klintan85 skrev: ↑2025-10-18 15:40:39
Man möter ju ändå en av de stora favoriterna till sm-guldet så de har ju väldigt hög högsta nivå. Så efter de förutsättningarna så gör man en väldigt bra match hittills.
Är dom det alltså?
Ja deras högsta nivå är det men den har inte riktigt kommit än.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
klintan85 skrev: ↑2025-10-18 15:40:39
Man möter ju ändå en av de stora favoriterna till sm-guldet så de har ju väldigt hög högsta nivå. Så efter de förutsättningarna så gör man en väldigt bra match hittills.
Är dom det alltså?
Ja deras högsta nivå är det men den har inte riktigt kommit än.
Jag kan nog komma på minst fem lag som har bättre chans.
Lokomodif skrev: ↑2025-10-18 15:43:44
Svårt med byten i andra, tror det påverkade spelet mycket till Brynäs fördel. Vi fastnade och blev trötta gång på gång. Blir bättre i tredje!
klintan85 skrev: ↑2025-10-18 15:33:41
Krüger har verkligen hittat rollen som första center nu efter skadan. Väldigt bra och viktig.
Tycker Josefson också steppat upp igen efter skadan. Mycket tryggare!
Så behöver vi värva en förstecenter eller inte?
Nej inte en första. Men en center till skadar ju inte.
Men framförallt en målvakt till. Sen kryddar vi med en forward/center
Det är en sådan löjlig skillnad mellan Hellberg och Hävelid. Otroligt att båda två har samma yrke.
Ja målvakt kan jag hålla med om helt klart. Sen skulle jag vara mer än nöjd om man fick inte en spetsforward innna JVM med tanke på att de som kommer försvinna mestadels spelar Forward i Line-upen. Känns som vi har många som kan gå som både forward och center. Men om jag får önska skulle jag vilja ha en riktigt skridskoskicklig forward som också kan hantera pucken. En lite större/tyngre Snively med lite bättre glid på skridskorna.
Manijock skrev: ↑2025-10-18 15:47:01
Wikegård minst sagt ärlig i intervjun nu angående Hugo...
Vilken intervju?
Han var med på TV nyss. Fick fråga om Djurgården är på målvaktsjakt.
Svaret var nej, men samtidigt säger han att det är tveksamt om Hugo är den keeper som kan vinna matcher åt oss när Hellberg är borta.
Jag tror absolut man kollar lite på ny målvakt.. konstigt svar av Wiken