokladkaka återstår att se.
-Det är ingen slump!
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
JJ
Palve
Krüger
Salsten
Som centrar.
Blir spännande att se hur man formerar laget nu
Palve
Krüger
Salsten
Som centrar.
Blir spännande att se hur man formerar laget nu
Silly Season 2025/26
Det var han som räddade kvar Brynäs året innan så det är nog inte hans orsak vad som hände Brynäs och inget man ska hålla mot honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-11-20 13:10:09 Mmh, jag får lite blandade känslor av "33-åringen", sist jag såg honom spelade han ut Brynäs ur SHL
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Nej, så klartklintan85 skrev: ↑2025-11-20 17:42:00Det var han som räddade kvar Brynäs året innan så det är nog inte hans orsak vad som hände Brynäs och inget man ska hålla mot honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-11-20 13:10:09 Mmh, jag får lite blandade känslor av "33-åringen", sist jag såg honom spelade han ut Brynäs ur SHL
Men som jag sa, -En av många under våren 2023.
Refererar endast till en känsla av ett minne
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly Season 2025/26
Stoppa spelare i olika fack på förhand är vi väl alla skyldiga till. Bilden av honom jag har från året innan vi åkte + lite sedda kvalmatcher är en lite sådär skön spelare som passade bra in i karaktären på LHC och Brynäs på den tiden.SirDIFalot skrev: ↑2025-11-20 14:14:15 Känns som folk lägger alldeles för stor värdering i EN kommentar från Wikegård för X antal år sedan och Palves plus/minus (kryper i kroppen på mig så fort någon försöker lägga nå värde i den statistiken) som att han redan på förhand skulle vara något stort defensivt problem.
Blir gärna positivt överraskad, men rimmar inte så bra med profilen som vi sagt vi vill ha.
-
Knickedick
Silly Season 2025/26
Han petar väl Costmar och han petar Rensfeldt.dr111DIF skrev: ↑2025-11-20 18:54:10Stoppa spelare i olika fack på förhand är vi väl alla skyldiga till. Bilden av honom jag har från året innan vi åkte + lite sedda kvalmatcher är en lite sådär skön spelare som passade bra in i karaktären på LHC och Brynäs på den tiden.SirDIFalot skrev: ↑2025-11-20 14:14:15 Känns som folk lägger alldeles för stor värdering i EN kommentar från Wikegård för X antal år sedan och Palves plus/minus (kryper i kroppen på mig så fort någon försöker lägga nå värde i den statistiken) som att han redan på förhand skulle vara något stort defensivt problem.
Blir gärna positivt överraskad, men rimmar inte så bra med profilen som vi sagt vi vill ha.
Han går in på fyra centrar om alla är hela och Frondell och Björck går som vingar.
Gör laget som helhet bättre helt enkelt på pappret iaf.
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
Mitt ”minne” av Dick Axelsson var när han stod fastfrusen i offensiv zon och slog ut med armarna när han inte fick pucken nån gång runt 2016.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-11-20 18:44:27Nej, så klartklintan85 skrev: ↑2025-11-20 17:42:00Det var han som räddade kvar Brynäs året innan så det är nog inte hans orsak vad som hände Brynäs och inget man ska hålla mot honom.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-11-20 13:10:09 Mmh, jag får lite blandade känslor av "33-åringen", sist jag såg honom spelade han ut Brynäs ur SHL
Men som jag sa, -En av många under våren 2023.
Refererar endast till en känsla av ett minne
Det minnet är nu utbytt till hur han i ett av sina sista byten i karriären forecheckar i 35 meter i full fart som han vore en 21-årig Brodin.
Tider förändras
Säg den glädje som varar