Donkels-3.0 skrev: ↑2025-10-21 10:23:30
Trummor på konserter - Ja!
Trummor på idrottsevenemang - med emfas Nej!
Precis!
Sen ni som gillar trummandet på arenor, var ni extas över vuvuzelor med?
Vuvuzelor är onskans påfund . Trummor känns det som i princip 85% -90% av alla klackar använder idag, så där sticker ju vi ut.
Med det sagt så är jag inte heller ett fan av trummor.
Visst har man inte kört "Nu är det ganska länge sen, men snart så är det dags igen... för vi är Djurgår'n Sveriges nummer ett" på ett bra tag? Även om detta år inte är året vi tar guld, så är det väl läge att börja köra denna igen nu när vi är hemma i SHL?
Jag tror ingen tog mig på allvar men om trummor är ok borde andra instrument som trumpeter och fioler… vara ok så om man vill skapa opinion mot det så kanske alla i klacken ska ta med sig ett valfritt instrument. Det blir jobbigt att visitera många med basfiol.
Hell Man skrev: ↑2025-11-17 18:16:11
Jag tror ingen tog mig på allvar men om trummor är ok borde andra instrument som trumpeter och fioler… vara ok så om man vill skapa opinion mot det så kanske alla i klacken ska ta med sig ett valfritt instrument. Det blir jobbigt att visitera många med basfiol.
Blockflöjt?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Absolut, dyker inte upp i metall detektor 100 personer med varsin blockflöjt skulle nog störa både mig, motståndarna och TV. Trumpet skulle nog vara mer effektivt:)
Hell Man skrev: ↑2025-11-17 19:55:36
Men för de som vill hålla en lägre profil tänker jag att en triangel eller kastanjetter kan vara ok, de senare borde funka bättre vid inpassering.
Om 300 pers kör skinnflöjt, borde det inte kunna bli rätt taktfast?
Hell Man skrev: ↑2025-11-17 18:16:11
Blockflöjt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.