Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Crashmash »

Nyheten från DIFHockey.se skrev:Ett så kallat artistkontrakt innebär att David Schneider bara kan vara i Sverige i sex månader räknat från den sjunde och avgörande finalen, vilket innebär att Schneider tidigast debuterar mot Södertälje SK den 13 oktober i Elitseriens elfte omgång.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Läste att Linus Klasen var petad i Södertälje, hoppas han ångrar att han inte skrev på för oss och kommer hit nästa säsong istället. (eller varför inte nu :))
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Är det någon som hört något om Andreas Holmqvist?
Varit väldigt tyst runt honom nu ett tag.
Är han nära? Har vi någon chans? Eller kommer SSK "sno" honom?
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

jensa85 skrev:Är det någon som hört något om Andreas Holmqvist?
Varit väldigt tyst runt honom nu ett tag.
Är han nära? Har vi någon chans? Eller kommer SSK "sno" honom?

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... t-intresse
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Betyder detta då att DIF inte är intresserat pga av att han vad det verkar vägrar gå ner i lön!?
Med tanke på att J.J verkade intresserad av Holmqvist tidigare men kanske inte längre då?
För fan, han(Andreas) måste väl inse att han måste sänka sin lön med tanke på att han knappast presterat i samma klass som hans lönekuvert visar.
Varför inte bara gå med på en lönesänkning o spela för DIF där han kommer få gott om speltid och förtroende?
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Men han har ju ett kontrakt med Frölunda! Andreas kan inte sänka lönen av sig själv vad ja fattar. Frölunda vill ju att någon klubb helt enkelt tar över hans kontrakt. Men de borde ju gå att köpa loss han. Men det kanske blir dyrt?
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Killer Kennholt skrev:Men han har ju ett kontrakt med Frölunda! Andreas kan inte sänka lönen av sig själv vad ja fattar. Frölunda vill ju att någon klubb helt enkelt tar över hans kontrakt. Men de borde ju gå att köpa loss han. Men det kanske blir dyrt?
Troligt att någon skulle vilja ta över och betala hela lönen när han fått sparken? :o
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Killer Kennholt skrev:Men han har ju ett kontrakt med Frölunda! Andreas kan inte sänka lönen av sig själv vad ja fattar. Frölunda vill ju att någon klubb helt enkelt tar över hans kontrakt. Men de borde ju gå att köpa loss han. Men det kanske blir dyrt?
Jo, det är ju sant.
Men vad jag menar är att borde inte DIF, han själv och Frölunda kunna komma överens om att helt bryta hans kontrakt med Frölunda? Så kan DIF sedan förhandla fram ett nytt, lite billigare kontrakt med A.H? Han borde väl rimligen kunna gå med på en lönesänkning om han då som sagt kommer till en klubb som han får rejält med speltid i?
Eller är han så girig tros? Man tycker väl även att chansen att få spela i sin moderklubb och återförenas med brorsan kombinerat med mycket speltid och förtroende borde väga tyngre än några extra tusenlappar i månaden?
Speciellt då han heller knappast varit direkt bra sen han kom till Frölunda.

Men det är ju bara vad jag skulle tycka i ett sådant läge :wink:
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Efter sånt där snack vill jag inte se han hos oss, han kommer förstöra mer än han tillför med en sån skit inställning.

Pengar går HELT klart föra hockeyn för honom.
Bigge

Inlägg av Bigge »

Stocky skrev:Efter sånt där snack vill jag inte se han hos oss, han kommer förstöra mer än han tillför med en sån skit inställning.

Pengar går HELT klart före hockeyn för honom.
Reagerade likadant!

Speciellt på detta(iallafall jag) Eller så tolkar jag det fel bara....

Jag får betalt den 25:e som alla andra. Jag är nog världens bäst betalda arbetslösa, konstaterar han

Verkar som han skiter i vilket. Frågan är då, gör han likadant på isen?
Att han skiter vad som händer på isen, han får sin lön den 25:e ändå.

kan inte sluta undra varför han fick sparken, de flesta lag bänkar spelare som presterar dåligt. inte sparkar dem.
There is no I in TEAM!!!!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Kanske missförstår jag allting? Men kan det inte vara så att framförallt Frölunda vill att någon övertar hans lön? Låt säga att DIF skulle betala 80 000 i månaden till Holmqvist och Frölunda de övriga 100 000. Det kan vara Frölunda som vill att ett annat lag tar över hela hans lön (som han är garanterad).
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Djurgården ser över läget om de kan ta in Holmqvist enligt dagens Metro (Göteborgs versionen). Han själv drömmer om Djugården, medan Järlefelt säger att de kollar vilka möjligheter det finns att få in honom ifrån alla aspekter.

(obs. Detta är min egna sammanfattning av texten, då jag slängde den när jag hoppade av vagnen)
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Necrodamus

Inlägg av Necrodamus »

Enligt GT/Expressen så är intresset svalt för Holmqvist, ingen klubb har hört av sig än:

http://www.hockeyexpressen.se/elitserie ... t-intresse
Bigge

Inlägg av Bigge »

Kanske dum ide detta. Men borde detta inte vara ett sånt tillfälle om nu DIF jätte gärna vill ha A.H. Att AEG går in å hjälper oss, genom att "visa sina muskler"?
There is no I in TEAM!!!!
spiik

Inlägg av spiik »

mannge skrev:Djurgården ser över läget om de kan ta in Holmqvist enligt dagens Metro (Göteborgs versionen). Han själv drömmer om Djugården, medan Järlefelt säger att de kollar vilka möjligheter det finns att få in honom ifrån alla aspekter.

(obs. Detta är min egna sammanfattning av texten, då jag slängde den när jag hoppade av vagnen)
Samma sak står i Metros stockholmsupplaga.

Att inget nämnvärt hörts angående affären om Holmqvist tyder på att det arbetas på det bakom kulisserna. Skulle han vara avskriven/ej aktuell skullde detta kommit fram vid det här laget. Därmed inte sagt att det löser sig.
Blue Brigade Sthlm
Låst