DIF_Soldier skrev: ↑2025-11-07 23:15:19
Sicket svammel i DIF-podden.
Farid och B1 och B2 (”jag håller med ALLT du säger ”) målar upp nån slags domedag för att Frondell och Eklund försvinner över JVM.
”Ledande spelare ”? Herregud, älskar Viktor men han har varit för vek för att ens göra ett mål, och Anton försvinner i mängder av matcher precis som en junior ska.
Här har vi nåt ”snille” som pluggat Marknadsföring 15 hp för att ”skapa klick och engagemang genom att Lyfta Oro”
Tomtar. Alla som har ögon att se med fattar att bärande spelare är Krüger, Hudon, Snively och Hellberg.
Sen det JÄVLA NEGGANDET. Vi ligger topp6 för fan, säg NÅT bra. Ni är precis vad som är fel med svensk media idag; lyft ALLT negativt för att det säljer.
Så jävla FÖRUTSÄGBART.
Vi VET att det var riskabelt med Josefson. Vem fan säger ”kan man ens ta sporten ishockey på allvar?” när det är en så ren och skär solskenshistoria som Josef faller väl ut? Att man ens LYCKAS säga något negativt om saken förtjänar fan bajsmedalj.
Förbannade GNÄLLKUKAR. Varje vinkel behöver inte vara ”vAD äR oRON?”
Era buzz words har varit ”oro” ”pass på skridskon” och ”kokta i skit(?!!)” när DIF Hockey som nykomling ligger FYRA.
Vad fan håller ni på med?
Jag tycker det är roligt att det finns en podd som pratar Djurgården och hockey. Om man se glaset som halvfullt eller halvtomt är också upp till var och en. Det jag stör mig på är när fotbollsdjurgårdares obefogade von obenperspektiv framställs som sanning i vår ishockeypodd. Nu senast genom tyckandet att Josefsons underbara comeback är ett skäl att inte ta ishockeyn på allvar! För det första är Josefson en elitidrottare på en mycket högre nivå än någon spelare i Djurgården fotboll. För det andra är SHL en av världens bästa hockeyligor samtidigt som Allsvenskan är en av världens sämsta fotbollsligor. Frågan som borde ställas är hur någon kan ta Allsvenskan på allvar!