#10 skrev: ↑2025-10-12 08:22:04
Hv, Leksand och Örebro och Malmö, tror det är 2 av dessa lag som vi kommer ha chans att ha bakom oss, extra viktigt att vinna så mkt som möjligt mot dom lagen,
Om vi är lika bra på att sätta våra chanser som mot Leksand, så kmr HV få det svårt på torsdag.
HV kan ju inte fortsätta torska i evighet och pessimisten i mig säger att lag tenderar att bryta trender just mot oss.
3p ser jag som ren bonus.
Av dessa 4 lag tror jag endast Leksand och Malmö kommer fastna i botten.
Örebro och HV ser jämnare ut i sina prestationer, tror dom kommer lyfta i tabellen över tid
Om DIF fortsätter sitta kvar i bussen i period 1..... och HV får "normal" utdelning i en match, då kan det tyvärr springa i väg imorgon
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Hv, Leksand och Örebro och Malmö, tror det är 2 av dessa lag som vi kommer ha chans att ha bakom oss, extra viktigt att vinna så mkt som möjligt mot dom lagen,
Om vi är lika bra på att sätta våra chanser som mot Leksand, så kmr HV få det svårt på torsdag.
HV kan ju inte fortsätta torska i evighet och pessimisten i mig säger att lag tenderar att bryta trender just mot oss.
Örebro och HV ser jämnare ut i sina prestationer, tror dom kommer lyfta i tabellen över tid
Om DIF fortsätter sitta kvar i bussen i period 1..... och HV får "normal" utdelning i en match, då kan det tyvärr springa i väg imorgon
Va inte typ Örebro klart sämst i statistiken?
Kan vara så och till mångas skräck här inne så baserar jag inte alla mina åsikter på statistik .
Mer på hur senaste matcherna sett ut spelmässigt, då upplever jag att Örebro och HV spelmässigt legat närmare att ta poäng än Malmö/Leksand (undattaget SAIK:s kross mot HV senast).
Men har Örebro sämst stats så säger ju det något också såklart, för oss positivt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Va inte typ Örebro klart sämst i statistiken?
Kan vara så och till mångas skräck här inne så baserar jag inte alla mina åsikter på statistik .
Mer på hur senaste matcherna sett ut spelmässigt, då upplever jag att Örebro och HV spelmässigt legat närmare att ta poäng än Malmö/Leksand (undattaget SAIK:s kross mot HV senast).
Men har Örebro sämst stats så säger ju det något också såklart, för oss positivt
Ey vem är jag att döma. Jag har ingen koll på sånt trams Hörde bara typ Sanny/Svensson nämna något om att Örebro är sämst på det mesta väsentliga. Har för mig det iallafall.
Hyfsat creepy schema nu kommande 4 matcher, HV, BIF, Örebro och Leksand igen
Efter dessa matcher har vi nog en hint om "hur kul" november blir att gå in i.
Brukar ta 15-20 matcher för "bottengeggan" att sätta sig, finns risk att vi halkat ner till plats 12-13 efter detta
Kämpa Hugo!
Blir ledsen Hävelid ! När man har barn i hans ålder och äldre barn oxå man ser o inser hur mycket tid det än läggs så vad det gäller talang och kunskap Proffsighet osv
Ser ingenting och jag tror jag velat se något som inte fanns
Om grabben kämpar hårt så kan han som högst bli en bra målvakt i Vita Hästen och jag hoppas dom tar hand om lillgrabben där för det är ju endå en ung grabb som vill spela hockey
Jag håller med dig. Även om period 1 är bra så torskar vi ändock, högst förutsägbart mot HV.
Vi är vilsna på bortaplan när det inte kuggar i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vaknar och är ff galet irriterad att vi inte täckt upp målvaktsposition 2 innan säsongen började. Hävelid skulle såklart lånats ut o fortsätta utvecklas i allsvenskan. Ledningen i DIF har gjort ett kanonjobb med laget och trovärdigheten att DIF är på G har sjösatts. Men mitt i allt byggande tappade man Hävelids tillkortakommande. Det är ett stort jävla minus o kan kosta oss en SHL-plats. Nu är skadan skedd och blir till att plåstra om hitta en tvåa som åtminstone kan vara trygg o vinna matcher åt oss. Vill se en snabb utlåning nu och hoppas nu inte att envisheten att fansen inte ska styra laguppställningen cementerats i ledningen. Är rädd för att prestigen är hög o Hävelid blir kvar!!!
Motbevisa mig, SNÄLLA !!!
Tycker faan synd om Hugo. Han kämpar och sliter men de känns ända in i märgen att han inte riktigt räcker till på den här nivån just nu iaf.
Det är lite som att gå på en anställningsintervju där någon annan skrivit och skickat in ansökan, man sitter bara och desperat försöker täcka luckorna utan att ha riktig koll på vad jobbet innebär eller vad som förväntas av en.
Snälla Wiken, fixa en utlåning nu innan ni knäcker Hugo totalt!
tadaa123 skrev: ↑2025-10-17 10:39:42
Finns nog ingen chans att Hellberg står imorgon om han varit sjuk. Blir Hävelid igen.
Skål.
Dem lär väl lufta Marcus Brännman isåfall?
Lätt. Där känns det inte helt kört på förhand iallafall. Med Hävelid tar vi inga poäng överhuvudtaget, det vet vi vid det här laget.
Såså, han tog oss till förstaplatsen i HA iaf.
Men ja, självförtroendet är nog på botten och med den defensiven vi har så är det inte lätt att vara målvakt. Se bara på Hellberg som trots stabilt spel har ganska dåliga stats. I ett annat lag så hade han lätt varit topp 5.
Man kan hoppas för Hävelids skull att det blir en utlåning till en stabil klubb i HA och att vi får in en säkrare backup.