Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Babek

Inlägg av Babek »

Hur jag agerar och visar utåt sätt? Självsäkerhet och tror mer på guld än kval.

Hur jag egentligen tänker mentalt? Att vår "nykomlingsframgång" bara är en tidsfråga och en tuff svacka måste komma snart. Tänkte iofs likande förra säsongen och under fotbollen 2019 också haha.

Tycker dock det är viktigt för vår identitet o kultur att vi utåt sätt alltid uppför oss med bröstet ut o lite sådär äckligt självsäkra även fast man kanske inte är det.
Jag menar, har vi ett premiärtifo med texten "Grattis Sverige" blir det lite skev självbild med det Tifot ifall vi utåt sätt oroar oss för kval när vi ligger 4a och kan ligga 3a med 20 poäng ner till kvalstrecket efter lika många matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Babek skrev: 2025-11-06 00:20:02 Hur jag agerar och visar utåt sätt? Självsäkerhet och tror mer på guld än kval.

Hur jag egentligen tänker mentalt? Att vår "nykomlingsframgång" bara är en tidsfråga och en tuff svacka måste komma snart. Tänkte iofs likande förra säsongen och under fotbollen 2019 också haha.

Tycker dock det är viktigt för vår identitet o kultur att vi utåt sätt alltid uppför oss med bröstet ut o lite sådär äckligt självsäkra även fast man kanske inte är det.
Jag menar, har vi ett premiärtifo med texten "Grattis Sverige" blir det lite skev självbild med det Tifot ifall vi utåt sätt oroar oss för kval när vi ligger 4a och kan ligga 3a med 20 poäng ner till kvalstrecket efter lika många matcher.
Hade vi haft Thoresen hade jag haft swagger. Nu har vi i 2 matcher (Fisk och HV hemma) visat att det finns en mental sårbarhet som inte helt rimmar med den nyodlade Djurgårds-gritten.

Men det är pessimisten i mig. Jag tycker rent objektivt att Wiken och Kimby satt en fond och kravställning på något som man inte sett på sådär 20-25år.
Man känner igen Djurgården hockey.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
4-3-3
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av 4-3-3 »

jag hörde på Aftonbladets 1 timmes program av Staffan Kronvrak att DIF har gjort flest mål av alla lag i spel 5 mot 5.Wow
Kan vi inte ta bort utvisningar?
4-3-3
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Angående skev självbild

Sådant har historiskt sett dragit ner oss i dyn totalt, två gånger tom under de senaste 13 åren (2012 och 2022).
Vid dessa tillfällen var bilden att -Vi är betydligt bättre än tabellen visar, vilket också kommer visa sig i ett ev kvalspel (lite som BIF idag).

Så med det i hyfsat färskt minne ser jag ingen motsättning i att vissa har lätt att glömma/skita i historiken (mycket skönare ju att bara titta framåt).
Medans andra är försiktiga i överkant och vill att det ska ha gått mer än 1/3 av säsongen innan man slår fast att -Äh, nu blir det slutspel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sicket svammel i DIF-podden.

Farid och B1 och B2 (”jag håller med ALLT du säger ”) målar upp nån slags domedag för att Frondell och Eklund försvinner över JVM.

”Ledande spelare ”? Herregud, älskar Viktor men han har varit för vek för att ens göra ett mål, och Anton försvinner i mängder av matcher precis som en junior ska.

Här har vi nåt ”snille” som pluggat Marknadsföring 15 hp för att ”skapa klick och engagemang genom att Lyfta Oro”

Tomtar. Alla som har ögon att se med fattar att bärande spelare är Krüger, Hudon, Snively och Hellberg.

Sen det JÄVLA NEGGANDET. Vi ligger topp6 för fan, säg NÅT bra. Ni är precis vad som är fel med svensk media idag; lyft ALLT negativt för att det säljer.

Så jävla FÖRUTSÄGBART.

Vi VET att det var riskabelt med Josefson. Vem fan säger ”kan man ens ta sporten ishockey på allvar?” när det är en så ren och skär solskenshistoria som Josef faller väl ut? Att man ens LYCKAS säga något negativt om saken förtjänar fan bajsmedalj.

Förbannade GNÄLLKUKAR. Varje vinkel behöver inte vara ”vAD äR oRON?”

Era buzz words har varit ”oro” ”pass på skridskon” och ”kokta i skit(?!!)” när DIF Hockey som nykomling ligger FYRA.

Vad fan håller ni på med?
Säg den glädje som varar
GULD
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

DIF_Soldier skrev: 2025-11-07 23:15:19 Sicket svammel i DIF-podden.

Farid och B1 och B2 (”jag håller med ALLT du säger ”) målar upp nån slags domedag för att Frondell och Eklund försvinner över JVM.

”Ledande spelare ”? Herregud, älskar Viktor men han har varit för vek för att ens göra ett mål, och Anton försvinner i mängder av matcher precis som en junior ska.

Här har vi nåt ”snille” som pluggat Marknadsföring 15 hp för att ”skapa klick och engagemang genom att Lyfta Oro”

Tomtar. Alla som har ögon att se med fattar att bärande spelare är Krüger, Hudon, Snively och Hellberg.

Sen det JÄVLA NEGGANDET. Vi ligger topp6 för fan, säg NÅT bra. Ni är precis vad som är fel med svensk media idag; lyft ALLT negativt för att det säljer.

Så jävla FÖRUTSÄGBART.

Vi VET att det var riskabelt med Josefson. Vem fan säger ”kan man ens ta sporten ishockey på allvar?” när det är en så ren och skär solskenshistoria.

Håller fan med om varenda ord !
The DIF ONE
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Så jävla FÖRUTSÄGBART.

Vi VET att det var riskabelt med Josefson. Vem fan säger ”kan man ens ta sporten ishockey på allvar?” när det är en så ren och skär solskenshistoria som Josef faller väl ut? Att man ens LYCKAS säga något negativt om saken förtjänar fan bajsmedalj.

Era buzz words har varit ”oro” ”pass på skridskon” och ”kokta i skit(?!!)” när DIF Hockey som nykomling ligger FYRA.

Med all respekt till ”Dynamiten” men en person som på allvar in i det längsta promotade idén att den odugliga dvärgen Kevin Karlsson var en blivande SHL back är ingen vars åsikter jag går i gång på nä det var bättre när Tegnér var med i podden men just det men han är anställd av DIF nu….
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Så jävla FÖRUTSÄGBART.

Word!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fast såååå neggiga vettetusan om jag kan hålla med om att de är. Det är bara att lyssna på Krüger. Det är viktigt att hålla fötterna på jorden. Att vi ligger fyra är ju overkligt bra och det tror jag att man förstår utan att smörja in varje ord i det.

Ord och inga visor från soldaten. Lägger ut texten, sådant kan man ändå uppskatta. B1 och B2 tar jag med mig :lol:
Flawless

Inlägg av Flawless »

Åhh sååå tråkigt med speluppehåll!! Ingen hockey, inga poddar, inga forumtroll 😩
GULD

Inlägg av GULD »

Håller med ovanstående. 11 jävla dagars uppehåll

Är helt jävla galet dåligt match upplägg
För Tre kronor lägg ner alla B turneringar och spela World cup När det påverkar som minst för samtliga ligor
The DIF ONE
Skriv svar