Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Nypovich »

diftobbe89 skrev: 2025-11-14 17:58:21 Jag står bakom Pettersen. En Djurgårdare som verkligen personifiera det nya DIF under Wikegård, gillat honom från start och är lite av en personlig favorit redan. Om han ska tjäna några 180k låter jag vara osagt men vi har inte gått in i den viktigaste tiden på året ännu, känslan säger att han kommer trivas ännu bättre när det börjar dra ihop sig. Då andra kan bli lite mindre och osynligare.
Exakt! Han står ju upp för skölden. Nu har poängen uteblivit, men oj vad han kämpar och ger sig in i hetluften.
In Wikegård we trust!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Han är ju modig, det ger jag er. Men problemet är ju att han är mindre än Eklund i närkampsspelet, så särskilt många dueller är ju känslan att han inte vinner. Men inställning finns!

Gillar psykfallet han visade igår också. Även om det kanske kostade en poäng!

Lite Christian Sjögren.
Användarvisningsbild
Chabo

Inlägg av Chabo »

Manijock skrev: 2025-11-14 17:17:27 Som vanligt rätt pajigt när vi supportrar ska lägga oss i lönesättning. Som hetsjakten på KG för ett par år sen. Man ska vanligen hålla käften om saker man inte begriper. Men 183 för Pettersen är hutlöst. Antar att Grewe(som är bättre än Emilio på typ allt) knappt tjänar hälften.

Vad är det för potential de sett? Vågar man tänka på vad en sån som Pulli tjänar?
Lönefrågan är ju högst relevant i bedömningen av en bra/dålig rekrytering. Flera här har väl en hyfsad värderingsförmåga av vad olika roller kostar i SHL.

En bra spelare kan vara en dålig värvning och en halvbra spelare kan vara en bra värvning, beroende på lönekostnaden.
Daven

Inlägg av Daven »

Costmar kliver in i förstakedjan i SSK, Berg i första backpar och Hugo startande målvakt.
Senast redigerad av Daven den 2025-11-14 18:52:24, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nypovich skrev: 2025-11-14 18:13:18
diftobbe89 skrev: 2025-11-14 17:58:21 Jag står bakom Pettersen. En Djurgårdare som verkligen personifiera det nya DIF under Wikegård, gillat honom från start och är lite av en personlig favorit redan. Om han ska tjäna några 180k låter jag vara osagt men vi har inte gått in i den viktigaste tiden på året ännu, känslan säger att han kommer trivas ännu bättre när det börjar dra ihop sig. Då andra kan bli lite mindre och osynligare.
Exakt! Han står ju upp för skölden. Nu har poängen uteblivit, men oj vad han kämpar och ger sig in i hetluften.
Sen är väl frågan vad man betalar för. Håller med om att han gör allt det ni nämner - men det kan man ju få av en annan spelare för hälften av kostnaden.

Sedan är det inte färdigspelat än, vi får se när vi summerar säsongen. Dessutom var vi sent ute på marknaden så är inte förvånad att vi fått överbetala det som fanns tillgängligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nypovich

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2025-11-14 18:44:19
Nypovich skrev: 2025-11-14 18:13:18

Sen är väl frågan vad man betalar för. Håller med om att han gör allt det ni nämner - men det kan man ju få av en annan spelare för hälften av kostnaden.

Sedan är det inte färdigspelat än, vi får se när vi summerar säsongen. Dessutom var vi sent ute på marknaden så är inte förvånad att vi fått överbetala det som fanns tillgängligt.
Samtidigt ingår han i det laget som är nykomlingar och ligger fyra. Så helt fel har det inte varit.
In Wikegård we trust!
Felix.32

Inlägg av Felix.32 »

Almtuna - Nybro

Med Andrén och Hävelid i varsin målbur! Spännande målvaktskamp?
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Costmar ser ju inte överdrivet glad ut o representera Södertälje i matchintervjun
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Felix.32 skrev: 2025-11-14 19:01:56 Almtuna - Nybro

Med Andrén och Hävelid i varsin målbur! Spännande målvaktskamp?
Haha ja jag såg det precis, Andrén vs Hävelid. Ska fan kika första perren
Daven

Inlägg av Daven »

Om vi nu är kvar i SHL nästa säsong, jinxar inget. Vilket lag ser ni helst tar klivet upp från HA? Jag vill ha upp Löven, byggdes upp ett fint hat lagen emellan säsongerna vi var där.
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Daven skrev: 2025-11-14 19:11:03 Om vi nu är kvar i SHL nästa säsong, jinxar inget. Vilket lag ser ni helst tar klivet upp från HA? Jag vill ha upp Löven, byggdes upp ett fint hat lagen emellan säsongerna vi var där.
Får nog instämma med Löven. De kan i alla fall fylla sin arena och har ett OK tryck på matcherna.
Löven eller Tälje för mig.
Lazinko
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lazinko »

Daven skrev: 2025-11-14 19:11:03 Om vi nu är kvar i SHL nästa säsong, jinxar inget. Vilket lag ser ni helst tar klivet upp från HA? Jag vill ha upp Löven, byggdes upp ett fint hat lagen emellan säsongerna vi var där.
Håller nog med angående Löven. Semifinalserien första säsongen i HA var magisk. Kvartsfinalen året efter inte lika het men ändå bra. Hellre Löven än Modoröv i SHL!
difmicke

Inlägg av difmicke »

Back to back mot FBK snart, har redan duktig förväntansångest, resultatet där kan färga resten av säsongen. Måste vinna en av dom matcherna.
difmicke

Inlägg av difmicke »

När det gäller HA så finns bara ett önskelag att gå upp och det är ju ...:) Men jinxen att vi åker ur och ... går upp gör att det inte går att skriva ut:)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2025-11-14 15:15:45
klintan85 skrev: 2025-11-14 14:21:48
dr111DIF skrev: 2025-11-14 07:18:17
Janzoo skrev: 2025-11-13 23:02:38 Vi är alltså orsaken till att HV har 19 istället för 13 poäng och således en poäng till lika många poäng som Leksand och (guldtippade) Brynäs... och att Luleå inte är en poäng från kval. Ändå chillar vi kvar på fjärdeplatsen. Finns ingen logik alls. Samtidigt är det ju skrattretande hur vissa börjar kaxa till sig och tänka på ett långt slutspel. Vi kommer sumpa fler matcher och de i botten kommer ha fler kvällar som denna. 34 omgångar kvar och 14 poäng ner, det är inte ett läge att bli kaxig i när laget när som helst kan få för sig att kasta bort både två och tre poäng mot lag nedanför.
Fisk är alltså orsaken till att Leksand tagit 20 poäng istället för 17 och inte ligger på kvalplats! Det blir vi mot fisk i kvalet helt klart!

Klart surt som fan att släppa in med 8 sek kvar men vi gör en bra match. Torskar för att vi fick marginalerna mot oss denna match vilket händer, inte för att vi är dåliga. Att vi ändå får en pinne med oss gör att vi trots torsken drygar ut på några lag där nere.

Inget är över eller klart förstås. Men det är så många lag många poäng bakom att vi har satt oss i ett läge där vi behöver total kräftgång i 9-10 för att ens kunna bli indragna i nedersta 4. Inte mycket pekar på att vi kommer göra det, snarast går det åt hållet att vi blir bättre i matcherna.

Knappast skrattretande att vi är närmare slutspel än kval i nuläget?
Skulle säga att det är stort sätt omöjligt att bli indragen i kvalet efter denna start.
Du tror inte på jinxen det märks.... Dåre!

Avstängningen på Pettersen är inget sportslig nedköp såvida ingen annan skadar sig. En oerhört vältajmad sving på Norrlandsslöddret. Rensfeldt får istid vilket jag tror gynnar laget.
Självklart inte. Jag är en normal person.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar