Hade ju varit betydligt lättare, ifall vi erbjudit 1 år istället. Hävelid hade skrivit på det med troligtvis. Kunde vi utvärderat i lugn o ro.m0ng00se skrev: ↑2025-11-11 09:35:48är nog ett rätt komplext pussel som behöver läggas. vart kan Hävelid få speltid på en bra nivå, vilka andra finns lediga, vilka vill komma och till vilket pris. kontraktssituation, vem vill spela dedikerad 2a spade med få matcher. pressen att komma till djuu i det här läget. osv osvJanzoo skrev: ↑2025-11-11 09:25:55Men tror du (och andra) att det på allvar bara är att gå och plocka dugliga spelare hur som helst, mitt under säsongen? Även om Wikegård skulle gå ut och säga att vi letar efter en ny målvakt så sitter det ju inte tio SHL-dugliga målvakter utan kontrakt och väntar på att någon ska ringa
Silly Season 2025/26
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Jag tror nog man ser något i Hävelid och det är därför man inte skeppar honom som ni alla vill. Nu har starten inte varit speciellt bra men det är fortfarande en ung målvakt som har mycket utveckling kvar. Vi vill inte göra en Linus Söderström igen.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
DIFinmyheart
Silly Season 2025/26
Tyvärr sämsta målvakten jag sett någonsin så största misstaget skriva nytt me honom . Gör om gör rätt wiken
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Men det är ju det man skulle kunna lösa, åtminstone i teorin, med en utlåning. Dvs DIF behåller honom under kontrakt. Jag tror inte heller att Hävelid inte kan vara ett namn för framtiden, men här och nu gör man honom en otjänst (och föreningen / supportrarna dvs vi som gör den här föreningen).
Hävelid måste få chansen någon annanstans att växa in i det här.
Silly Season 2025/26
Linus Söderström hade ju talang, det såg man tidigt. Sen var det väl andra saker som gjorde att han lämnade, bland annat bristen på speltid.
Under junior VM var Hävelid ganska bra, men de senaste åren har han inte utvecklats speciellt mycket. Frågan är om han öht har talangen att bli en riktigt bra målvakt? Det tror inte jag, jag tycker han brister i beslutsfattande och dessutom är han en liten målvakt relativt sett och han känns väldigt ihålig.
Nu skrev vi av någon märklig anledning två års kontrakt med honom förra året, och därmed måste vi behålla honom eller sälja/låna ut honom. Jag tror inget lag ens i HA är intresserade av att köpa honom, möjligen gå på lån. Jag tror faktiskt det bästa för honom vore att lånas ut till Hockeyettan eller typ Norge, och där få bygga upp ett självförtroende som förhoppningsvis kan göra honom till en bättre målvakt.
Under junior VM var Hävelid ganska bra, men de senaste åren har han inte utvecklats speciellt mycket. Frågan är om han öht har talangen att bli en riktigt bra målvakt? Det tror inte jag, jag tycker han brister i beslutsfattande och dessutom är han en liten målvakt relativt sett och han känns väldigt ihålig.
Nu skrev vi av någon märklig anledning två års kontrakt med honom förra året, och därmed måste vi behålla honom eller sälja/låna ut honom. Jag tror inget lag ens i HA är intresserade av att köpa honom, möjligen gå på lån. Jag tror faktiskt det bästa för honom vore att lånas ut till Hockeyettan eller typ Norge, och där få bygga upp ett självförtroende som förhoppningsvis kan göra honom till en bättre målvakt.
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Dåligt självförtroende kan alla ha. Men om det nu är SHL klass på Hävelid. Samt HA klubbar ges möjlighet att låna en SHL slips, till billig peng. Vad tvekar dom på? Man gör väll plats isåfall!
Är ju fortfarande serielunk. Vi fick möjligheten på SHL slips ivåras. Tog den tillslut i finalen......
Är ju fortfarande serielunk. Vi fick möjligheten på SHL slips ivåras. Tog den tillslut i finalen......
Silly Season 2025/26
Jag fattar hur du menar och fattade det nog första gången också men det är åt det här floskelhållet experter i tv brukar dra och det är lite slappt och det jag reagerade på. Jag kan också slänga ur mig sånt emellanåt.Stockholmimitthjärta skrev: ↑2025-11-11 08:47:48 Hehe gå ut på golfbanan och kämpa i bollen eller gå på kraft i en avgörande straffläggning i fotboll. Soutgates har väl inte landat än... Klart man kan inte kan ställa en schackspelare det fattar väl alla men det mentala är det som skiljer den absoluta toppen från dem övriga. Alla kan inte vara utan nerver som typ Foppa i Lillehammer![]()
Silly Season 2025/26
Hävelid till Nybro.
Luktar Marmelind till oss då
Luktar Marmelind till oss då
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Då bör vi väl kunna räkna in en klocka när som?
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Magkänslan säger McIntyre eller Westerholm.
Silly Season 2025/26
Marmenlind kvar i Malmö idag tränade med laget enligt madhawk
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Kan mycket möjligt vara så, men får nästan en känsla att det är någon annan målvakt på gång in.Osten östlund skrev: ↑2025-11-11 12:21:38Det gjorde väll Berg och Hävelid med idag?
Men man tar väll med Tyresö slipsen norrut? Så till nästa vecka?