- Skott i målram SF
[1] Charles Hudon DIF 7
[2] Lauri Pajuniemi MIF 3
[3] Riley Woods HV71 3
[3] Anton Heikkinen TIK 3
Säsongen 2025/26: Återkomsten
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så här tränar Djurgården idag enligt Eken:
Målvakter
Magnus Hellberg, Hugo Hävelid
Backar
Colby Sissons–Gustav Lindström
Jesper Pettersson–Philip Holm
August Berg–Valtteri Pulli
Hugo Blixt–Joey LaLeggia
Forwards
Jesse Ylönen–Marcus Krüger–Joe Snively
Victor Eklund–Jacob Josefson–Charles Hudon
Albin Grewe–Håvard Salsten–Mathias Emilio Pettersen/Viggo Björck
Anton Frondell–Ludvig Rensfeldt–David Blomgren/Daniel Brodin/Arvid Costmar
Saknas:
Oliver Kylington, Linus Klasen
Målvakter
Backar
Hugo Blixt–Joey LaLeggia
Forwards
Saknas:
så vi kommer ha 6 backar imorgon, Laleggia lär inte åka med och blixt avstängd.AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-27 11:43:35 Så här tränar Djurgården idag enligt Eken:
Målvakter
Backar
Hugo Blixt–Joey LaLeggia
Forwards
Saknas:
-
AlltidOavsett
Jag fattar inte varför Frondell blivit petad och nu nedflyttad till fjärde. Bäst +/- i laget och helt dominant vissa matcher. Han kommer även bara bli bättre för varje match som går.AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-27 11:43:35 Så här tränar Djurgården idag enligt Eken:
Målvakter
Backar
Hugo Blixt–Joey LaLeggia
Forwards
Saknas:
- Jim Morrison
Galenskap. Sajnar väl med Chicago om det fortsätter.AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-27 11:46:52 Jag fattar inte varför Frondell blivit petad och nu nedflyttad till fjärde. Bäst +/- i laget och helt dominant vissa matcher. Han kommer även bara bli bättre för varje match som går.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Fattar inte heller.AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-27 11:46:52Jag fattar inte varför Frondell blivit petad och nu nedflyttad till fjärde. Bäst +/- i laget och helt dominant vissa matcher. Han kommer även bara bli bättre för varje match som går.AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-27 11:43:35 Så här tränar Djurgården idag enligt Eken:
Målvakter
Backar
Hugo Blixt–Joey LaLeggia
Forwards
Saknas:
Spännande med Ylönen i första dock, ser fram emot hans återkomst!
Kimby sa något i stil med att Frondell behövde en paus. Att det blev för mycket med "succéveckan" osv.
Frågan är om man ska "slänga" bort matchen imorgon med Hävelid i kassen? Vettefan om Hellberg klarar tre matcher på en vecka med tanke på hur hårt angripna vi blir. Det viktigaste är att han står mot Hv och Brynäs nu framöver.
Så less på att vi fortfarande sitter i denna sits att man måste tänka såhär. Att man då och då måste åka på torsk med närmare tvåsiffrigt pga uselt omdöme. Värdelöst! Imponerande psyke på utespelarna måste man ändå säga hittils.
Så less på att vi fortfarande sitter i denna sits att man måste tänka såhär. Att man då och då måste åka på torsk med närmare tvåsiffrigt pga uselt omdöme. Värdelöst! Imponerande psyke på utespelarna måste man ändå säga hittils.
Är det nåt som hänt med Kylington redan, eller är det bara försiktig inmatchning? Han var väl inte med senaste matchen heller?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Mycket klokt agerande. Samma sak när man lät Björk ta en J20 vända.
Nu har vi ju lyxen att vara kloka i och med att skadeläget är bra för oss.
Önskar man kunde vila juniorerna några matcher till efter jvm, där tycker jag man ofta slänger in dem för tidigt till ett ofta rätt dåligt resultat.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Tellqvist32
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tycker Magnus ska stå Växjö och Hugo HV71.
Vi borde inte vaska Växjö borta och kan inte Hugo stå ens mot HV hemma - då ska han inte stå överhuvudtaget eller ens vara med i truppen.
Absolut sista chansen för honom.
Edit: Sedan såklart, det finns ju stor risk för 0p med detta upplägg och även om vi har byggt en fin buffert så är det ju inte roligt.
Vi borde inte vaska Växjö borta och kan inte Hugo stå ens mot HV hemma - då ska han inte stå överhuvudtaget eller ens vara med i truppen.
Edit: Sedan såklart, det finns ju stor risk för 0p med detta upplägg och även om vi har byggt en fin buffert så är det ju inte roligt.
-
joppa_dif93
Håller med här! Riktigt retro imoBuford skrev: ↑2025-05-29 06:43:12Exakt... Den snyggaste vi någonsin haft!Jim Morrison skrev: ↑2025-05-28 13:56:08 https://www.difarkivet.se/bild.asp?chec ... 78&id=4244
Absoluta favoriten.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Du säger det bra i sista meningen, stor risk för 0 p med det upplägget.Tellqvist32 skrev: ↑2025-10-27 16:09:29 Jag tycker Magnus ska stå Växjö och Hugo HV71.
Jag tänker tvärtom, vågar vi inte ens spela Hugo imorgon i en bortamatch mot Växjö, en toppkonkurrent på bortaplan som vi inte " behöver" vinna mot, då är det bara skeppa honom snarast.
Hemma Hv måste vi göra ALLT för att vinna. Ett lag som om de börjar få utdelning säkerligen kan vandra upp från bottenträsket.
Nog för att kontraktet börjar kännas rätt säkert så vågar då inte jag börja riskera något ännu.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm