Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Irriterande att man inte tar in en bättre andre keeper istället för Hävelid. Alla ser ju att han inte håller, så varför lånas han inte ut. Sen snacket att 1-6 matchen var ett fall framåt är ju rena skitsnacket. Har kollar matchen flera gånger efteråt och några av målen skulle Hellberg ha tagit. Även när backarna är dåliga så brukar Hellberg hålla oss kvar i matcherna med att spela stabilt och tryggt och göra tokräddningar (vilket Hävelid aldrig gör), så vi kan vända och t.om vinna matcherna. Hävelid blir ju bara sämre och sämre ju längre matcherna går.
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

GULD skrev: 2025-11-10 20:22:23 Förläng 2 år Snively borde ske fortas möjligt
Ja, förläng två år med Snively och även med LaLeggia!
Stockholmimitthjärta

Silly Season 2025/26

Inlägg av Stockholmimitthjärta »

Rutger skrev: 2025-11-10 20:40:16 Irriterande att man inte tar in en bättre andre keeper istället för Hävelid. Alla ser ju att han inte håller, så varför lånas han inte ut. Sen snacket att 1-6 matchen var ett fall framåt är ju rena skitsnacket. Har kollar matchen flera gånger efteråt och några av målen skulle Hellberg ha tagit. Även när backarna är dåliga så brukar Hellberg hålla oss kvar i matcherna med att spela stabilt och tryggt och göra tokräddningar (vilket Hävelid aldrig gör), så vi kan vända och t.om vinna matcherna. Hävelid blir ju bara sämre och sämre ju längre matcherna går.
Det är oschysst mot HH. Hur stärker han sina aktier? Spelar ingen roll hur mycket han kämpar på träningarna. Idrott är 100% psyke och knäcks det helt är det omöjligt att komma tillbaka finns alltför många exempel på det. Vem vill ens låna stackarn som det är nu? Det ger ett oseriöst intryck av hur saker hanteras av föreningen/företag Dif och till syvende och sist Wikegård som sportchef.

Känns som att förlängningen med Sissons, vilken för övrigt är grym, bara är något som kommer nu för att skifta fokus från målvakts frågan. En fråga som borde adresserats redan...
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Min gissning är att iom att vi inte direkt utmanar om guldet och har gått bättre än ledningen förväntat sig, så kommer man lira denna säsong ut med Hellberg + Hävelid. Jag tror man är ok med att räkna in dessa torskar och målet är ju ändå att hänga kvar.. slutspel är bara en bonus som inte många trodde på innan säsongen.

Sen när man rett ut första "stanna kvar och etablera sig i SHL"-säsongen, så kommer vi till sommaren att släppa Hugo och fixa en "riktig" andra spade.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

captcash skrev: 2025-11-10 21:56:53 Min gissning är att iom att vi inte direkt utmanar om guldet och har gått bättre än ledningen förväntat sig, så kommer man lira denna säsong ut med Hellberg + Hävelid. Jag tror man är ok med att räkna in dessa torskar och målet är ju ändå att hänga kvar.. slutspel är bara en bonus som inte många trodde på innan säsongen.

Sen när man rett ut första "stanna kvar och etablera sig i SHL"-säsongen, så kommer vi till sommaren att släppa Hugo och fixa en "riktig" andra spade.
att gå till slutspel skulle ge väldigt mycket extra pengar till nästa säsongen, det är bara försöka med det nu tror och hoppas man plockar en ny 2a slips.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

captcash skrev: 2025-11-10 21:56:53 Min gissning är att iom att vi inte direkt utmanar om guldet och har gått bättre än ledningen förväntat sig, så kommer man lira denna säsong ut med Hellberg + Hävelid. Jag tror man är ok med att räkna in dessa torskar och målet är ju ändå att hänga kvar.. slutspel är bara en bonus som inte många trodde på innan säsongen.

Vi ligger 4a varför skulle inte GULD finnas i siktet ?

Det ska alltid vara målet
om det då är under vapen hot eller krigar insats ska alltid gå för GULD

Tycker Sammy hade en bra poäng ( OM Dif värvar en tydlig offensiv Center till första så har dom lag för absoluta toppen )

100% en Oscar Lindberg typ av Center och en Hel Hellberg som anpassar sej ennu mer till SHL
det behövs inte mer för att vi är med och utmanar på riktigt

Flytta op er luffarjävlar vi är DIF mentalitet eller lägg ner och börja baka
The DIF ONE
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Verkar ju galet naivt att låta Hävelid vara kvar. Ifall vi har två riktigt bra målisar, då kan vi slåss om guldet. Men om Hellberg om två veckor blir långtidsskadad och borta hela säsongen, då får vi slåss om nedflyttningsplatsen.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2025-11-10 22:06:40

att gå till slutspel skulle ge väldigt mycket extra pengar till nästa säsongen, det är bara försöka med det nu tror och hoppas man plockar en ny 2a slips.
Övertygad om att man gör det. Är en hype kring hockeyn nu. Wiken pratar ju om att SM guld är målet. Kylington nämnde väll det med, att man siktar på slutspel.

Smart med Berg, sitter väll på ett bra kontrakt. Gör han det bra nu, så lär väll Modo göra ett försök på att värva honom. Frigör pengar för C/Slips
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SkallePer »

""1-6 matchen är ändå ett fall FRAMÅT.""
ÅÅÅÅ KEJ...... Noterat.
Otroligt sogligt det här börjar bli nu.
Om inte Wikegård agerar utan kallt räknar med en frisk Hellberg och är helt fine med ( om än hedersamma ) förluster med HH så är det något kraftigt fel. Den här berörings skräcken kring HH, Vad beror den på ? Det behöver snabbt redas ut och avlägsnas från vår förening, därför den är jäkligt osund. Någonting eller någon lever inte i verkligheten här. Sällan ett bra tecken.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av klintan85 »

Förutom Hävelid och vissa andra i detta lag så älskar jag verkligen deras inställning denna säsong. Man går inte in med de vanliga nykomlings mentaliteten som Modo och Hv har haft de senaste säsongerna utan man vill mer.

Och i de flesta matcher ser det bra ut om man bortser från tre matcher. De är dessa matcher som har förstört statistiken bakåt. Annars har både backar och forwards gjort det väldigt bra. Sissons har varit de stora utropstecken hittills denna säsong. Mycket bättre än vad jag trodde. Och sen har Wikegård nästan prickat rätt på alla nyförvärv. Underbar första tredjedel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar