Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Det är nog läge att ta sig ett snack med Mantas. Verkar inte superhett villebråd och man kan nog få han på ett ok kontrakt för denna säsong? Klart vi kan få in finansiering externt för det. Sen är väl frågan om han öht vill vara andraslips till Hellberg.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Om man får önska:
In:
Kylington
Armalis
Ut:
Pulli
Hävelid
Kylington - Sissons
LaLeggia - Petterson
Holm - Lindström
Hellberg
Armalis
In:
Kylington
Armalis
Ut:
Pulli
Hävelid
Kylington - Sissons
LaLeggia - Petterson
Holm - Lindström
Hellberg
Armalis
Spela fult
-
Silly Season 2025/26
Mattias EK, HN
"Nästa steg att skruva till laget är förstås att se över målvaktssidan också. Hugo Hävelid har haft en väldigt jobbig start i SHL och behöver nog ta ett steg tillbaka för att utvecklas i lugn takt ett tag till i Hockeyallsvenskan. Men här har målvaktstränaren Micce Andréasson ett orubbligt tålamod och MYCKET att säga till om.
Hur skulle ni formera backparen med Kylington?
– De två första backparen med Jesper Pettersson–Joey LaLeggia och Gustav Lindström–Colby Sissons har sett bra ut och kan nog fortsätta att bli bättre och bättre. Så att placera Oliver Kylington bredvid Philip Holm skulle nog vara ett bra grepp. Men jag tror inte att Valtteri Pulli blir så bra som sjundeback, där har August Berg gjort ett bra jobb om man bara får bort utvisningarna ur hans spel. Så Pulli blir nog nästa man bort. Hugo Blixt kämpar på om speltid och gjorde två fina inhopp när han fick chansen. Om han pallar är det bra att ha honom i truppen för att få speltid när han behöver."
"Nästa steg att skruva till laget är förstås att se över målvaktssidan också. Hugo Hävelid har haft en väldigt jobbig start i SHL och behöver nog ta ett steg tillbaka för att utvecklas i lugn takt ett tag till i Hockeyallsvenskan. Men här har målvaktstränaren Micce Andréasson ett orubbligt tålamod och MYCKET att säga till om.
– De två första backparen med Jesper Pettersson–Joey LaLeggia och Gustav Lindström–Colby Sissons har sett bra ut och kan nog fortsätta att bli bättre och bättre. Så att placera Oliver Kylington bredvid Philip Holm skulle nog vara ett bra grepp. Men jag tror inte att Valtteri Pulli blir så bra som sjundeback, där har August Berg gjort ett bra jobb om man bara får bort utvisningarna ur hans spel. Så Pulli blir nog nästa man bort. Hugo Blixt kämpar på om speltid och gjorde två fina inhopp när han fick chansen. Om han pallar är det bra att ha honom i truppen för att få speltid när han behöver."
-
Silly Season 2025/26
Yeeeesss!!! Oliver f-ing Kylington!!!!!!!!
Nu Wiken, har du gjort en dunservärvning av Djurgårdskaliber
Nu Wiken, har du gjort en dunservärvning av Djurgårdskaliber
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Är det 100 % klart? Då måste vi köra Kimmo Rantalas järnkaminer imorgon.
-
Silly Season 2025/26
Hur skulle ni ställa upp i pp nu om Kylington kommer?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Någon mer än jag som oroas av ;Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 16:54:41 Mattias EK, HN
MEN. här har målvaktstränaren Micce Andréasson ett orubbligt tålamod och MYCKET att säga till om.
Tålamod är en sak men 2år ! Andreen Förlängning av Hävelid Beviset när Gidlöf murade igen !
Och nu SHL där misstag kostar vem fan tror han att han är
The DIF ONE
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Förmodligen Micce som insisterat på Hävelid. Kontraktsförlängningen också.
Vet att Wiken lyssnar och litar oerhört på honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Det borde han sluta med omedelbart….Jim Morrison skrev: ↑2025-10-17 17:22:46 Förmodligen Micce som insisterat på Hävelid. Kontraktsförlängningen också.
Silly Season 2025/26
Det är ju lite frågan om vad vi har råd med också. Om målet är att hänga kvar så är det ju bättre att förlora några matcher med 11-2 och vinna några med 2-1 än att förlora alla matcherna med 4-2.
-
Silly Season 2025/26
Klart inte Wiken eller spelarna kommer acceptera det. Det ser vi ju nu med Oliver. Wikegård kommer "fixa slips problemet ".
Ni som hört DIF podden med Rikard ( ordförande ). Berättade att man tog extern hjälp ekonomiskt förra säsongen, nyförvärv. Samt underströk att a laget är loket i föreningen!
Hävelid kanske står imorgon ( beroende på Hellberg ). Men sen är det nog över. Ifall han inte spikar igen!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Jag VET att det är så ang förlängningenJim Morrison skrev: ↑2025-10-17 17:22:46 Förmodligen Micce som insisterat på Hävelid. Kontraktsförlängningen också.
The DIF ONE
-
Silly Season 2025/26
Låna ut Hävelid låt han står på tillväxt om han visar sig bli en ny Lindbom ta tillbaka honom. Men just nu funkar det inte vilket jag tror alla känner även han själv
Silly Season 2025/26
Fortsätter han som han gör så är det ju rakt av elakt att fortsätta låta honom stå, jag menade bara att det känns ändå som en bra prioritering att lägga en större summa på att få hit Hellberg, och snåla lite på andraspaden och förlora några matcher. Om inte målet är att vara med och kriga i toppen så förstår jag prioriteringen.Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 17:39:36Klart inte Wiken eller spelarna kommer acceptera det. Det ser vi ju nu med Oliver. Wikegård kommer "fixa slips problemet ".
Ni som hört DIF podden med Rikard ( ordförande ). Berättade att man tog extern hjälp ekonomiskt förra säsongen, nyförvärv. Samt underströk att a laget är loket i föreningen!
Hävelid kanske står imorgon ( beroende på Hellberg ). Men sen är det nog över. Ifall han inte spikar igen!
-
Silly Season 2025/26
Tror även man ville ge samtliga spelare ca 10 matcher. För att se vilka som håller, samt tar chansen. Några svar har vi fått redan.kh31d4r skrev: ↑2025-10-17 17:51:21Fortsätter han som han gör så är det ju rakt av elakt att fortsätta låta honom stå, jag menade bara att det känns ändå som en bra prioritering att lägga en större summa på att få hit Hellberg, och snåla lite på andraspaden och förlora några matcher. Om inte målet är att vara med och kriga i toppen så förstår jag prioriteringen.Osten östlund skrev: ↑2025-10-17 17:39:36Klart inte Wiken eller spelarna kommer acceptera det. Det ser vi ju nu med Oliver. Wikegård kommer "fixa slips problemet ".
Pulli, Brodda och Hävelid håller inte för SHL spel till dagens datum.