Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av GULD »

Osten östlund skrev: 2025-10-13 13:24:23
GULD skrev: 2025-10-13 12:41:11
Osten östlund skrev: 2025-10-13 12:06:58
Praetori skrev: 2025-10-13 11:54:07
Torpeden skrev: 2025-10-13 11:24:58

Har också tänkt på detta. Ibland hamnar ju spelare fel men kan lyfta i ny miljö. Den jag fastnat för är Otto Koivula i Växjö. Kanske skulle vara värt att testa om Växjö tuggar lite lön så att vi får honom till en vettig peng. Har bara kontrakt säsongen ut också.
Vad är hiccupen i Växjö? Varför spelas han inte?
https://www.svenskafans.com/ishockey/de ... ula-686109
Nått är det Och han värkar inte trivas !

En typisk Center som ska Centra och direkt in framför mål
Stor och tung 102 kg
Med tanke på att våra transatlanter e små o lätta
Så skulle han jämna ut tyngd på 1a

Och bra handleder trots storlek och i AHL var ju poängen riktigt jävla bra

Kanske ny klubb och vassa kanter är just vad som behövs

Vad tror ni ?
Framför mål i pp behöver vi en stor och oöm jävel. Gillar inte att vi använder Kruger där ibland. Pga skadehistoriken.
Perfect ålder 27
The DIF ONE
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

MP om Kylington: ”Ja och jag tror framförallt Kylington själv vill till DIF, men att man behöver lösa finansieringen.”
Samt om Koivula: ”Jag är säker att det är många som hugger om så blir fallet. Örebro och Brynäs exempelvis. DIF har inte pengar för att göra mer nu.”
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

AlltidOavsett skrev: 2025-10-13 17:19:14 MP om Kylington: ”Ja och jag tror framförallt Kylington själv vill till DIF, men att man behöver lösa finansieringen.”
Samt om Koivula: ”Jag är säker att det är många som hugger om så blir fallet. Örebro och Brynäs exempelvis. DIF har inte pengar för att göra mer nu.”
då är det bara ut och prata med våra sponsorer tror nog att det går att lösa ganska enkelt.
AlltidoavsettDIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

AlltidOavsett skrev: 2025-10-13 17:19:14 MP om Kylington: ”Ja och jag tror framförallt Kylington själv vill till DIF, men att man behöver lösa finansieringen.”
Pengar finns, det är inte där problemet ligger. Kylington hade varit suverän för oss.
Offensivt ska vi bara titta på centrar. Vet inte hur van finnen är där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av SirDIFalot »

AlltidoavsettDIF skrev: 2025-10-13 20:51:45
Pengar finns, det är inte där problemet ligger. Kylington hade varit suverän för oss.
Är det bekräftat? Vem har sagt det?
Expert.
Boven

Silly Season 2025/26

Inlägg av Boven »

SirDIFalot skrev: 2025-10-14 01:56:21
Är det bekräftat? Vem har sagt det?
Det är någon ny slags forumsanning att 3 år i HA löste alla ekonomiska knutar och att vi numera badar i stålar. Vi kan köpa vad vi vill, Wiken är bara kass.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Tveksamt att det redan finns pengar, kan ju finnas en påse med pengar för kris tex om hellberg går sönder, att värva kyllington när vi har så många backar som vi har går nog inte under situationen kris. Så med det sagt så är det nog extern hjälp från våra sponsorer som gäller om vi ska lyckas plocka in en spelare av den kalibern.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2025/26

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

fryppe skrev: 2025-10-14 08:24:46
Tveksamt att det redan finns pengar, kan ju finnas en påse med pengar för kris tex om hellberg går sönder, att värva kyllington när vi har så många backar som vi har går nog inte under situationen kris. Så med det sagt så är det nog extern hjälp från våra sponsorer som gäller om vi ska lyckas plocka in en spelare av den kalibern.
Tror så också.
Sedan borde det inte vara några bekymmer att hitta klubbar till Blixt och Ragge. Måste vara attraktiva för klubbar i Allsvenskan som vill upp. Löven, Modo, SSK mfl lär vilja bredda/spetsa sina trupper med spelare som bevisligen håller hög Allsvensk klass. Dessutom två fina och ambitiösa killar.
Med dessa två ute ur bilden (eller åtminstone 1 ) finns ökade möjligheter att ta in Kylington.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Kylington är för bra för att tacka nej till men då ska det till sponsorer eller liknande som betalar. Väldigt tveksam till att det finns pengar kvar i vår originabudget, speciellt till spelare av den kalibern.

Min gissning är dock att han väntar ut något NHL-lag som startar dåligt eller får någon skadad och vill ha in en back.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2025-10-14 09:47:57 Kylington är för bra för att tacka nej till men då ska det till sponsorer eller liknande som betalar. Väldigt tveksam till att det finns pengar kvar i vår originabudget, speciellt till spelare av den kalibern.

Min gissning är dock att han väntar ut något NHL-lag som startar dåligt eller får någon skadad och vill ha in en back.
Ska man tro Wiken? Så sa han att det knappt fanns pengar till JJ. Efter det plockades även Holm in.

Ny när vi har Kylington "här" ( hos junisarn ). Så får Wiken se, samt prata med honom. Är han tillräckligt bra nu, samt vill hit? Så löser Wiken det, är jag helt övertygad om.

Wikegård såg ju själv hur det såg ut i lördags bl a. Kan knappast vara nöjd med spelet.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2025-10-14 09:47:57 Kylington är för bra för att tacka nej till men då ska det till sponsorer eller liknande som betalar. Väldigt tveksam till att det finns pengar kvar i vår originabudget, speciellt till spelare av den kalibern.

Vill någon finsk klubb ha Pulli t.ex. så kan det ju frigöras stålars.

Håller med om att det är för bra för att tacka nej till, kan ju bli vår etta 7-8 år om det vill sig väl. Dock viss risk med tanke på att han haft det struligt och därefter inte kommit tillbaka till sin nivå i Nordamerika. Inte garanterad succé på direkten.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Ragge var ej med på träningen idag. Skada, sjukdom eller ngt annat?
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Doyle 1 »

Från Mattias Ek under DIF:s hockeyträning idag:
Hamnade i ett samtal här och var borta några minuter. Det kommer bli något bra på sajten av det framöver.

Undra vad det samtalet handlade om?
tadaa123

Silly Season 2025/26

Inlägg av tadaa123 »

Osten östlund skrev: 2025-10-14 12:07:16 Ragge var ej med på träningen idag. Skada, sjukdom eller ngt annat?
Sjuk meddelar HN!
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Doyle 1 skrev: 2025-10-14 13:18:20 Från Mattias Ek under DIF:s hockeyträning idag:
Hamnade i ett samtal här och var borta några minuter. Det kommer bli något bra på sajten av det framöver.

Undra vad det samtalet handlade om?
Intervju med Kylington kanske?
Skriv svar