Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

jensa öhling #11 skrev: 2025-10-06 08:14:37 Olle Lycksell också på waivers. Ryktades väl till oss i somras. Kan spela center men är väl mer en forward så kanske inte optimal. Erik G på backen hade varit något däremot.
Inga spelare med kontrakt på waivers kommer att hamna här tror jag ändå. Dom tjänar rätt bra med pengar oavsett liga.

Holtz har ju ett tryout-kontrakt och kommer stå kontraktslös om dom ej går vidare med honom men även där börjar jag bli tveksam. Han har varit relativt bra under försäsongen och även burit ett A på tröjan sporadiskt. Det kanske är en morot för att få honom att prestera max - vi får se. Det börjar dra ihop sig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2025-10-06 08:32:49
jensa öhling #11 skrev: 2025-10-06 08:14:37 Olle Lycksell också på waivers. Ryktades väl till oss i somras. Kan spela center men är väl mer en forward så kanske inte optimal. Erik G på backen hade varit något däremot.
Inga spelare med kontrakt på waivers kommer att hamna här tror jag ändå. Dom tjänar rätt bra med pengar oavsett liga.

Holtz har ju ett tryout-kontrakt och kommer stå kontraktslös om dom ej går vidare med honom men även där börjar jag bli tveksam. Han har varit relativt bra under försäsongen och även burit ett A på tröjan sporadiskt. Det kanske är en morot för att få honom att prestera max - vi får se. Det börjar dra ihop sig.
Har följt Holtz en del i år vegas har lite skador och holtz har väl inte imponerat men inte varit dålig heller, tror ändå att han kommer att få chansen iår, tråkigt för oss men ganska väntat. Erik och Olle är väldigt liten chans att dom hamnar i Sverige iår tyvärr samma gäller nog kylington men där har jag lite högre förhoppning en dom andra.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av captcash »

Känns dock som vi har en bra lineup redo att kunna ansluta till nästa säsong, förutsatt att vi hänger kvar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

fryppe skrev: 2025-10-06 09:00:26

Har följt Holtz en del i år vegas har lite skador och holtz har väl inte imponerat men inte varit dålig heller, tror ändå att han kommer att få chansen iår, tråkigt för oss men ganska väntat. Erik och Olle är väldigt liten chans att dom hamnar i Sverige iår tyvärr samma gäller nog kylington men där har jag lite högre förhoppning en dom andra.
Verkar inte bli nåt för Holtz i Vegas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Praetori skrev: 2025-10-06 12:34:07
fryppe skrev: 2025-10-06 09:00:26

Verkar inte bli nåt för Holtz i Vegas.
Hmm ok inte sett något om det. Tråkigt isåfall för honom han har gjort det ganska bra som sagt på sin tryout
Glory1

Silly Season 2025/26

Inlägg av Glory1 »

Utöver ovannämnda så har ju också Björnfot skickats ner.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Some bits in Elliotte Friedman's written 32 Thoughts:

"I’d also expect the Golden Knights to officially sign Alexander Holtz before they play their first game."

Tyvärr är Friedman en väldigt trovärdig källa så blir nog ingen Holtz denna säsong. Var väl väntat men hoppet levde ett tag i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Felix.32

Silly Season 2025/26

Inlägg av Felix.32 »

Jim Morrison skrev: 2025-10-07 19:24:55 Some bits in Elliotte Friedman's written 32 Thoughts:

"I’d also expect the Golden Knights to officially sign Alexander Holtz before they play their first game."

Tyvärr är Friedman en väldigt trovärdig källa så blir nog ingen Holtz denna säsong. Var väl väntat men hoppet levde ett tag i alla fall.
Lite tråkigt, men inte alls helt oväntat
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2025/26

Inlägg av fryppe »

Felix.32 skrev: 2025-10-07 22:19:16
Jim Morrison skrev: 2025-10-07 19:24:55 Some bits in Elliotte Friedman's written 32 Thoughts:

Lite tråkigt, men inte alls helt oväntat
Som jag trodde då, surt för oss men ja han är för bra för att inte få ett nytt kontrakt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2025/26

Inlägg av Jim Morrison »

Jag hoppas faktiskt man sonderar marknaden efter någon center som nyss blivit nedskickad och tröttnat på AHL.
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

Var inte Kylington supergnagare enligt Ros? :D
https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... anar-i-dif
Senast redigerad av AlltidOavsett den 2025-10-08 13:14:40, redigerad totalt 1 gånger.
AlltidOavsett

Silly Season 2025/26

Inlägg av AlltidOavsett »

AlltidOavsett skrev: 2025-10-08 13:06:52 Var Kylington inte supergnagare enligt Ros? :D
Han tränar däremot med våra juniorer; ”Just nu är det inte aktuellt för oss. Vi har nio backar och även en skadesituation på forwardssidan”, säger Wikegård.

Skeppa Pulli och Ragge, så finns det plats i truppen. Sjukt dåligt agerat av oss om han hamnar i nåt annat SHL-lag.
Användarvisningsbild
Sliptip

Silly Season 2025/26

Inlägg av Sliptip »

SwishKampanj för Kylington
wikenenthusiast
Manijock

Silly Season 2025/26

Inlägg av Manijock »

Bara att lösa plats. Går Kylington till en annan SHL-klubb bara för att vi sitter på två fiaskovärvningar i Pulli och Lindström.

Här har vi chansen till en RIKTIG förstaback.
Mmmarabou
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Mmmarabou »

AlltidOavsett skrev: 2025-10-08 13:13:56
AlltidOavsett skrev: 2025-10-08 13:06:52 Var Kylington inte supergnagare enligt Ros? :D
Han tränar däremot med våra juniorer; ”Just nu är det inte aktuellt för oss. Vi har nio backar och även en skadesituation på forwardssidan”, säger Wikegård.

Skeppa Pulli och Ragge, så finns det plats i truppen. Sjukt dåligt agerat av oss om han hamnar i nåt annat SHL-lag.

Det är klart att Wiken ”måste” säga så, för att slippa skapa oreda och ovisshet för vissa backar i nuvarande trupp. Men får Wiken chansen så är iaf. jag jävligt säker på att han tar den. Han låter inte honom gå till någon annan SHL klubb.
Stridskassan från förra året lär ju innehålla en slant ännu? Samt att få sponsorer o hosta upp en slant för Kylington är säkerligen inte omöjligt!
Skriv svar