Jag tar den här säsongen som att etablera sig och att hålla sig kvar. Allt därutöver är en bonus. Så länge vi slipper kvalstrecket så är jag mer än nöjd.
Säsongen 2025/26: Återkomsten
In Wikegård we trust!
Bäckström var ingen Messias tillbaka i Brynäs. Josefson har varit mycket bättre än Bäckström hittills.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jo så känner jag i grunden också. Men man vill ju börja hoppas på att topplagen tappar poäng istället för bottenlagen som ligger 12-16 poäng efter oss haha.
Så, mörka November är här.
Nu har vi två hemmamatcher och FEM bortamatcher kvar och det känns mer än någonsin som en vattendelarmånad.
Det gäller att plocka på sig en så stor buffert som möjligt innan December och JVM knackar på dörren.
Skellefteå, Färjestad och Rögle borta känns ju som att allt över noll poäng är en välkommen bonus. Jag gissar att vi tar max två pinnar här.
Lule och Malmö borta, 3-5 poäng skulle vara godkänt
Färjestad och Linköping hemma, 3-5 poäng helt OK.
Då hamnar vi på 24 spelade matcher och runt 41 poäng.
Hade någon gett mig den utvecklingen efter nästan halva serien innan säsongen började skulle jag jublat och tackat för kaffet!
Det här blir slutspel boys!
Nu har vi två hemmamatcher och FEM bortamatcher kvar och det känns mer än någonsin som en vattendelarmånad.
Det gäller att plocka på sig en så stor buffert som möjligt innan December och JVM knackar på dörren.
Skellefteå, Färjestad och Rögle borta känns ju som att allt över noll poäng är en välkommen bonus. Jag gissar att vi tar max två pinnar här.
Lule och Malmö borta, 3-5 poäng skulle vara godkänt
Färjestad och Linköping hemma, 3-5 poäng helt OK.
Då hamnar vi på 24 spelade matcher och runt 41 poäng.
Hade någon gett mig den utvecklingen efter nästan halva serien innan säsongen började skulle jag jublat och tackat för kaffet!
Det här blir slutspel boys!
Börjar man komma in i en svacka så kan 12 poäng gå fort. Titta bara på Karlskrona 16/17. Visst man åkte inte ur men man tapade från första till 11e plats.Babek skrev: ↑2025-11-04 00:23:10Jo så känner jag i grunden också. Men man vill ju börja hoppas på att topplagen tappar poäng istället för bottenlagen som ligger 12-16 poäng efter oss haha.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Fördelen är att vi ska tappa 12p samtidigt som resterande 8-10 lag bakom ska gå som tåget. Men visst kan det svänga fort.klintan85 skrev: ↑2025-11-04 16:37:48Börjar man komma in i en svacka så kan 12 poäng gå fort. Titta bara på Karlskrona 16/17. Visst man åkte inte ur men man tapade från första till 11e plats.Babek skrev: ↑2025-11-04 00:23:10Jo så känner jag i grunden också. Men man vill ju börja hoppas på att topplagen tappar poäng istället för bottenlagen som ligger 12-16 poäng efter oss haha.
In Wikegård we trust!
Vi ligger alltså fyra och folk snackar om nedflyttning. Fan värre än när det snackades om det i fotbollen efter en dålig vår då vi ändå låg i mitten av tabellen.
Även förra säsongen när vi var seriens bästa lag var allt skit, folk skulle avgå och domedagsprofetiorna haglade tätt. Det är tydligen härligt att vältra sig i mörker.
Vad är det Lagerbäck brukar säga, man ska vara realistisk optimist? Själv tittar jag bara nedåt och kommer att göra så ett tag till, men jag är född pessimist...
Men en sak är fan säkert.. jävlar vad tråkigt det är med uppehåll. Ge mig mera hockey! Får ju abstinens.
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så är det, går fort upp och ned om man hamnar i streak/svacka. Väljer att fortsätta må bra med min inställning att allt annat än kval är godkänt, slutspel en bonus. Just nu njuter man.klintan85 skrev: ↑2025-11-04 16:37:48Börjar man komma in i en svacka så kan 12 poäng gå fort. Titta bara på Karlskrona 16/17. Visst man åkte inte ur men man tapade från första till 11e plats.Babek skrev: ↑2025-11-04 00:23:10Jo så känner jag i grunden också. Men man vill ju börja hoppas på att topplagen tappar poäng istället för bottenlagen som ligger 12-16 poäng efter oss haha.
Nästa år kommer jag höja kravnivån en hel del.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag kommer fortsätta snegla neråt i tabellen ända tills det inte längre finns en teoretisk risk att hamna på plats 13-14.
Ren självbevarelsedrift.
Ren självbevarelsedrift.
-
GULD
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Gör det du !
Jag tittar uppåt ser och planer vilket lag vi ska möta i typ
Kvart. / Semi ev Final lapp på luckan
Vi är DIF !
The DIF ONE
Helt klart en mycket bättre situation än man trodde och hoppades innan säsongen.Nypovich skrev: ↑2025-11-04 17:00:53Fördelen är att vi ska tappa 12p samtidigt som resterande 8-10 lag bakom ska gå som tåget. Men visst kan det svänga fort.klintan85 skrev: ↑2025-11-04 16:37:48Börjar man komma in i en svacka så kan 12 poäng gå fort. Titta bara på Karlskrona 16/17. Visst man åkte inte ur men man tapade från första till 11e plats.Babek skrev: ↑2025-11-04 00:23:10Jo så känner jag i grunden också. Men man vill ju börja hoppas på att topplagen tappar poäng istället för bottenlagen som ligger 12-16 poäng efter oss haha.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz