SHL 25/26 Djurgårdens IF - Örebro 23/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nä, nu tar vi 8 burk till och njuter 8)
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Riktigt skön vinst, gillar verkligen det här laget med dess importer som levererar!
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lite roligt ändå - 13 raka matcher utan en enda förlängning. Antingen tar vi tre poäng eller noll.

Snålt med förlängningar rent allmänt i år.
Senast redigerad av Vikas den 2025-10-23 20:48:44, redigerad totalt 1 gånger.

Inlägg av #10 »

Buford skrev: 2025-10-23 20:44:19 Riktigt skön vinst, gillar verkligen det här laget med dess importer som levererar!
Framförallt verkar dom ju aldrig att ge upp, 20 katastrofminuter i rad och sen vänder vi på skutan, trodde inte vi hade det i oss,
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vikas skrev: 2025-10-23 20:47:33 Lite roligt ändå - 13 raka matcher utan en enda förlängning. Antingen tar vi tre poäng eller noll.

Snålt med förlängningar rent allmänt i år.
Lagen gör allt för att ge tillbaka så lite som möjligt till Red Bull.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ser inte att vi tar några steg framåt direkt, lite oroande ändå, skulle vilja se att vi byggde på något och tog små steg framåt.

Mycket är sig likt från omgång 1, lågt pucktempo, slarvigt passningsspel, katastrofalt BP

Men, det som också är sig likt är ju att vi lyckas vända runt matcher som ser mer eller mindre stekta ut, sånt bygger lagmoral

Hellberg gör som vanligt, släpper först någon billig, sedan matchavgörande räddning.
Han gör det han kom hit för att göra, vinner matcher åt oss
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Heraklion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Heraklion »

Vad var grejen med kommentatorn som sa Tjylington istället för Kylington? Inte uttalas det väl så? Man får tarmvred. Tur att man var på Hovet och slapp skiten.

Om spelet finns mycket att säga. Våghalsigt framåt, lite svajigt bakåt, men framför allt en laganda värd att skåla för. 5-3, det är Djurgår’n för mig, detta återkomstens år. Frejdigt men lite oroande.

Sen var det roligt med utsålt igen. Men tomma sittplatser skvallrade om att många inte dök upp. Jag förstår att man vill prioritera annat en torsdag när Eurostop står för motståndet. Men skicka biljetten vidare nästa gång; många djurgårdare möts av lapp på luckan numera.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-10-23 21:19:20 Ser inte att vi tar några steg framåt direkt, lite oroande ändå, skulle vilja se att vi byggde på något och tog små steg framåt.

Mycket är sig likt från omgång 1, lågt pucktempo, slarvigt passningsspel, katastrofalt BP

Men, det som också är sig likt är ju att vi lyckas vända runt matcher som ser mer eller mindre stekta ut, sånt bygger lagmoral

Hellberg gör som vanligt, släpper först någon billig, sedan matchavgörande räddning.
Han gör det han kom hit för att göra, vinner matcher åt oss
Fortfarande en för djup dal efter 2-0, det finns att jobba på. Men ändå fall framåt att vi är dominanta under en längre period i andra/tredje, det har vi inre varit i någon annan match utom möjligen början mot Cluben. Bättre på totalen över hela matchen också. Det är vi som går för det vid 3-3. Vi blir bättre när vi ligger närmare dem, vilket vi gör andra halvan av matchen men varit dåliga på hittils nästan hela tiden.

En match är ingen match förstås men ändå ett litet steg i rätt riktning och rätt välförtjänt trea till skillnad från många andra.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Janzoo »

Skönt att det studsar rätt i en match där vi stundtals gör allt för att inte vinna. Sist mot Örebro så tycker jag nästan att Örebro var sämre, men vi satt på händerna och gav dem vinsten utan att ens försöka. Fint att se hur vi kan trycka ned dem rejält i perioder, och så kan man med det blunda för stora delar av matchen.

Blommans assist är helt otrolig. Ännu mer otrolig eftersom det är han som gör den, med den extrema jävla kylan. Riktigt vackert! Värmer också att se hur Sissons njuter. Han gör det riktigt bra i den här ligan och det glädjer mig att han fick näta idag.
Senast redigerad av Janzoo den 2025-10-23 21:47:07, redigerad totalt 1 gånger.
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Det var inte vackert men 3p in på kontot, samt att övriga matcher gick till vår fördel. Det tackar man inte nej till.

Något som var vackert dock var Blommans pass till Salsten och hans kyliga avslut, jävlar!

Inlägg av #10 »

Det Håvard Salsten säger i Aftonbladet är det vi/ni supportrar som är på alla matcherna vill höra, :jag kan inte beskriva hur det är att spela på Hovet, det är hur kul som helst och ger så mycket energi, jag älskar att spela här: Ta åt er alla som är på matcherna och ger allt, tror det är ni som är skillnaden mellan fiasko och succé
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

#10 skrev: 2025-10-23 22:01:17 Det Håvard Salsten säger i Aftonbladet är det vi/ni supportrar som är på alla matcherna vill höra, :jag kan inte beskriva hur det är att spela på Hovet, det är hur kul som helst och ger så mycket energi, jag älskar att spela här: Ta åt er alla som är på matcherna och ger allt, tror det är ni som är skillnaden mellan fiasko och succé
Det är att svära i kyrkan, men det finns många nivåer till att ge. Spelare skolas till att tycka och tänka om stämningen, men den har i flera, flera år haft samma höga toppar och låga dalar som årets lag har. Med all rätt så märks det även på klacken att nervositet i matcher sprider sig över hela Hovet, men kommentarerna om stämningen är som om vi fortfarande spelar slutspel 2010/2011. Tycker att väldigt få matcher sedan dess har nått den nivån som var där, utan att säga att det som levereras är på något sätt dåligt.

Ofta här inne klagar man på placering av mikrofoner, men som någon som är ganska mycket på plats så tycker mina öron att vi internt nog har lite svårt att vara självkritiska. Stämning som sticker ut levereras nästan enkom i det tysta av TIFO-gruppens extrema engagemang. Hoppas på att den yngre generationen förstår att det engagemanget också behövs i att leda klacken. Och sedan säljer man väl fortfarande billiga klackbiljetter till alla högskolor/universitet, så att turisterna flockas(?)...
Mash

Inlägg av Mash »

Mash skrev: 2025-10-23 19:45:20 Detta laget viker aldrig ned sig, studsar alltid tillbaka och överproducerar bevisligen. 5-3
Studsar alltid tillbaka. Härliga Djurgår'n! 5-3 satt som en smäck också.

Hellberg räddar oss till 3 poäng idag, en del svettiga räddningar samt 1 straff. VAMOOOOOS!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Heraklion skrev: 2025-10-23 21:22:03 Vad var grejen med kommentatorn som sa Tjylington istället för Kylington? Inte uttalas det väl så? Man får tarmvred. Tur att man var på Hovet och slapp skiten.

Om spelet finns mycket att säga. Våghalsigt framåt, lite svajigt bakåt, men framför allt en laganda värd att skåla för. 5-3, det är Djurgår’n för mig, detta återkomstens år. Frejdigt men lite oroande.

Sen var det roligt med utsålt igen. Men tomma sittplatser skvallrade om att många inte dök upp. Jag förstår att man vill prioritera annat en torsdag när Eurostop står för motståndet. Men skicka biljetten vidare nästa gång; många djurgårdare möts av lapp på luckan numera.
Jag själv trodde det uttalades ”schyllingtånn”.
Men jag är från schlätta också.. Så ni får ta det med en näve salt.
thelinho

Inlägg av thelinho »

Rätta mig om jag har fel men Hudon adderade två ramträffar idag? 😂
Sväva i det blå
Skriv svar