Djurgårdare i alla väder
Det känns som att vi måste fixa något bra sammarbete med någon Allsvenskklubb för att ge de mest lovande juniorerna en chans att lära sig spela seniorhockey innan de blir inkastade i Djurgården. Borde gynna både oss och spelarna.joppe skrev:Kolla juniorernas hemsida!!
Vill ni se rolig hockey! GRATIS!![]()
Kolla junior matcherna.
Visst är det så. Tyvärr drar de väl de som blir riktigt bra till andra klubbar.Bladman skrev:Det känns som att vi måste fixa något bra sammarbete med någon Allsvenskklubb för att ge de mest lovande juniorerna en chans att lära sig spela seniorhockey innan de blir inkastade i Djurgården. Borde gynna både oss och spelarna.joppe skrev:Kolla juniorernas hemsida!!
Vill ni se rolig hockey! GRATIS! :lol:
Kolla junior matcherna.
Sätt de mest lovande junisarna att få spela ett år i allsvenskan för att sedan komma till A-laget.
Men å andra sidan så kan man inte ta upp alla lovande juniorer i seniorlaget. Nu har de senaste säsongerna vi valt att satsa på Bengan (som har en speltsil som inte är allt för vanlig) och Engqvist (som jag anser kommer bli elitseriens bästa defensiva center i en inte allt för avlägsen framtid). Vi har också satsat på två målisar i Owuya och Ridderwall. Något snack om att vi inte tar hand om juniorerna köper jag inte, tycker DIF sköter det bra.joppe skrev:Jag håller med, något måste göras för att behålla duktiga juniorer kvar i dif:s organisation.
6st. J 20 spelare har stuckit över till USA, Canada bara under denna säsong, det är kanske inte den bästa utvecklingen, men det måste ges attraktiva möjligheter i Dif:s organisation.
Juniorerna måste slussas in i seniorhockeyn på på ett bra sätt!
Åldersgruppen födda 1991 har t.e.x 6 st. spelare på hockeyförbundets elitcamp för uttagning till landlaget.
Stömberg, eriksen, Josefsson, Cellin, Ackered, Wallen.
Ingen annan förening har så många lovande juniorer på denna höga nivå.
Jag tror att vissa av dessa kommer att spela seniorhockey, eller träna med seniorer senast om 2 år!
Om inte Dif har en möjlighet att ges dessa en bra matchning kommer andra klubbar att hålla sig framme. Har man utbildat duktiga spelare så måste man skörd sin egen skörd.
DIF: Lycka till med era framtida spelarinvesteringar, d.v.s juniorerna
Mycket tråkigt, speciellt om det är av familjeskäl.blocco skrev:Ingen mer Jacob Josefsson i detta JVM.
http://hockeysverige.se/news_show_jacob ... ?id=486904