Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Inlägg av Therocket1 »

Skojar du? Hur kan man inte ha koll på vilka spelare som är centrar och yttrar i sitt eget lag? Hade du haft samma problem med ett annat lag så hade jag tyckt det är Ok, men att inte ha koll på sitt eget lag är ganska dåligt. :P :D
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Visst ska man ha koll på det, får väl lära mig vilka som är centrar då... :roll:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Antie

Inlägg av Antie »

Problemet är att han är lite en humörspelare. När det går bra för han och omgivningen är rätt så är han en kanonspelare. Med tanke på att brosan lirar här och han känner Stockholm sedan tidigare så tror jag det kan bli en nystart. Men! Går det inget bra i början och han börjar gnälla så kommer det kosta oss mer än vad det smakar.

Kan det inte bli så att han sticker till Schweiz? Eller har transferfönsterna stängt där?

Mitt råd - Värva
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Patrik_N skrev: Fel tyvärr. Han är totalt inkompetent i defensiven.
En av elitseriens absolut värsta säkerhetsrisker. Om inget radikalt händer med hans spelstil, så riskerar han att kosta oss fler baklängesmål än jag orkar tänka på.
Lite orättvis & skev bild av Andreas tycker jag.
Han var grymt stabil i LHC, att han floppat i frölunda säger mer om den föreningen än om Andreas som hockeyspelare.

Med rätt backpartner vid sin sida kan han bli ett lyft för DIF.
Är så att Frölunda betalar iaf en stor del av hans lön är inte så mycket att surra om
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Frölunda har ju kickat Andreas och lär inte betala något på hans lö n hos oss. Däremot är det möjligt att Andreas fick viss ersättning när parterna skiljdes åt.

Om Andreas är för dyr vore det i alla fall bra om vi kan ta in honom på ett korttidskontrakt nu när vi har backbrist.
Bodda

Inlägg av Bodda »

jag tycker vi ska värva honom, han var duktig i linköping. jag gillade vad jag såg då, och angående frölunda, ingen har ju spelat bra där? Honken har ju läckt som ett såll och händer inte så mkt framåt, ge honom en chans..

Om hans "farliga" uppspel är det bara bra ju. visst kan skapa problem bakåt, men tänk att han oftast söker en liten lucka där framme, någon snabb och teknisk kan snappa upp pucken och kanske få ett friläge/2-1/3-1 eller dylikt. han bör för övrigt (om han nu blir klar för DIF inte spela med Ragge, vi bör nog splitta på dom. kanske skulle funka i PP?
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Lucas

Inlägg av Lucas »

http://stockholm.city.se/sport/2008/09/ ... or_Dif___/

Läs lite längre ner, Järlefeldt kommenterar lite om situationen med Andreas. Låter positivt, hoppas bara att det inte tar allt för lång tid att fixa frölunda kontraktet: "Det är mycket som ska lösas med kontraktet och Frölunda innan jag kan gå vidare med en annan klubb."

Kom igen nu Michael, slå brorsan en signal och be honom sno sig på :)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Dom uppgifterna kommer från någon "insatt" person på Frölundas Wild West Support sida. Samtidigt är det ganska så vanligt att rykten sprids när kontrakt bryts, och dylikt. Var ju någon här som skrev att Dicken hade problem med alkoholen vid sidan av, och så vidare.

Finns ingen anledning att förstora upp saker från "Insatta" personer.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hoppas innerligt att vi fixar det här med Holmqvist. När han spelar som han gjorde under tiden i lhc så är han en mycket bra offensiv back. När vi dessutom har backar som antingen är skadade eller som inte håller elitserieklass tycker inte jag att det är så mycket att orda om.

Ragnarsson - Schneider
Ronnie P - Holmqvist
Printz - Timmy P
Falk - Deilert/Eklund/Niklas A
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Tror det löser sig med Andreas. Det mesta tyder på att han till slut kommer att välja oss med brorsan, "hemmastaden" och allt.

Alla gånger jag har sett honom i LHC så har jag önskat att han på nåt oväntat sätt skullle krita på för DIF under "silly season". Skulle bli jäkligt glad ifall han presenterades som nyförvärv på hemsidan. Vårt PP och backbesättning skulle bli så mycket bättre.

Stod på expressen att han ska börja träna med DIF inom kort. Vet inte hur mycket sanning det ligger i det men jag litar mer på expressen än på aftonbladet.

Många klagar på hans defensiv men som några redan skrivit så finns det backar med sämre defensiva kvalitéer i DIF och med rätt backpartner så kan det bli succé.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Klart vi ska fixa Honken Jr. Kom hit bara
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Vi vill ha honom och Holmqvist vill hit. Men det är ju inte säkert att det löser sig ändå. Problemet är givetvis pengar. Har Djurgården överhuvudtaget råd att ta in en till spelare, och kan Holmqvist tänka sig att spela i DIF för betydligt mindre än vad han tjänade i Frölunda och kanske ksulle kunna tjäna i andra klubbar.

Ytterligare ett "problem" är att vi helt plötsligt kan komma att få för många backar. När Schneider kommer och Timmy och Oscar Eklund är tillbaka har vi redan 8 seniorbackar + Urbom och Deilert. Finnen är då inte medräknad eftersom han kommer lämna.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

jensa öhling skrev:Vi vill ha honom och Holmqvist vill hit. Men det är ju inte säkert att det löser sig ändå. Problemet är givetvis pengar. Har Djurgården överhuvudtaget råd att ta in en till spelare, och kan Holmqvist tänka sig att spela i DIF för betydligt mindre än vad han tjänade i Frölunda och kanske ksulle kunna tjäna i andra klubbar.

Ytterligare ett "problem" är att vi helt plötsligt kan komma att få för många backar. När Schneider kommer och Timmy och Oscar Eklund är tillbaka har vi redan 8 seniorbackar + Urbom och Deilert. Finnen är då inte medräknad eftersom han kommer lämna.

Falken kan ju spela center igen..
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Deilert och Urbom kan lira i J20 utan att vara överåriga så det finns lösningar på problemen.
Bild
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tycker mer det verkar vara ett drömscenario. Undrar hur många matcher vi får spela där vi inte har minst en back borta? (skada, sjukdom eller dylikt.)
Född till sportchef.
Låst