Om han trivs bättre i STHLM och att spela med brorsan kanske han presterar betydligt bättre här.seb_82 skrev:Tycker DIF borde agera och hämta hem Andreas Holmqvist nu när han är fri och lämnat Frölunda. Så han kan visa vad en riktig Järnkamin går för!
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Re: Andreas Holmqvist till DIF..!?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Re: Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Tycker absolut att vi skall ta hit Andreas om vi har chansen.
Bort med Konttinen och så lånar vi ut Niklas Andersson till någon allsvensk klubb.
Bort med Konttinen och så lånar vi ut Niklas Andersson till någon allsvensk klubb.
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ingen mening att tveka. Han vill troligtvis hit och pengar går säkert att skaka fram.
Sjunger avgå Johnny...
Emil Svelander skrev:Ingen mening att tveka. Han vill troligtvis hit och pengar går säkert att skaka fram.
Håller med!
Om och har skriver jag OM ANdreas H verkligen vill till en klub smo satsar på honom skall vi självfallet ge honom ett förslag. Dock är det nog viktigt att tänka OM här först då denna kille varit väldigt förtjust i sitt lönekuvert förut.
Kanske inte den backen vi skriker efter, men i detta läge skulle han kännas som ett jättelyft då man med fördel kjunde lyfta bort någon av Tero eller Andersson, eller allra helst båda två.
Kanske inte den backen vi skriker efter, men i detta läge skulle han kännas som ett jättelyft då man med fördel kjunde lyfta bort någon av Tero eller Andersson, eller allra helst båda två.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Emil Svelander skrev:Ingen mening att tveka. Han vill troligtvis hit och pengar går säkert att skaka fram.
Är rätt så tveksam att det finns pengar kvar i kassan för en spelare i hans kaliber.

Blue Brigade A11
Pengar borde ju finnas, hoppas verkligen, vi behöver en stabil elitserieback.
mannge skrev:Emil Svelander skrev:Ingen mening att tveka. Han vill troligtvis hit och pengar går säkert att skaka fram.
Är rätt så tveksam att det finns pengar kvar i kassan för en spelare i hans kaliber.
Det borde gå att göra en deal med Frölunda, han måste väl få sin lön därifrån?
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vet inte om jag skulle gilla en eventuell värvning av Andreas, har sett han i Frölundas matcher och han är seg som bara den, drar på sig utvisningar hela tiden och verkar jävligt nochalant. Gillar inte hans kroppspråk alls! Vi behöver inte mer sega backar än dom vi redan har. Men han har bra speluppfattning å andra sidan men. Den som lever får se.
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Tycker Micke Holmqvist såg lika seg ut och gjorde bara dumma grejer i frölunda, men här i DIF tycker jag verkligen han är kanon bra! Tror nog även den andra brorsan kommer få ett lyft i ett lag som DIF.Killer Kennholt skrev:Vet inte om jag skulle gilla en eventuell värvning av Andreas, har sett han i Frölundas matcher och han är seg som bara den, drar på sig utvisningar hela tiden och verkar jävligt nochalant. Gillar inte hans kroppspråk alls! Vi behöver inte mer sega backar än dom vi redan har. Men han har bra speluppfattning å andra sidan men. Den som lever får se.
Jag skulle knappast tacka nej till en eventuell värvning av Andreas Holmqvist.
Som vi vet kommer duktiga spelare till Frölunda för att bli sämre spelare.
Kommer ihåg "Lill-Honken" sen Linköpingstiden då han var ruggit bra. Och trots fiasko ifjol så gjorde han ändå 26 poäng som back.
Visst, Andreas är väl ingen jätte i defensiven, men nog behärskar han den på den fullt acceptabel nivå.
Jag tror han kan få ett jättelyft om han skulle ansluta. Och nu har vi ju en ypperlig chans att få hem ytterligare en "riktig" Djurgårdare som dessutom kan styra ett PP.
Kom igen DIF, lös detta nu!
Som vi vet kommer duktiga spelare till Frölunda för att bli sämre spelare.
Kommer ihåg "Lill-Honken" sen Linköpingstiden då han var ruggit bra. Och trots fiasko ifjol så gjorde han ändå 26 poäng som back.
Visst, Andreas är väl ingen jätte i defensiven, men nog behärskar han den på den fullt acceptabel nivå.
Jag tror han kan få ett jättelyft om han skulle ansluta. Och nu har vi ju en ypperlig chans att få hem ytterligare en "riktig" Djurgårdare som dessutom kan styra ett PP.
Kom igen DIF, lös detta nu!
Tror Andreas kan få ett lyft om han kommer till Djurgårn..
Spela med brorsan i ett riktigt lag som inte stinker fisk som frölunda..
Sen närhet till vänner och familj..Samt att han kan stan..
Spela med brorsan i ett riktigt lag som inte stinker fisk som frölunda..
Sen närhet till vänner och familj..Samt att han kan stan..
Andreas Holmqvist = Agera DIF!
Holmqvist skulle vara såå jääävla bra nu. Antar att han precis som brorsan e djurgårdare i hjärtat.
Född till sportchef.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hela DIF Hockey andas optimism just nu. Jag utgår från att ledningen undersöker att plocka hit Holmqvist den yngre. Intresset tror jag är helt ömsesidigt och det får man väl säga är en bra förutsättning för att få det i hamn.
Blue Brigade Sthlm