Det är ju TPS som har gällande tvåårskontrakt med Konttinen, så det blir ju er huvudvärk och inte Djurgårdens om han kan hitta en ny klubb eller inte...Pormestarinluoto skrev:Det ser nu ut så att Konttinen inte längre skall behövas i Finland, så hans agent försöker att fixa saker så att han stannar i Sverige resten av säsongen. Så det betyder i praktik att dagen han lämnar Djurgården (om han gör det) är fortfarande oklar. Om det finns en ny klubb snart, så händer det snabbare, möjligtvist också senare.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Re:
-
- Kontakt:
Re: Re:
Det är ju sant att det kommer inte att vara något huvudvärk för Djurgården. Jag menade bara att det exakta datumet när Konttinen lämnar Djurgården kan nu vara vilket som helst. Och med det att "om han lämnar", menade jag att han gör det inte ifall Djurgården vill hålla honom. Vilket är nog ganska osannolikt.Josefsson skrev:Det är ju TPS som har gällande tvåårskontrakt med Konttinen, så det blir ju er huvudvärk och inte Djurgårdens om han kan hitta en ny klubb eller inte...
Ifall du refererar till mig med "er huvudvärk", så jag är inte någon TPS-anhängare, så det är helt deras huvudvärk.
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Suck, så hur blir vi av med honom? Någon som har nummeret till Malmös eller Frölundas sportchef? Dom brukar vara rätt duktiga på att värva floppar.
- grandstoff
Han är bara här på lån till mitten av oktober. Därefter kommer han bara att stanna om alla parter uttrycker en önskan om det.Lucas skrev:Suck, så hur blir vi av med honom? Någon som har nummeret till Malmös eller Frölundas sportchef? Dom brukar vara rätt duktiga på att värva floppar.
Ett bevis på hur kass Konttinen faktiskt är: Han är petad av URBOM ikväll! Urbom är andre backreserv!
Ang. Holmqvist: Känner en viss skepcis till att ta hit honom, i varje fall före vi ser hur Schneider fungerar. Jag ser hellre att man sparar alla pengar som går till att satsa på 2009/2010 och försöka knyta till oss Mackan, Nisse och Thore. Då snackas det om guld i stan igen!
Ang. Holmqvist: Känner en viss skepcis till att ta hit honom, i varje fall före vi ser hur Schneider fungerar. Jag ser hellre att man sparar alla pengar som går till att satsa på 2009/2010 och försöka knyta till oss Mackan, Nisse och Thore. Då snackas det om guld i stan igen!
Lite off topic, men känn på denna forwardsuppsättningen nästa år:
Mackan - Ante - Ekman
Fimpen - Holmqvist - Rudslätt
Thore - Otto - Danielsson
Eriksson - Josefsson - Jimmie
CG - Wallén
Ut med följande:
Tim, Linkan, Dick, Figren och Anger.
(Tänk på Linkans lön & ålder)
Alla dessa fyra linor skulle lätt kunna funka som förstalina en bra dag!
Mackan - Ante - Ekman
Fimpen - Holmqvist - Rudslätt
Thore - Otto - Danielsson
Eriksson - Josefsson - Jimmie
CG - Wallén
Ut med följande:
Tim, Linkan, Dick, Figren och Anger.
(Tänk på Linkans lön & ålder)
Alla dessa fyra linor skulle lätt kunna funka som förstalina en bra dag!
-
Härligt med Figren spelklar! Undra vilken match han debuterar i ?
Första bästa plan hem från New York var det väl. Borde spela på lördag eftermiddag då, även om han kanske är lite trött.Sidney Crosby skrev:Härligt med Figren spelklar! Undra vilken match han debuterar i ?
Äntligen, förhoppnigsvis redan på lördag mot hv71!Sidney Crosby skrev:Härligt med Figren spelklar! Undra vilken match han debuterar i ?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skönt att han är tillbaka!
PS. Jag gjorde det 3000e inlägget!
PS. Jag gjorde det 3000e inlägget!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Tänkte mer på att han inte var riktigt van vid tempot och kanske behövde några träningar till innan match.
Vilken dag är det Schneider anländer?
Och har de photoshoppat dit hans huvud på en DIF tröja vid truppenbilderna?
Och har de photoshoppat dit hans huvud på en DIF tröja vid truppenbilderna?

Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Något nytt om Andreas Holmqvist ?
Var det inte matchen mot Södertälje hemma den 28/10?ludde- skrev:Vilken dag är det Schneider anländer?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Har för mig att de var den 13:e denna månad borta mot ssk han ska debutera.
Mankan