SHL 25/26 Djurgårdens IF - HV71 30/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev: 2025-10-30 21:53:54 Dags att sätta press. Hoppas på läktar-protester på lördag om Hellberg inte lirar. Banderoller, burop vad tusan som helst.

Wikegård måste pressas. Han ska inte ha möjlighet att hålla Micce om ryggen. DIF är större än individer och deras personliga relationer. Ren nepotism!
Fint, kopiera smutslaget från Solna bara, gör det

Classy
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Pettsson
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pettsson »

Praetori skrev: 2025-10-30 21:47:54
Morwiin skrev: 2025-10-30 21:21:49
Edin skrev: 2025-10-30 21:18:59 Jag tycker det är alldeles för fegt att lägga detta på Hävelid. HV ställer också upp med sin andremålis ikväll, en kille med 83% i räddningstatistik inför matchen. Trots detta så kommer de inte till Hovet och ser ut som ett livrätt pojklag.

Vi blir totalt överkörda på hemmaplan av jumbon från första nedsläpp, det här är en kollektiv kollaps, en fullständigt bedrövlig insats. Vi är aldrig nära.

Förutom att det är väldigt förödmjukande så kan det också få långsiktiga konsekvenser då Hävelid nu definitivt får ses som förbrukad. Det här var hans sista chans till upprättelse och då kommer vi ut och spelar såhär...
Problemet är att ingen litar på Hävelid det gör hv med sin andra keeper. Vi har en ost med mer hål i en ett rivjärn. Klart som fan inte spelarna kan spela om dem vet att 85% av puckarna på mål går in.
Forumsanning. Det är ingen i laget som en nämnt. Tvärtom var han hyllad internt förra säsongen och var instrumental i att ta upp oss till SHL. Omtyckt och bra på träningarna och lovande på försäsongsmatcherna denna.

Men till skillnad från Hellberg är han en pojkspoling som spelar precis lika "dåligt" som laget framför honom.

En rutinerad slips har varit med om dussintals matcher där laget spelar som dasslock och kan skaka av sig det. Hävelid har inte det registret att ta från. Det är som i JVM. Turneringens bästa målvakt, hands down. Men när laget framför föll igenom fanns inte rutinen att kunna gå in i sig själv. Och samma sak idag. Vi är totalt under isen första perioden. Nu tror jag inte ens Hellberg kunnat göra något åt målen i första men det är egentligen ovidkommande. Där finns en rutin där att kunna kliva fram och koppla loss den egna prestationen från lagets. Med undantag för matchen mot Frölunda, där även Hellberg drabbades så är det stor skillnad i förutsättningar.

Jag vet inte om det är vad folk på forumet "ser" eller om det är undermedvetet men våra målvakter bedöms efter två helt olika mallar. Trots likvärdiga insläppta och vassa räddningar. Och jag tror det är precis det som är skillnaden i varför folk ser utespelarnas misstag när Hellberg släpper en puck och istället skyller på Hävelid när ett liknande misstag leder till mål i baken.

Tycker dock det är riktigt trist hur folk väljer att uttrycka sin besvikelse. Det riskerar att alienera spelarna från fansen. De sistnämnda kan jag lova inte har ett ont ord att säga om Hugo. Och de kommer ta hans sida mot "tyckare" alla dagar I veckan.
Tror du själv att våra spelare skulle gå ut i media och öppet såga vår målvakt? Det är faktist osannolikt hur du gång på gång ska koka ihop långa psuedoutläggningar för att flytta fokuset från det faktum som är enkelt att konstatera, nämligen att hävelid helt enkelt är för dålig. Han var tillsammans med Andren vår svaga länk i HA och uppenbarligen så är SHL alldeles för hög nivå.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av GULD »

GULD skrev: 2025-10-30 21:53:10
Praetori skrev: 2025-10-30 21:47:54
Morwiin skrev: 2025-10-30 21:21:49
Edin skrev: 2025-10-30 21:18:59 Jag tycker det är alldeles för fegt att lägga detta på Hävelid. HV ställer också upp med sin andremålis ikväll, en kille med 83% i räddningstatistik inför matchen. Trots detta så kommer de inte till Hovet och ser ut som ett livrätt pojklag.

Vi blir totalt överkörda på hemmaplan av jumbon från första nedsläpp, det här är en kollektiv kollaps, en fullständigt bedrövlig insats. Vi är aldrig nära.

Förutom att det är väldigt förödmjukande så kan det också få långsiktiga konsekvenser då Hävelid nu definitivt får ses som förbrukad. Det här var hans sista chans till upprättelse och då kommer vi ut och spelar såhär...
Problemet är att ingen litar på Hävelid det gör hv med sin andra keeper. Vi har en ost med mer hål i en ett rivjärn. Klart som fan inte spelarna kan spela om dem vet att 85% av puckarna på mål går in.
Forumsanning. Det är ingen i laget som en nämnt. Tvärtom var han hyllad internt förra säsongen och var instrumental i att ta upp oss till SHL. Omtyckt och bra på träningarna och lovande på försäsongsmatcherna denna.

Men till skillnad från Hellberg är han en pojkspoling som spelar precis lika "dåligt" som laget framför honom.

En rutinerad slips har varit med om dussintals matcher där laget spelar som dasslock och kan skaka av sig det. Hävelid har inte det registret att ta från. Det är som i JVM. Turneringens bästa målvakt, hands down. Men när laget framför föll igenom fanns inte rutinen att kunna gå in i sig själv. Och samma sak idag. Vi är totalt under isen första perioden. Nu tror jag inte ens Hellberg kunnat göra något åt målen i första men det är egentligen ovidkommande. Där finns en rutin där att kunna kliva fram och koppla loss den egna prestationen från lagets. Med undantag för matchen mot Frölunda, där även Hellberg drabbades så är det stor skillnad i förutsättningar.

Jag vet inte om det är vad folk på forumet "ser" eller om det är undermedvetet men våra målvakter bedöms efter två helt olika mallar. Trots likvärdiga insläppta och vassa räddningar. Och jag tror det är precis det som är skillnaden i varför folk ser utespelarnas misstag när Hellberg släpper en puck och istället skyller på Hävelid när ett liknande misstag leder till mål i baken.

Tycker dock det är riktigt trist hur folk väljer att uttrycka sin besvikelse. Det riskerar att alienera spelarna från fansen. De sistnämnda kan jag lova inte har ett ont ord att säga om Hugo. Och de kommer ta hans sida mot "tyckare" alla dagar I veckan.
Forumet det är Journalister tv experter osv osv
Typ
Lundqvist i studion konstaterar det vi alla gör, (förutom Wiken och "Micce"), situationen Hävelid är ohållbar
The DIF ONE
GULD

Inlägg av GULD »

emilin skrev: 2025-10-30 21:54:28
Osten östlund skrev: 2025-10-30 21:36:33
emilin skrev: 2025-10-30 21:35:22
Osten östlund skrev: 2025-10-30 21:23:54 Om man inte är efterbliven?

Så förstår ju samtliga att det inte fungerar med en HA och div målvakt i SHL. Micce får gärna lämna så fort som möjligt!

MEN!

Visar ju även att spelarna har NOLL respekt för Hugo.

Dom skulle knappast våga "ge upp". För Hellberg.
Frölunda
Ok, vi är värdelösa!
Absolut inte vi ligger hyfsat till som nykomling, och vi måste tyvärr chansa på vissa ekonomiska beslut, men denna dag fick vi inte ut av laget det i har betalat för, finns dem med hyfsat betalt som man kunnat önska sig mer av.
Lundqvist i studion konstaterar det vi alla gör, (förutom Wiken och "Micce"), situationen Hävelid är ohållbar

Sammy. mf av experterna placerar Hugo som en div 1 målvakt !
The DIF ONE
Praetori

Inlägg av Praetori »

Exile skrev: 2025-10-30 21:52:09 Då tolkar jag dig som att laget och Wikegård har ett fortsatt förtroende till Hävelid?

Min tolkning är att Hävelid totalt har tappat allt förtroende från sina utespelare. Visserligen är jag ingen fluga på väggen under träningarna eller omkläddningsrummet. Men det är den bilden jag får när jag ser på spelarna under matchen.
Att han inte haft Wikens fulla förtroende var väl tämligen tydligt när han tog in Gidlöf sista 2. Och att man valde att ta in en solklar 1a i Hellberg.

Sen är det inte konstigt. En målvakt som inte är torr bakom öronen är ingen som förväntas bära ett lag. Det händer liksom inte på högre elitnivå annat än genom att en etta går sönder och en fjunis råkar storspela. Och egentligen inte ens då.

Att spelarna kommer ut mot HV och ser ut som en påse skridskor på hemmaplan i största floppen sedan Frölundamatchen har lika lite med målvakt att göra som... ja i matchen mot Frölunda.

Det är bara bryta ihop och komma igen.
Sen tror jag absolut att vi behöver en avlastning till Hellberg som inte är en fjunis med stukat självförtroende. Men det är en annan fråga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Halva laget måste varit sjuka idag för så här lamt kan vi inte spela eller?
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Ok. Två saker.

1, så här värdelösa har jag nog inte sett oss på många år. Inte en pass eller mottagning som satt.

2, Jag lider verkligen med Hugo, han förtjänar inte det öde han nu måste dras med. Han håller helt enkelt inte på den här nivån, det i sin tur sprider sig (väldigt tydligt) genom hela laget som kör som skit pga att man inte vågar spela ut ordentligt när man vet att villken halvträff som helst kan gå in.

Lycka till i din resterande karriär Hugo, men det den kan inte få fortsätta i Djurgården.
It's the hope that kills you.
BigJ

Inlägg av BigJ »

difmicke skrev: 2025-10-30 21:54:18 usch, tur att det inte var en lördagsmatch kl 15:15, hade pajat hela helgen. Nu är det fredag snart och den här mardrömmen begränsas till 1 kväll, alltid nåt. Men tycker så synd om Hugo, hade unnat honom lite framgång och hyll.

Fint skrivet, håller helt med.

Inlägg av #10 »

Liljanders sjukskrivning gav effekt direkt
Manijock

Inlägg av Manijock »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-10-30 22:00:43
Manijock skrev: 2025-10-30 21:53:54 Dags att sätta press. Hoppas på läktar-protester på lördag om Hellberg inte lirar. Banderoller, burop vad tusan som helst.

Wikegård måste pressas. Han ska inte ha möjlighet att hålla Micce om ryggen. DIF är större än individer och deras personliga relationer. Ren nepotism!
Fint, kopiera smutslaget från Solna bara, gör det

Classy
Vad ska man göra? Alternativet är att vi rullar på och fortsätter vara värdelösa varje gång Hellberg saknas. Tar man det hellre så....

Jag har varit anti Andreasson-rekryteringen från dag 1 av just denna anledning. När det skiter sig så kommer toleransnivån vara på en helt annan nivå.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

sauron skrev: 2025-10-30 22:12:23 Ok. Två saker.

1, så här värdelösa har jag nog inte sett oss på många år. Inte en pass eller mottagning som satt.

2, Jag lider verkligen med Hugo, han förtjänar inte det öde han nu måste dras med. Han håller helt enkelt inte på den här nivån, det i sin tur sprider sig (väldigt tydligt) genom hela laget som kör som skit pga att man inte vågar spela ut ordentligt när man vet att villken halvträff som helst kan gå in.

Lycka till i din resterande karriär Hugo, men det den kan inte få fortsätta i Djurgården.
Håller med på båda punkterna, han kan inte må bra att veta att han inte räcker till 6 mål per match visar en ganska klar bild.
Alberget1891

Inlägg av Alberget1891 »

Dusan säger i hockeystudion att Wike och Andréasson inte går riktigt samma håll kring Hävelid.

Inlägg av #10 »

Alberget1891 skrev: 2025-10-30 22:17:17 Dusan säger i hockeystudion att Wike och Andréasson inte går riktigt samma håll kring Hävelid.
Det har man ju förstått länge
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev: 2025-10-30 21:58:47 Hävelid har efter fem matcher fortfarande inte vunnit ens en period. Har sen 1996 aldrig sett en sämre målvakt i DIF och GAA på 6 måste vara ett klubbrekord. Forumsanning eller inte så kan man inte fortsätta spela honom. Han måste redan vara knäckt för karriären. Har inte räddat en puck på hela säsongen.
Det här kontraktet kommer bli Hävelids sista på den här nivån. Kommer gå samma väg som Mathias Sundberg, Måns Krüger och allt vad dom heter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

#10 skrev: 2025-10-30 22:18:21
Alberget1891 skrev: 2025-10-30 22:17:17 Dusan säger i hockeystudion att Wike och Andréasson inte går riktigt samma håll kring Hävelid.
Det har man ju förstått länge
Bra då föreslår jag att Wiken kör över Andreasson i den här frågan
Skriv svar