AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-13 17:19:14
MP om Kylington: ”Ja och jag tror framförallt Kylington själv vill till DIF, men att man behöver lösa finansieringen.”
Samt om Koivula: ”Jag är säker att det är många som hugger om så blir fallet. Örebro och Brynäs exempelvis. DIF har inte pengar för att göra mer nu.”
Pengar finns, det är inte där problemet ligger. Kylington hade varit suverän för oss.
Offensivt ska vi bara titta på centrar. Vet inte hur van finnen är där.
Är det bekräftat? Vem har sagt det?
Det är någon ny slags forumsanning att 3 år i HA löste alla ekonomiska knutar och att vi numera badar i stålar. Vi kan köpa vad vi vill, Wiken är bara kass.
Givet offentlig information vet vi just nu en del:
- Resultat: Plusresultat förra säsongen (brutet RÅ) om 2,4 msek vilket är 5 msek bättre Y/Y
- Balans: 21 msek i egetkapital
- Budget: Soneby har sagt att man budgeterat med ett minus-resultat (som kan balanseras med eget kapital) men att man redan vid säsongsstart trodde sig överträffa detta med ökad försäljning och bättre sponsorintäkter. Därefter har den positiva publiktrenden fortsatt vilket förmodligen ytterligare förbättrat utfall jämfört med budget.
Sen dess har visserligen Holm tillkommit men det är inte omöjligt att klara kostnaden för Kylington inom ramen för budget om den positiva trenden för publik och spons fortsätter.en klassback och extra keeper kan nog vara billiga försäkringar för att etablera laget ovanför kvalstrecket
Doyle 1 skrev: ↑2025-10-14 13:18:20
Från Mattias Ek under DIF:s hockeyträning idag:
Hamnade i ett samtal här och var borta några minuter. Det kommer bli något bra på sajten av det framöver.
Får vi in Kylington är det fantastiskt. Men 2 kanske 3 backar behöver bort då. Pulli och Ragge känns väl rimligare. Blixt som åtta om han blir kvar då.
AlltidOavsett skrev: ↑2025-10-13 17:19:14
MP om Kylington: ”Ja och jag tror framförallt Kylington själv vill till DIF, men att man behöver lösa finansieringen.”
Samt om Koivula: ”Jag är säker att det är många som hugger om så blir fallet. Örebro och Brynäs exempelvis. DIF har inte pengar för att göra mer nu.”
Pengar finns, det är inte där problemet ligger. Kylington hade varit suverän för oss.
Offensivt ska vi bara titta på centrar. Vet inte hur van finnen är där.
Är det bekräftat? Vem har sagt det?
Hade det varit bekräftat hade väl detta inte varit uppe för diskussion? Jag berättar bara det jag har hört att om vi får rätt gubbe så finns det ekonomiska medel att tillsätta, sen vart dom pengarna ligger och vart dom kommer ifrån har jag inte en susning. Nu verkar det dessutom närma sig med Kylinton vilket känns väldigt spännande, bättre back får vi nog inte.