SHL 25/26 Växjö - Djurgårdens IF 28/10
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bortamatch mot Växjö. Är vi lika chanslösa som senast?
Avskaffa tre mot tre.
-
Donkels-3.0
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Hellberg står så kan vi absolut vinna även om Växjö är favoriter
Vi har börjat säsongen oförskämt bra, kan inte se hur vi plockar Växjö borta dock, de är ett par resor större än oss. Gnetar vi till oss 1p blir jag sjukt impad … igen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker vi har kommit en bit längre än senaste mötet med Växjö.
Vi har gjort några fler mål(5) men släppt in betydligt mer (22) än Växjö. Tagit lika många poäng med en match mer spelad. Båda har fin form med 3 raka segrar . Jag tror det blir en jämn match, få ihop defensiven och tryck på vid läge så tar vi de.
Synd att vi saknar ett gäng spelare.
Vi har gjort några fler mål(5) men släppt in betydligt mer (22) än Växjö. Tagit lika många poäng med en match mer spelad. Båda har fin form med 3 raka segrar . Jag tror det blir en jämn match, få ihop defensiven och tryck på vid läge så tar vi de.
Synd att vi saknar ett gäng spelare.
Hellberg måste stå om vi ska ha en chans (duh). Inte bara för att han är en förjävligt bra målvakt som vinner matcher åt oss, men också för att om man ställer Hävelid har man redan signalerat att man gett upp, och det kommer spegla på utespelarna.
- Lee Harvey Oswald
Mmh, undrar om vi går för 3p här, eller om vi vaskar... för kommande mer "tunga poängmatcher".
Tror iofs det är mer av ett supporterresonemang, laget och ledning är alltid inställa på att försöka vinna varje ny match
Växjö är bra, ja.
Men som alltid med bra lag saknas ibland 100% fokus.
Och så bra är dom inte att dom slår oss bara rakt av "med en dag på jobbet"
Tror iofs det är mer av ett supporterresonemang, laget och ledning är alltid inställa på att försöka vinna varje ny match
Växjö är bra, ja.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Men nästan va? Växjö behöver då inte göra en topprestation. De är just nu minst en rejäl klass bättre än oss.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-10-27 18:19:57 Mmh, undrar om vi går för 3p här, eller om vi vaskar... för kommande mer "tunga poängmatcher".
Växjö är bra, ja.
Jag hoppas vi kan närma oss för varje månad.
Ställ Hugo imorgon, om det är tänkt att han ska vara kvar. Står Mange imorgon har nog Hugo spelat sin sista match hos oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Osten östlund
Blir ju 6 backar, så är ju trevligt ifall matchen inte är körd efter 10min in i första perren.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-10-27 18:47:46Men nästan va? Växjö behöver då inte göra en topprestation. De är just nu minst en rejäl klass bättre än oss.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-10-27 18:19:57 Mmh, undrar om vi går för 3p här, eller om vi vaskar... för kommande mer "tunga poängmatcher".
Växjö är bra, ja.
Jag hoppas vi kan närma oss för varje månad.
Ställ Hugo imorgon, om det är tänkt att han ska vara kvar. Står Mange imorgon har nog Hugo spelat sin sista match hos oss.
Gissar på Hellberg står, samt så ser hur han mår på torsdag. Då ev. Hävelid får stå?
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-10-27 19:36:02, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag har en väldigt stark känsla av att Hellberg står imorgon och på lördag och Hävelid på torsdag.
Avskaffa tre mot tre.
Ska man vaska någon match är det väl morgondagen. Att återigen bjussa HV på tre poäng känns jävligt onödigt.