DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av warrant »

Domare: Marcus Vinnerborg
Peter Sabelström, Fredrik Carlman
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Inlägg av Struten »

Kollade på DIF:s laguppställning och är det bara jag som tycker att backparen i 2:a och 3:e femman skulle kunna se mycket bättre ut (Falk-Konttinen, Printz-R Pettersson). Falk och Konttinen är båda väldigt offensiva, medans Printz och Pettersson är två tunga sega backar som har sina styrkor i defensiven.

T. ex så kan man byta plats på Konttinen och Printz för att få bättre balans mellan backparen. Hoppas det är feltryck i artikeln för om Montén/Johansson sätter ihop backarna såhär kan jag ärligt (men inte för kaxigt) säga att jag skulle kunna sätta ihop formationerna bättre än vad dem gör.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

08:28 DIF Mål 1-0 Kristofer Ottosson (Tim Eriksson) EQ
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Helt okej period. Lite stapligt i försvaret som bara måste förbättras. Vi får inte tappa pucken så att offensiva blå så att de kan vända spelet, det har förekommit på tok för ofta. Mycket 2-1 chanser.

Riddarn, Ragge och Otto har varit riktigt bra. Spelare som måste skärpa sig är i mitt tycke Falk och Linkan.

Och speakern måste sluta snacka norrlänska såsom Skellefte och Lule. Så förbannat irriterande.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-09-30 18:37:29, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Ganska bra första period utav Djurgården. Bra fart och intensitet och man märker att grabbarna vill någonting. Snyggt mål utav Kristoffer Ottosson förresten, fast han fick gå in väldigt omarkerad framför saik:s kasse.

Bra drag från läktarhåll också, skönt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sitter fortfarande & väntar på ett besked från DIF:s läkarteam.
Vad var det för virus som däckade hela laget i 1:a & 2:a perioden?!!
Har svårt att köpa någon annan förklaring till DIF:s lama uppträdande

I 3:e perioden spelar DIF som man ska på hemmais.
Men Saik hade lika gärna kunnat avgöra detta om inte Ridderwalls bästa vänner stolparrna stått i vägen……..mer än en gång

Kanske är det på plats med en bukett rosor till Säcken?
Saik gör ju iaf 2st självmål, väldigt generöst om du frågar mig

2p känns som bra betalt för 1 periods slit…
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

En riktig skitmatch, utöver tredje perioden. Ragge och Otto var bra, Riddarn hyfsad och Josefsson sjukt bra. Helt makalös! Han är i nuläget bättre än Holmqvist och bör spela i den kedjan, åtminstonde i power play.

Åh en sådan härlig dag...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Känns bra att vinna kämpamatcher med..
Bästa var att Josefsson fick avgöra..
Otto verkar riktigt på gång..
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

warrant skrev:Känns bra att vinna kämpamatcher med..
Bästa var att Josefsson fick avgöra..
Otto verkar riktigt på gång..
Glöm inte Anger, har aldrig diggat honom men är efter denna inledning beredd att ändra uppfattning..
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Underhållande match för en neutral men själv höll man på att skita på sig ett antal gånger

Trots de otroligt lama inledande 15 i andra och trots många missade lägen från saik så känns 2 pinnar något orättvist på ett sätt. I slutändan får man summera det som så att 1p till dem stavas Dahlberg, för på sättet vi brände lägen hade detta kunnat sluta 9-5 till vår fördel, samtidigt som det kunde gått åt andra hållet.

Och trots den låga publiksiffran lät det som att det var fullsatt. Saiks klack hjälpte vår klack mer än vad de hjälpte sitt eget lag med sitt klappande utan sång. Patetiska svin.

Skönt också att "Super Djurgårn" äntligen sjöngs i rätt takt. Keep it up!

Jag kan fortfarande inte sluta tänka på hur det kommer se ut när Figren & co. är tillbaka och i form. Tyvärr kan vår återkomst i poängprotokollet raseras med två matcher mot hiv och horköping. Är det bara jag eller brukar det inte alltid vara så när det gäller DIF, att man alltid får möta två topplag på raken när man åter är på G?
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Vi gör en halvhyfsad förstaperiod, men våra första 16 minuter av andra perioden är nog det sämsta jag har sett i hela mitt liv. Kunde lika gärna varit undeläge 1-5 istället för 1-2. Frågan är för övrigt varför i H-LVETE Montén satte Konttinen/Falk o Ronnie/Printz som backpar. Speciellt de förstnämnda hade stora problem i egen zon. Vill aldrig se de backparen igen. Sätt isf hellre Falk me Printz o Ronnie med Konttinen.
Hur som helst får vi tacka Angers "chanspuck" för att vi kan gå ut med oavgjort inför tredje.

Väl där så tycker jag vi kör över Skellefteå fullständigt och vi var nästa värda att avgöra redan där. Visst Skellefteå får ett par kontringar, men ändå riktigt bra tredje period offensivt sett där vi verkligen gick för seger medans Skellefteå bara slog ifrån sig.

2 poäng känns ändå okej efter en överlag knappt godkänd insats på hemmaplan. Dock ska jag passa på att berömma Skellefteå, dom blir bättre än vad många tror i år.

Plus idag till framförallt Tim Eriksson. Riktigt kul att se honom idag och att han även stod för sina två första assister i DIF-tröjan. Grattis till det.

I övrigt gör Riddarn, Ottosson och Ragge en bra match.

Till sist var det nästan sorgligt att se "Linkan" idag. Han gjorde inte många rätt på isen utan åkte mest runt o ramlade. Han kan omöjligt vara kvitt sina ljumskar.
Användarvisningsbild
kurre thulin

Inlägg av kurre thulin »

Vad hände med Dick Axelsson? Han försvann väl någon gång under andra perioden.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kurre thulin skrev:Vad hände med Dick Axelsson? Han försvann väl någon gång under andra perioden.
Det var väl han som ramlade in i sargen bakom mål med armen i konstig vinkel..?
Såg ut som en axelskada (han heter ju så), alt nyckelben
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns underbart att ha lite "stolpe-in" och få med sig 2 pinnar från den här matchen. I det stora hela hade jag inte tyckt det varit orättvist om vi hade gått därifrån med en nolla i poängprotokollet, men känns desto skönare att vi inför kommande jobbiga matcher plockar poäng idag.

Något som känns skönt är att det inte var lika mycket dräll i egen zon, visst vi har perioder när det inte ser bra ut men just dräll-faktorn tyckte jag var lägre... däremot ser det relativt tamt ut i egen zon vid ganska många sekvenser i matchen. Framåt var vi väl sådär, roligt att se Linkan tillbaka men VARFÖR spela när man uppenbarligen inte ens är i närheten av att vara fri från ljumskskadorna...?

Stort jävla plus till Jimmie idag som kämpade och slet med sitt gigantiska DIF-hjärta, känns underbart när han trycker på och tränger upp skoterraggarna mot sargen gång efter gång...
Senast redigerad av -daniel- den 2008-09-30 20:58:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
kurre thulin skrev:Vad hände med Dick Axelsson? Han försvann väl någon gång under andra perioden.
Det var väl han som ramlade in i sargen bakom mål med armen i konstig vinkel..?
Såg ut som en axelskada (han heter ju så), alt nyckelben
Måste jag totalt missat, när hände detta? Undrade halva matchen vart Dick hade tagit vägen men fick aldrig någon klarhet på plats... Inte ännu en jobbig skada, tack. :|
Skriv svar