Silly Season 2025/26
- 
				Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
Det här är smärtsamt. Man kan inte göra så här mot någon.

- Mattias_87
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
Avskaffa tre mot tre.
						Silly Season 2025/26
Finns ju en annan målvakt i Almtuna vi kan ta. V Andren, 184 cm.Mattias_87 skrev: ↑2025-10-30 21:52:18Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
Aldrig hört talas om honom men han kan säkert göra en bra insats.
Silly Season 2025/26
Herman liv är ju bara utlånad av örebro till almtuna så den går inte.Mattias_87 skrev: ↑2025-10-30 21:52:18Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
- 
				GULD
Silly Season 2025/26
Det finns 1 i bik karlskoga men han har kontrakt några veckor tillTellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... of-lindbom
The DIF ONE
						Silly Season 2025/26
Han är inte bättre en vad hävelid är tyvärr, sett en del bik matcher i år.GULD skrev: ↑2025-10-30 22:21:25Det finns 1 i bik karlskoga men han har kontrakt några veckor tillTellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... of-lindbom
- 
				Alberget1891
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Köp Gidlöf. Brajen behöver lite stålar i dalarna.

- 
				GULD
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Hugo är en toppenkille. Jag tycker fan att det är arbetsmiljönmässigt tjänstefel av Djurgården att hålla på så här. 
Wikegård får ta sitt förbannade personalansvar nu. Han offrar Hugos framtid för att han är ormtjusad av sin duperande polare.

Wikegård får ta sitt förbannade personalansvar nu. Han offrar Hugos framtid för att han är ormtjusad av sin duperande polare.
Säg den glädje som varar
						- 
				Tellqvist32
Silly Season 2025/26
Talar bara om kortsiktigt på lördag om Magnus inte kan stå. Vi kan inte utsätta någon, inte oss eller Hugo för detta i ett utsålt Globen.Mattias_87 skrev: ↑2025-10-30 21:52:18Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
Silly Season 2025/26
Wikegård spelade alla kort på att hävelid skulle hålla nu är vi fast där tyvärr, utsålt avicii och ställa hugo eller brännman vore inte snällt, men vi har ju inget val.Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 22:49:14Talar bara om kortsiktigt på lördag om Magnus inte kan stå. Vi kan inte utsätta någon, inte oss eller Hugo för detta i ett utsålt Globen.Mattias_87 skrev: ↑2025-10-30 21:52:18Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
- 
				GULD
Silly Season 2025/26
Hellberg får sätta en propp i arslet punkt slut !Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 22:49:14Talar bara om kortsiktigt på lördag om Magnus inte kan stå. Vi kan inte utsätta någon, inte oss eller Hugo för detta i ett utsålt Globen.Mattias_87 skrev: ↑2025-10-30 21:52:18Vi får ha större ambitioner än så. Frågan är om det finns något lag i HA som har stora ekonomiska problem som vill/måste släppa sin förstaslips? Almtuna är väl alltid fattiga. Herman Liv mot Hävelid? Eller vad fan vet jag egentligen....Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-30 21:38:29 Vilket Stockholmslag ligger bäst till i HockeyEttan? Så länge deras målvakt inte är under 183 så tar jag honom osedd före Hugo på lördag.
The DIF ONE
						Silly Season 2025/26
Bara plocka hem Teodor Munther eller Hugo Storåkers från hockeyettan! Kan inte fortsätta med Hugo i målet tyvärr.

Silly Season 2025/26
När är smärtgränsen nådd med Hävelid? Vågar inte ens tänka tanken att Hävelid står i ett fullsatt Globen på lördag. Är så otaktiskt det bara går att vi inte agerat för länge sedan o släppt Hävelid till allsvenskan el div 1 så han får bygga upp sig igen.
Låna in en ny målis mu på korttidskontrakt o släpp Hävelid. Är nog NU!!!!

Låna in en ny målis mu på korttidskontrakt o släpp Hävelid. Är nog NU!!!!
- 
				Fragglepot
Silly Season 2025/26
I ärlighetens namn så tror jag inte att svaret ligger i HA. 
De enda på förhand som skulle kännas som ”säkra kort” är Werner och Frasse. Men jag tror varken Modo eller Björklöven är redo att släppa sin försteslips till oss…
Det hade nog nästan varit lättare om det var en förstekeeper vi var ute efter.
Då hade jag nog slängt ett öga på tjeckiska ligan. Furch, Will och Kvaca spelar alla där, som är erkänt duktiga målvakter på SHL-nivå, vi har även Oscar Dansk som är en Stockholms-kille.
Men ingen av dessa skulle bli billiga och högst tveksam om någon är villig att agera tvåa.

De enda på förhand som skulle kännas som ”säkra kort” är Werner och Frasse. Men jag tror varken Modo eller Björklöven är redo att släppa sin försteslips till oss…
Det hade nog nästan varit lättare om det var en förstekeeper vi var ute efter.
Då hade jag nog slängt ett öga på tjeckiska ligan. Furch, Will och Kvaca spelar alla där, som är erkänt duktiga målvakter på SHL-nivå, vi har även Oscar Dansk som är en Stockholms-kille.
Men ingen av dessa skulle bli billiga och högst tveksam om någon är villig att agera tvåa.