Säsongen 2025/26: Återkomsten

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2025-10-19 12:18:24 Nu är det 5 matcher till landslagsuppehåll i November. Tar vi 3 av dessa ligger vi på 30p efter 17 matcher, då tror jag det ska mycket till för att det ska bli kvalstrid framåt våren. I synnerhet om vi tar segrarna i matcherna mot Leksand, Örebro och HV.
Madhawk påstod det med, i podden med Sanny. Minst 30p innan uppehållet. Då är det klart!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

B.I.B.A skrev: 2025-10-19 13:27:22
diftobbe89 skrev: 2025-10-19 12:19:59 Givetvis blir det #10 på Kylington för att Ragge hade #10 och lämnade nyss, luffarmetoder, Är det så jobbigt att ta fram en ny tröja jag har haft koll på sånt här i flera år och det är ingen slump längre. #10 har funnits tillgänglig, vi frågar honom om han kan tänka sig #10 och bra kille som Kylington är säger han ja, hade han fått välja fritt hade det inte blivit #10. Ingen kan lura i mig de.

Har haft koll på sånt här läääääänge och det stör mig så in i helvete, att nya spelare får gamla spelares nummer för att det är enkelt och smidigt.

Kan räkna upp hur många exempel som helst genom åren.
Japp, det är riktigt oproffsigt. Låt spelarna välja nummer fritt.
Ja, dom kan säga vad dom vill jag vet att det är såhär. Större chans att vinna på eurojackpot än att nya spelare ¨råkar¨ få samma gamla jävla nummer hela tiden. De kan dom lura i nån annan.
Spela fult
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

diftobbe89 skrev: 2025-10-19 14:12:07
B.I.B.A skrev: 2025-10-19 13:27:22
diftobbe89 skrev: 2025-10-19 12:19:59 Givetvis blir det #10 på Kylington för att Ragge hade #10 och lämnade nyss, luffarmetoder, Är det så jobbigt att ta fram en ny tröja jag har haft koll på sånt här i flera år och det är ingen slump längre. #10 har funnits tillgänglig, vi frågar honom om han kan tänka sig #10 och bra kille som Kylington är säger han ja, hade han fått välja fritt hade det inte blivit #10. Ingen kan lura i mig de.

Har haft koll på sånt här läääääänge och det stör mig så in i helvete, att nya spelare får gamla spelares nummer för att det är enkelt och smidigt.

Kan räkna upp hur många exempel som helst genom åren.
Japp, det är riktigt oproffsigt. Låt spelarna välja nummer fritt.
Ja, dom kan säga vad dom vill jag vet att det är såhär. Större chans att vinna på eurojackpot än att nya spelare ¨råkar¨ få samma gamla jävla nummer hela tiden. De kan dom lura i nån annan.
Förstår inte riktigt. Är väll bara byta siffror, i samband med namnet?

Eller använder han Ragges gamla matchställ, shorts, tisha etc etc?
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Kylington hade ju dock #10 i vårt u16 och Färjestads u20 så ser det inte som helt orlimligt att han själv valt det. Själv inte tänkt på det ni skriver, men givetvis bör det vara fritt för spelare att välja bland befintliga nummer :D
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

xG-tabellen vs faktisk tabell, från X. I fem mot fem. Som förväntat har vi överpresterat enormt poängmässigt.

Bild
Avskaffa tre mot tre.
antondahlback

Inlägg av antondahlback »

Känns otroligt fint att man kasserat in så pass många "bonus" poäng hittills. Tror laget kommer växa och lyckas stabilisera insatserna längre fram på säsongen.

Josefsson tror jag bara kommer bli bättre och bättre även om han börjat fint. Samma med hudon, snively och ylönen. Tycker också backarna börjat se mer och mer bekväma ut, krydda med kylington så känns det faktiskt rätt bra detta.

Gäller att kirra en go buffert inför JVM och ta sig igenom den perioden samt be till högre makter att hellberg håller sig hel så känns det faktiskt rätt bra :D
DagUggla

Inlägg av DagUggla »

Mattias_87 skrev: 2025-10-20 14:40:46 xG-tabellen vs faktisk tabell, från X. I fem mot fem. Som förväntat har vi överpresterat enormt poängmässigt.

Bild
Den där tabellen tillsammans med corsitabellen ger mig magsår. Vi är verkligen inte bra.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Viktigt med bonuspoängen jämfört med förväntade. Bör klara oss bara genom att typ snitta en poäng/match resten av säsongen för klara oss kvar. Alltså i paritet med typ vadlag 13/14 brukar ligga på. Känns tryggt. Mycket saker som kan bli bättre. Josef och Kryckan spelar förhoppningsvis mer än de gjort i början, Ylönen kommer tillbaka, in med Kylington, BP förbättras.

Vi kommer nog få en tuff resa under vintern men gissar ändå det blir play-in med marginal.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om den spelmässiga trenden fortsätter blir vi med största sannolikhet ett bottenlag och då är alla bonuspoäng vi tar just nu väldigt bra.

Sedan hoppas jag att vi vänder trenden och blir bättre i spelet i takt med att spelare utvecklas och blir tryggare. Även Kylington har en möjlighet att bli en av ligans bästa ettor om han når tidigare nivå och där är mycket vunnet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om åtta omgångar har vi spelet lite mer än 1/3 av säsongen, ska bli väldigt intressant att se vart vi ligger då i tabellen

Statistiken tala ju som väntat kraftigt emot oss, men säsongens längd talar för oss
Jag tror det finns flera parametrar kvar för DIF att skruva på, jämfört med lagen med lite mer etablerade SHL-trupper.

De flesta har ju räknat med att vi ska få det svårt, men det har ju vi själva gjort också, jag tror vi är lite mer fine med det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2025-10-20 14:40:46 xG-tabellen vs faktisk tabell, från X. I fem mot fem. Som förväntat har vi överpresterat enormt poängmässigt.

Bild
Fundering, hur ofta överensstämmer denna statistikmodell med verklighetens sluttabell?
Någon som har kollat senaste 10 åren?

Precis som att ett statistiskt överjävligt bra Västerås åkte ur fotbolls-Allsvenskan tänker jag att det ofta finns ett par lag i hockeyn som går mot " strömmen".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-10-20 17:59:33

Bild
Fundering, hur ofta överensstämmer denna statistikmodell med verklighetens sluttabell?

Precis som att ett statistiskt överjävligt bra Västerås åkte ur fotbolls-Allsvenskan tänker jag att det ofta finns ett par lag i hockeyn som går mot " strömmen".
Exakt, det vore intressant att se. För fem lag diffar det mer än fem positioner, så antingen är det för litet urval eller så är det ett dåligt mätvärde för att förutse tabellposition.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bild

24/25: HV71 och Modo sämst efter 52 omgångar.
23/24: HV71 och Oskarshamn sämst efter 52 omgångar.

Men finns ju alltid anomalier. Svårt att jämföra med fotboll dock då det är en low-scoring sport och avvikelser förekommer mycket mer ofta där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Heraklion

Inlägg av Heraklion »

Jim Morrison skrev: 2025-10-20 18:25:11

Bild

24/25: HV71 och Modo sämst efter 52 omgångar.
23/24: HV71 och Oskarshamn sämst efter 52 omgångar.

Men finns ju alltid anomalier. Svårt att jämföra med fotboll dock då det är en low-scoring sport och avvikelser förekommer mycket mer ofta där.
Visst att xG träffade rätt för de två bottenlagen de senaste två åren, men det var i slutet att säsongen. Vi är vadå, tio matcher in? Vad är det prediktiva värdet så tidigt i säsongen med så långt kvar? Det är den intressanta frågan.

Det jag stör mig på med xG är hur dåligt det är på att värdera individuell skicklighet, där jag tycker vi varit bra förutom på backsidan och andreslipsen. Måttet baserar mkt på genomsnittliga spelare och fångar främst det som händer efter att skottet avlossats.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Heraklion skrev: 2025-10-20 19:10:23 Visst att xG träffade rätt för de två bottenlagen de senaste två åren, men det var i slutet att säsongen. Vi är vadå, tio matcher in? Vad är det prediktiva värdet med så långt kvar, det är den intressanta frågan.

Det jag stör mig på med xG är hur dåligt det är på att värdera individuell skicklighet, där jag tycker vi varit bra förutom på backsidan och andreslipsen. Måttet baserar mkt på genomsnittliga spelare och fångar främst det som händer efter att skottet avlossats.
Ja, men nu var ju frågan faktiskt hur det var överensstämt med den verkliga sluttabellen och det har korrelerat på pricken senaste två säsongerna åtminstone.

Jag säger inte att vi kommer sluta där för att vi är där nu men om den spelmässiga trenden fortsätter så kommer vi mest troligen sluta ha tur och börja förlora fler matcher och hamna i botten. Om vi inte lyckas ta tillräckligt många poäng nu i början så vi distanserar oss tidigt och de andra lagen i botten fortsätter att förlora. Alla poäng vi tar nu blir så klart livsviktiga oavsett.

Eller så kan vi också börja spela bättre vilket ju inte alls vore konstigt med så mycket kvar.
Skriv svar