Säsongen 2025/26: Återkomsten
Ja, om Kimby på allvar tycker att vi inte släpper till så många chanser så är han helt ute och cyklar.
Vi är väl det lag som släpper till absolut mest.
Vi är väl det lag som släpper till absolut mest.
Dominerade vi i Luleå?klintan85 skrev: ↑2025-10-03 17:02:46Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
- Kimby är nöjd med starten på säsongen
- Hade varit förvånad om vi spelat bättre
- Tycker att vi är ett hockeylag som inte släpper till så många chanser
- Ingen av Josef, Grewe eller Jesse spelar imorgon
Viktig match nu!! Kämpa Djurgården!!
Ja det tyckte jag i stora delar.daaviid skrev: ↑2025-10-03 20:13:39Dominerade vi i Luleå?klintan85 skrev: ↑2025-10-03 17:02:46Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
En fjärdedel till säker mark som är runt 60 poäng. Väldigt bra bit på väg.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det kanske har nämnts, men hyll och ännu mera hyll till Frondell som är den näst yngsta spelaren att göra hattrick i högstaligan (yngsta är Patrik Eriksson 1987, mot oss).
Bra match av Sissons idag.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Nej, totalt överkörda tills TO, och efter Viggos mål är det en skithockey där vi sätter chanserna och drar längsta stråetdaaviid skrev: ↑2025-10-03 20:13:39Dominerade vi i Luleå?klintan85 skrev: ↑2025-10-03 17:02:46Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
Jag tror att vårt första PP, där vi efter att ha varit helt utspelade plötsligt bjuder på magiskt powerplay och Hudon dunkar två stolpträffar blir en liten chock för Fuleå och även publiken som tystnar. Efter det är det en helt annan match i andra perioden.#10 skrev: ↑2025-10-04 20:13:30Nej, totalt överkörda tills TO, och efter Viggos mål är det en skithockey där vi sätter chanserna och drar längsta stråetdaaviid skrev: ↑2025-10-03 20:13:39Dominerade vi i Luleå?klintan85 skrev: ↑2025-10-03 17:02:46Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
Fram tills dess att Luleå började sänka tempot (början av andra) så var vi rätt överkörda. Dom fick skölja över oss gång på gång och forwardsen åkte friåkning runt våra backar utmed sargen.Karlander skrev: ↑2025-10-04 20:58:40Jag tror att vårt första PP, där vi efter att ha varit helt utspelade plötsligt bjuder på magiskt powerplay och Hudon dunkar två stolpträffar blir en liten chock för Fuleå och även publiken som tystnar. Efter det är det en helt annan match i andra perioden.#10 skrev: ↑2025-10-04 20:13:30Nej, totalt överkörda tills TO, och efter Viggos mål är det en skithockey där vi sätter chanserna och drar längsta stråetdaaviid skrev: ↑2025-10-03 20:13:39Dominerade vi i Luleå?klintan85 skrev: ↑2025-10-03 17:02:46Jag håller med Kimby. Jag tycker att det i vissa matcher har sett riktigt bra ut. Man trodde aldrig att jag DIF skulle åka till Luleå och dominera eller att man skulle haft 4 vinster efter de 8 första. Mål framåt har ju inte varit något problem alls och både Hudon och Snivley har varit bra i inledningen. Snivley har ju samlat ihop massa poäng redan och Hudon offrar sig mycket i försvarsspelet och sätter lägen när han får dem. Jag litar på processen att det kommer bli bättre och bättre. Det har gått 8 matcher, säsongen har nyss börjat.DRC skrev: ↑2025-10-03 16:07:56 https://hockeynews.se/nyheter/kimby-om- ... -nyforvarv
In Wikegård we trust!
Vi har gjort näst mest mål av samtliga lag i SHL och majoriteten av våra mål kommer från öppna lägen. Vi spelar ett väldigt kreativt anfallsspel och är svåra att försvara mot. Såg FBK-Brynäs igår. Skillnaden mellan vårt anfallsspel och Färjestads var enormt. De kom knappt in i Brynäs zon, spelade långsamt och förutsägbart. Som jag sagt tidigare, kommer vi bara upp i defensiven så kommer vi klara detta. För att göra det behövs en ny keeper och helst en ny stabil defensiv back. Håller helt med Kimby om att motståndarna får göra för lätta mål på oss, vilket är en kombination av slarvigt försvarsspel och svagt målvaktsspel.
Det är läskigt hur dåliga vi kan vara i perioder och sen komma på att vi också kan hålla pucken i vårt lag och se riktigt bra ut.
Fortsätt gnugga bois!!
Fortsätt gnugga bois!!
Lägstanivån som sagt. Det finns fin potential i laget men i defensiven hänger det verkligen på att ALLA gör vad de skall för de chanser vi släpper är ibland låg allsvensk klass.
Det är hanterbart så länge tempot är därefter men vi har inte riktigt nivån när motståndarna sätter bättre SHL-nivå vilket syntes läskigt tydligt mot Skellefteå, Växjö och Frölunda (och även i PK mot övriga, det är en värdemätare som inte smickrar). Då är det klasskillnad. Men jag tror det kommer bli bättre med erfarenhet.
Som du skriver. Gnugga. Skruva på småsaker för att skapa förutsättningar att INTE hamna i lägen där vi blir på hälarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Lee Harvey Oswald
Har inte kollat, men känslan är att det är närmare 70p som krävs
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nedan är antal poäng som lag på trettondeplats slutat på senaste tio åren, alltså hur många poäng plus ett poäng som behövts för att slippa kval. Förra året hamnar högst med 63p, så ja, upp emot 70p vill man nog ha. Men ett annat år kan det ju räcka med så lågt som 47p och bättre målskillnad än någon annan med 47p...Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-10-05 17:20:47Har inte kollat, men känslan är att det är närmare 70p som krävs
24/25: 63p
23/24: 53p
22/23: 62p
21/22: 58p
20/21: 57p
19/20: 49p
18/19: 60p
17/18: 51p
16/17: 47p
15/16: 49p