Man vet inte heller vad Hävelid har velat. Men tydligt är det att killen verkar ha lite för svagt psyke för elitidrott.DIF_Soldier skrev: ↑2025-11-16 17:21:18Wikegård och ormtjusar-Micce ska hållas ansvariga för att ha krossat karriären för en lovande JVM-målvakt.#10 skrev: ↑2025-11-16 14:52:33Fyfan, stackars pojk.SkallePer skrev: ↑2025-11-16 14:49:52
https://hockeynews.se/nyheter/mall-ha-s ... net-utbytt
Men bättre än detta. Såklart.
I värsta fall är utlåningen too little, too late.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Fyfan, stackars jävel. Han förtjänar ett bättre öde än såhär.SkallePer skrev: ↑2025-11-16 14:49:52https://hockeynews.se/nyheter/mall-ha-s ... net-utbytt
Men bättre än detta. Såklart.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Jag fattar inte riktigt paniken. PP:et gjorde mål på allt i inledningen, nu är det svagare. Ibland får man utdelning och ibland inte. Det kommer och går i perioder och det betyder inte att man måste göra radikala förändringar varje gång du har låg utdelning i tio matcher eller så.
Expert.
Silly Season 2025/26
Det här forumet är mer en stödlinje för folk med svaga nerver.SirDIFalot skrev: ↑2025-11-16 21:01:44Jag fattar inte riktigt paniken. PP:et gjorde mål på allt i inledningen, nu är det svagare. Ibland får man utdelning och ibland inte. Det kommer och går i perioder och det betyder inte att man måste göra radikala förändringar varje gång du har låg utdelning i tio matcher eller så.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Jaa alltså Micce Andreasson bör utan tvekan lämna in nu. Spärra passerkortet typ! Sällsynt svagt omdöme. Andren ifjol som drogs i långbänk. Gidlöf som var en av SHLs absolut bästa målvakter var inte önskvärd för två av HAs sämre målvakter skulle premieras. Spelade rysk roulette med vårat avancemang. Och nu då!!! Hävelid som inte slagit som förstakeeper i HA än, görs till ett smärre nervvrak innan man befriar honom från åtminstone två nivåer för hög sportslig utmaning....
Nej alltså, svågerpolitik är ett gift. Wikegård har gjort nästan uteslutande bra grejer sen han kom in. Detta, är inte en sådan....
Nej alltså, svågerpolitik är ett gift. Wikegård har gjort nästan uteslutande bra grejer sen han kom in. Detta, är inte en sådan....
Silly Season 2025/26
Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Nämns inget konkret om Krüger men visst fan borde detta vara prioriterat och i hamn snart om något? Josefson är jag gärna kyligare med men fortsätter det såhär så borde det också vara inom räckhåll.
Pratas även om Kylington. Att en förlängning där känns trolig.
Nämns inget konkret om Krüger men visst fan borde detta vara prioriterat och i hamn snart om något? Josefson är jag gärna kyligare med men fortsätter det såhär så borde det också vara inom räckhåll.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Laleggia mer tveksam i min bok. Vi har redan säkrat upp Sissons.
Har vi Erik G på väg hem? Då är väl Laleggia övertalig på pp.
Laleggia är svag defensivt (inte katastrof men inte bra).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2025/26
Lindström, Kylington, Laleggia, Sissons, JP och Gustafsson är väl en grym sexa?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 09:23:33Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Gustafsson, Laleggia och Kylington konkurrerar om PP. Sissons är i min bok inte tillräckligt bra för den rollen i SHL. Så hittar vi en rent defensivt skicklig sjua. Varför inte Berg eller Blixt?
Holm och Pulli out.
Hvfansen ångrar bittert att man slarvade bort Laleggia. Ger honom gärna ett år till.
Silly Season 2025/26
Laleggia har nog ett dåligt rykte defensivt men kollar du stats så har han inte varit så tokig denna säsong. Han har bättre +/- än Sissons, Lindström, Holm, Pulli, Berg, Kylington och Blixt. (Men slagen av Pettersson)BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 09:23:33Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Silly Season 2025/26
Stämmer med känslan också. Tycker Laleggia - Pettersson är det tryggaste backparet vi har bakåt. Laleggia är inte den bästa närkampsspelaren men väger upp det med snartness och skridskoåkning. Dessutom snabb ur egen zon till skillnad från typ Holm och Lindström som är så satans omständiga emellanåt.DIF-DIF skrev: ↑2025-11-17 10:20:04Laleggia har nog ett dåligt rykte defensivt men kollar du stats så har han inte varit så tokig denna säsong. Han har bättre +/- än Sissons, Lindström, Holm, Pulli, Berg, Kylington och Blixt. (Men slagen av Pettersson)BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 09:23:33Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Silly Season 2025/26
Vad står det om hemvändande på center/ fw.sidan ?
Blir inte förvånad om DIF väljer att inte förlänga med Holm och La leggia( Och Pulli såklart ) . Med Kylington och ev Erik Gustavsson på väg in så har vi 2/3 bra offensiva backar. Holm och Pulli ersätts med en skickligare, möjligtvis något lite dyrare defensiv back med en högre lägstanivå. Blixt eller Berg 7e. Och en ny bredd back som 8a.
Tror nästa år kan bli året vi faktiskt vinner GULD..
Vi har satt en stomme. Förlängt med 90% av de vi vill ha kvar, och kryddat med 3 topp 6 fw, och 2 C/fw för de lägre formationerna. Vi har också billiga spelare med grymt hög uppsida kvar som Viggo och kanske tilll och med Eklund ( Som inte har i NHL att göra, än )
Gissar på Holm, Pulli La Laggia ut.
Klasen, Rensfeldt, Brodin, Costmar, Ylönen, Frondell ut.
Hävelid ut.
Blir inte förvånad om DIF väljer att inte förlänga med Holm och La leggia( Och Pulli såklart ) . Med Kylington och ev Erik Gustavsson på väg in så har vi 2/3 bra offensiva backar. Holm och Pulli ersätts med en skickligare, möjligtvis något lite dyrare defensiv back med en högre lägstanivå. Blixt eller Berg 7e. Och en ny bredd back som 8a.
Tror nästa år kan bli året vi faktiskt vinner GULD..
Vi har satt en stomme. Förlängt med 90% av de vi vill ha kvar, och kryddat med 3 topp 6 fw, och 2 C/fw för de lägre formationerna. Vi har också billiga spelare med grymt hög uppsida kvar som Viggo och kanske tilll och med Eklund ( Som inte har i NHL att göra, än )
Gissar på Holm, Pulli La Laggia ut.
Klasen, Rensfeldt, Brodin, Costmar, Ylönen, Frondell ut.
Hävelid ut.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Hör vad ni säger och ni för fram bra argument.Manijock skrev: ↑2025-11-17 10:26:33Stämmer med känslan också. Tycker Laleggia - Pettersson är det tryggaste backparet vi har bakåt. Laleggia är inte den bästa närkampsspelaren men väger upp det med snartness och skridskoåkning. Dessutom snabb ur egen zon till skillnad från typ Holm och Lindström som är så satans omständiga emellanåt.DIF-DIF skrev: ↑2025-11-17 10:20:04Laleggia har nog ett dåligt rykte defensivt men kollar du stats så har han inte varit så tokig denna säsong. Han har bättre +/- än Sissons, Lindström, Holm, Pulli, Berg, Kylington och Blixt. (Men slagen av Pettersson)BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 09:23:33Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Jag är som sagt tveksam, mycket också beroende på lön och hans bidrag till laget OM nu Erik kommer hem.
Men visst, har vi råd med alla som nämns så varför inte?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Inte avtackad än!
https://www.malmoredhawks.com/
Enligt Madhawk så är DIF och Marmelind överens.
Återstår hur man löser återstående tid/kostnad av hans avtal. Samt utrustning?
Silly Season 2025/26
Precis. Alla vet att LL gjort det bra med JP. Frågan är dock om det är rimligt att det kommer fortsätta så över tid?.med en godkänd defensiv och leverans framåt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 11:33:12Hör vad ni säger och ni för fram bra argument.Manijock skrev: ↑2025-11-17 10:26:33Stämmer med känslan också. Tycker Laleggia - Pettersson är det tryggaste backparet vi har bakåt. Laleggia är inte den bästa närkampsspelaren men väger upp det med snartness och skridskoåkning. Dessutom snabb ur egen zon till skillnad från typ Holm och Lindström som är så satans omständiga emellanåt.DIF-DIF skrev: ↑2025-11-17 10:20:04Laleggia har nog ett dåligt rykte defensivt men kollar du stats så har han inte varit så tokig denna säsong. Han har bättre +/- än Sissons, Lindström, Holm, Pulli, Berg, Kylington och Blixt. (Men slagen av Pettersson)BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-11-17 09:23:33Snively absolut. Imponerar mer och mer. Glädjen vid 2-1 målet i Luleå visar ambitionen.Manijock skrev: ↑2025-11-17 09:04:40 Enligt Hockeynews jobbar vi på en förlängning med både Laleggia och Snively. Helt riktigt enligt mig. Snively ska tydligen trivas ypperligt i Stockholm.
Jag är som sagt tveksam, mycket också beroende på lön och hans bidrag till laget OM nu Erik kommer hem.
Men visst, har vi råd med alla som nämns så varför inte?
Förlänger vi med Kylington och får hem Erik ser jag inte någon plats för LL. Tar hellre in Gustavsson. Där pekar allt på att vi får en bättre defensiv över tid och även leverans framåt. Både Kylington och EG går före, tycker jag.
Om man tänker att EG ansluter..
EG Lindström
Kylington JP
Sissons och ?.En ny back istället för Holm och Pulli. Som har en högre lägstanivå än Holm, framförallt i att vara påhoppad och spelet/besluten i egen zon.